Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva hører dere på i 2019?

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
16.08.19 15:14

A lot of catching up to do.

Hva hører dere på av rap i 2019? Kjøper dere hardcopies lenger, eller er det kun digitalt det går i?

Dagens rapskive: Bossolo: Written part 2 (skikkelig grom KLASSISK vestkystrap)

freemasun
freemasunInnlegg: 4328
19.08.19 10:53

Begynner å bli en stund siden man kjøpte hardcopies jevnlig, så det går store mengder digitalt...

Hører en del på de unge fremadstormende, YBN Cordae, Griselda Records, Your Old Droog, også Curren$y, som fortsatt holder koken med 2-3 utgivelser i året!

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
20.08.19 00:01

Spotify har tatt litt over for min del. Lenge siden jeg slutta å kjøpe compact discs men kjøper noen nyutgivelser på vinyl av og til. 

Har hørt mye på Lost Tapes 2 i det siste. Nas er forsatt GOAT. 

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1038
20.08.19 00:07

Kjøper fremdeles hardcopies forholdsvis jevnlig, mest når det gjelder eldre saker som jeg vil sikre meg før eneste mulighet er blodpris på bruktmarkedet.

Men lyttingen foregår mest digitalt...

For et par år siden støtte jeg nemlig omsider på problemet som sikkert oppstod for deg, CrazyNoise, for ganske mye lengre siden: Samlinga begynte å bli så stor at den tok opp for mye plass i heimens oppholdsrom (jeg samler i tillegg på DVD-er). Ble derfor nødt å pakke bort veldig mye. Og da tys det som oftest til strømming når jeg føler for å høre på et bestemt album som mest sannsynlig er nedpakket. Får ikke akkurat "diggin' in the crates" kred for å grave i mine egne pappkasser.

CrazyNoise
20.08.19 09:24

Plassproblemer er et PROBLEM, ja. Har jo drøssevis med CDer, og selv i vgdhh sine glansdager var det mye lagring i bokser. Hadde noen CD-skap og hyller, men etter diverse oppussingsprosjekter så har disse praktmøblene blitt borte og jeg sitter med enda flere bokser. Med unger og aktivt liv så er det stort sett i bilen til og fra jobb at det blir lytting.

Strømming er praktisk til sitt bruk, men det er den god del av det jeg hører på som ikke er der -ihvertfall ikke komplett. 

Diggin in the plastic boxes, det er dagens status for min del, haha. Er vel slik det blir, for jeg greier ikke å kvitte meg med samlingen. har brukt for mye energi og kjærlighet på å bygge den. 

Mekksigg
MekksiggInnlegg: 19
10.09.19 16:06

Kjøper fortsatt cd'er som om det var 1995! og bælmer no Hooch

Går mye i selskap som Chopped Herring, Dust n Dope, Hip Hop Enterprise bla. som gir ut gammel og obskure uutgitte saker, mye bra der.

Fikk kjøpt Kokane - Funk Upon A Rhyme på råkk og rolls for 250kr, ganske happy med den!

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1038
10.09.19 19:14
Mekksigg: Fikk kjøpt Kokane - Funk Upon A Rhyme på råkk og rolls for 250kr, ganske happy med den!

Dayum!!! Røverkjøp!!!

Lenge siden du fant den der?

Har så sykt lyst å ha den i samlinga selv, at jeg lurer på om jeg før eller siden kommer til å bare gi etter og bla opp de (etter mine egne prinsipper) litt for mange hundrelappene den går for på nettet.

Mekksigg
MekksiggInnlegg: 19
11.09.19 00:15
Ruudiculous: Dayum!!! Røverkjøp!!!
Lenge siden du fant den der?
Har så sykt lyst å ha den i samlinga selv, at jeg lurer på om jeg før eller siden kommer til å bare gi etter og bla opp de (etter mine egne prinsipper) litt for mange hundrelappene den går for på nettet.

ca en måned siden, digger skiva synes den blir bedre hver gang jeg hører på den!

ser det ligger en til £33,33 på Amazon.co.uk hvis du er kjapp, ikke helt dum pris det! 

CrazyNoise
11.09.19 11:09

Funk upon a rhyme ble utgitt i japansk reissue for noen år siden. tror den kan være litt billigere hvis du ønsker den.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg