Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når man ikke er på VGDHH...

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
16.08.19 15:12

Siden vi ikke treffes her inne men har fortsatt diskusjonen inne på facebook og andre sosiale medier, hvilke diskusjonsgrupper har dere brukt i stedet for VHDHH de siste årene?

Min daglige dose CDer kommer fra gruppa DITCDs på facebook. Diggin'in the CDs er the place to be.

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1038
18.08.19 16:14

Jeg har egentlig aldri funnet noe fullverdig substitutt til VGDHH for å diskutere hiphop på nett.

Når det gjelder sosiale medier så er det vel først og fremst YouTube som har tatt over, for meg. Dead End Hip Hop har vel for lengst blitt nevnt her inne av både meg og andre, mens jeg liker også veldig godt mange av "videoessayene" om div hiphoprelaterte ting av Justin Hunte, både under hans HipHopDX-tid og senere da han startet sin egen greie, så vel som Murs som etterfulgte Hunte hos HipHopDX. Skal se om jeg får røsket sammen en liste med linker til mine største favoritter og anbefalinger fra de to.

Så det som har vært av hiphopdiskusjoner på nett de senere år er de få gangene jeg har innvolvert meg i kommentarfeltene på enkelte av deres videoer. Men skal sjekke ut den DITCDs-gruppa på Facebook.

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
19.08.19 09:59

Har slått meg etter å ha sjekket diverse rapforum på facebook at det fortsatt er mange hoder der ute som fortsatt kjører streng "real boom bap east coast er det eneste ekte"-holdning. Haha, jeg elsker slike ultrakonservative ekte folk

freemasun
freemasunInnlegg: 4328
19.08.19 11:10
CrazyNoise: "real boom bap east coast er det eneste ekte"-holdning. Haha, jeg elsker slike ultrakonservative ekte folk

Nailed it. Jo større gruppene er, jo større blir polariseringen, har jeg opplevd. På hver side av leiren sitter de som sverger til New York 1973-2000 - år to tusen da som point of no return, eller så har du de som mener hip-hop started med Tupac og/eller Eminem (og, i det siste, Nipsey Hussle). Det blir ikke like mye deltagelse i diskusjoner som popcorn-spising og kommentarlesning. Det har jo sin underholdningsverdi det også.

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
19.08.19 23:49

Sjekker innom hiphopheads på reddit, men det er håpløst å diskutere der, alt for mange innlegg og folk. 

freemasun
freemasunInnlegg: 4328
20.08.19 14:03
Swingpjatt: hiphopheads på reddit

Funnet veien dit selv, men jeg klarer ikke bli helt komfortabel med hvordan ting foregår på Reddit, så oppholdene mine blir korte og fryktelig sporadiske. Da er ett par store grupper på FB bedre, og selv om det ofte synker ned i diskusjoner om west-/east-coast, Biggie/Pac, Eminem/MGK etc. etc. så finnes det alltids ett par vettug medlemmer man kan ha en diskusjon med.

VGDHH ligger dog alltid og murrer i bakhodet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg