Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Podcasts?

NYTT TEMA
GhettoGutt
GhettoGuttInnlegg: 671
25.05.17 19:02

Noen som har noen bra podcasts å anbefale? Primært hiphop seff men kom gjerne med andre forslag om det er kvalitet.

Selv anbefaler jeg alle å sjekke ut Lotion & Smedstad, løssluppent og morsomt med en salig blanding av hip-hop, fasting og brustesting. I tillegg har de noen dope intervjuer med gjester.

Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 6359
26.05.17 06:59

Popcast fra NY Times. Tar for seg alt fra pop og hip hop til jazz, og temaene varierer fra spesifikke artister og skiver til mer samfunnsrelaterte problemstillinger.

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 885
26.05.17 20:08

Takker for anbefalingene til begge to.

Har ikke noen glimrende anbefalinger selv, men halvgod en kan kanskje være Michael Rapaports I Am Rapaport podcast. Han er jo et svorent rap-hode (dog ganske biased mot eldre New York greier) og prater en del musikk på enkelte episoder, og har hatt noen kjente og mer ukjente Hip-Hop personligheter som gjester.

GhettoGutt
29.05.17 18:28

Takk for forslagene, har hørt litt Rapaport før, energisk fyr men de episodene jeg hørte ble det satt av lite tid til hiphop. Får sjekke noen flere episode samt Popcast, selvom pop egentlig er et skjellsord i disse skumle trakter av VGD.

Ellers kan jeg også anbefale Final Level med Ice-T og Willie D Live.

Bonustips: Podcastkongen Joe Rogan får noen ganger rappere på besøk, det er noen underholdene episoder med bla B-Real, Everlast, Action Bronson, Immortal Tech og Chino XL.

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5899
01.06.17 14:35

Fryktelig dårlig på å sjekke podcasts. Må steppe opp gamet der, men det var dette med tiden da...

Ruudiculous
01.06.17 22:19
GhettoGutt: Takk for forslagene, har hørt litt Rapaport før, energisk fyr men de episodene jeg hørte ble det satt av lite tid til hiphop.

Nei det prates jo om alt mulig og noen episoder inn i mellom musikk, og da som oftest rap eller jazz som er hans to foretrukne sjangrer. Hørte senest i dag en podcast mens jeg lagde middag der samtalen mellom han og sidekicket G-Moody dreide seg inn på rap, og det rant i kjent stil ut i gubbe-rants om hvor dritt ting er i dag og hvor mye bedre det var før.

Gøy at du nevner Joe Rogan, så også nylig på YouTube to av de eldste episodene hvor Immortal Technique og Everlast var gjester. Sistnevnte hadde med seg kassegitaren og spilte noen låter fra det som var hans nyeste skive den gangen ... alt annet enn rap det han spilte (mer blues og country), men kult var det.

(Innlegget ble redigert 01.06.17 22:23)

GhettoGutt
02.06.17 15:09
CrazyNoise: Fryktelig dårlig på å sjekke podcasts. Må steppe opp gamet der, men det var dette med tiden da...

Podcasts er veldig kjekt å ha på når en gjør hverdagslige ting, reise til jobb, trening, husarbeid, etc. 

GhettoGutt
02.06.17 15:11
Ruudiculous: Everlast var gjester. Sistnevnte hadde med seg kassegitaren og spilte noen låter fra det som var hans nyeste skive den gangen ... alt annet enn rap det han spilte (mer blues og country), men kult var det.

Everlast var der nylig igjen, dog denne gangen ble det vel mye innabords så samtalen sklei ut i mye pissprat. Uansett, Everlast er en kul dude. 

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5899
06.06.17 09:31
GhettoGutt: reise til jobb, trening, husarbeid, etc.

Joa, men den tiden der går ofte med til å høre CDer.... og med to jenter under 13 i huset så er lyden altfor ofte i bevegelse av russelåter

GetBye
GetByeInnlegg: 28
09.12.17 00:03

Har aldri hørt podcast selv. Hvilken app anbefaler dere? (Hvis det er sånn det fungerer)

Ruudiculous
09.12.17 14:40
GetBye: Har aldri hørt podcast selv. Hvilken app anbefaler dere? (Hvis det er sånn det fungerer)

Finnes sikkert app(er) som kan brukes, men selv pleier jeg bare å lytte til / laste ned på iTunes, Acast, Soundcloud o.l., eller fra podcastenes nettsider dersom det er der de legges ut. I tillegg er det jo mange podcaster som også filmes og legges ut på YouTube, og da ser jeg dem der.

Må forresten takke på nytt for de to anbefalingene som jeg takket for også for syv måneder siden. Har storkoset meg med Oral Bee og Pimp Lotion sine samtaler om div rap utenfor det som vanligvis prates og skrives om i Hip-Hop Norge (whatever det er for noe i 2017). Startet helt på begynnelsen, så jeg har ikke kommet til episodene med de interessante gjester ennå. Og Popcast er også fine saker, men hører bare de episodene som handler om noe som interesserer meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester