Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HDD med mp3'er

NYTT TEMA
Honjo_Masamune
Honjo_MasamuneInnlegg: 451
14.09.16 22:11

Kjempegøy!

Jeg fikk liv i en gammel harddisk med mp3'er fra sånn 10 år tilbake da jeg var "fjortis" og dypt begravet i hiphop. Jeg tror jeg må ta meg ut en ferieuke for å høre gjennom.

Hauger av album, sanger og til og med artister jeg har glemt eksisterte. Her finnes det mye snadder som rett og slett ikke eksisterer digitalt andre plasser.

Noen andre som har slike samlinger liggende?

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
15.09.16 11:43

Name drop noen av låtene eller albumene på disken da!

Hadde noen brente CD-er liggende fra den tiden, men de havnet i søppla for ikke så lenge siden. Var tider det, når man lastet ned mange tilfeldig mp3-er og lagde mixer av de... (RIP Newhawtish-mixene =( Skulle kanskje ikke ha kastet de, hadde egentlig vært gøy å høre på.

freemasun
freemasunInnlegg: 4125
15.09.16 12:45
Honjo_Masamune: Noen andre som har slike samlinger liggende?

Har en laptop fra 11 år siden som jeg har tviholdt på, hvor det ligger bra mye forskjellig. Norsk, europeisk og mye amerikansk undergrunn. Lastet opp noen sjeldne, norske utgivelser her for ikke så lenge siden. Tier'n & Lars (Vaular) for eksempel.

Så ja, har en liten sånn samling liggende.

Lå forøvrig en fin samling bilder (og groggy filmer) fra Quart '06 der og. Immortal Technique, Atmosphere, Styles P, Brother Ali, Devin The Dude, Bun B, Slim Thug, Pharrell, Kanye West. Møtte Bun utfor MC'ern i "hovedgata", fikk med bilde og alt. Det var en fin tur.

GetBye
GetByeInnlegg: 28
08.12.17 04:24
freemasun: Lå forøvrig en fin samling bilder (og groggy filmer) fra Quart '06 der og. Immortal Technique, Atmosphere, Styles P, Brother Ali, Devin The Dude, Bun B, Slim Thug, Pharrell, Kanye West. Møtte Bun utfor MC'ern i "hovedgata", fikk med bilde og alt. Det var en fin tur.

Jeg var på samme festival! Den eneste Quarten jeg fikk med meg. Men Atmosphere og Brother Ali spilte vel ikke? Husker jeg ble sjeleglad da den ene rapperen (husker ikke hvilken) ble avlyst, og Immortal Technique ble erstatter. Cunninlynguists spilte jo også dette året. Husker at det kan ikke ha vært mer enn 15-20 stykker som stod foran scena på den konserten. Jeg møtte forresten Devin The Dude på uteområdet, mens noe syk skandinavisk metall spilte dundra ut av høyttalerne. Haha. Fikk både handshake og bilde. Happy times!

freemasun
08.12.17 09:47
GetBye: Men Atmosphere og Brother Ali spilte vel ikke? Husker jeg ble sjeleglad da den ene rapperen (husker ikke hvilken) ble avlyst, og Immortal Technique ble erstatter. Cunninlynguists spilte jo også dette året. Husker at det kan ikke ha vært mer enn 15-20 stykker som stod foran scena på den konserten.

Atmosphere og Ali spilte, vettu! Jeg har i alle fall bilder og video av det.

Sway var det som avlyste og ble erstattet av Immortal Tech. Det kom vel i orden dagen før konserten skulle være, tror jeg. Vi leste om det ved ankomst til Kristiansand, og ble helt i ekstase. Fra en random til selveste selveste, det var stor stas.

Den dagen CunninLynguists skulle spille på hovedscena var de første act ut; Pharrell siste. Så hele førsterada var jo bare Pharrell-groupies. Og da Kno kom ut på scena og plasserte seg begge turntablesa ropte jeg ut "WE LOVE YOU, KNO" - hvorpå han noe lavmælt inn i mikrofonen "We love you too, homie!".

Legendarisk.

GetBye
09.12.17 00:58

Hahaha! Fett. Hvordan kan det ha seg at jeg gikk glipp av både Atmosphere og Brother Ali, som er blant mine absolutt favoritter!?! Har sett dem live i ettertid, men faen. Dette skjønner jeg ikke..

GetBye
09.12.17 01:01

Btw, fikk du med deg The Cat Empire? Ikke akkurat rap, men fusjon av det aller meste. Et av mine favorittband. Immortal Technique-konserten var i hvertfall off the hook. På Pharrell-konserten brøyta jeg meg faktisk ganske langt frem, selv om jeg ikke var blodfan. Tror ikke jeg var lenger enn 15-20 meter fra gjerdet. Det var et sinnsykt trykk, ble slengt fra side til side, vanskelig å stå oppreist til tider. Jeg husker at om man ikke ble med og hoppet i takt med resten av publikummerne, kunne det være direkte farlig. Det var en av de konsertene jeg har vært på hvor det har tatt mest av. Likte den første plata deres på den tida, men siden har jeg ikke hørt noe på hverken N.E.R.D. eller Pharrell.

(Innlegget ble redigert 09.12.17 01:12)

freemasun
13.12.17 12:27
GetBye: fikk du med deg The Cat Empire? Ikke akkurat rap, men fusjon av det aller meste.

Vi stresset opp gjennom skogen den dagen! Husker ikke hva vi stresset FRA, men vi stresset til de mini-scenene der oppe for å rekke The Cat Empire. Det var en rimelig heftig og intim konsert, med alt for mange mennesker på den lille scena. Husker det var tre mennesker i mengden som hadde kledd seg ut som neutrons, electrons og protons. God gammeldags festival-stemning!

Under Pharrell var vi ganske langt bak, men husker veldig godt da han dro opp groupies på scena så han skulle meske seg i twerkers, men det ble jo super-awkward da de ikke turte noen ting. Så det endte med at Mira Craig kom ut på scena.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester