Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Må alle ræpp videoer inneholde biler og kvinnfolk

NYTT TEMA
mojorising

mojorising
15.05.01 14:19
Når jeg først er i gang. Er det utslag av dårlig fantasi når minst 50% av alle ræpp videoer har følgende script:
Ræpper i bil/ huset sitt+ massevis av lystige volumøse kvinnfolk. Kjør 5 minutter med vrikking mot kamera og ræpper som gliser inn i kamera.
Er det igjen bare meg som generaliserer, eller er det flere som har lagt merke til dette??

Mojo- wasnt me
Kashyyk

Kashyyk
15.05.01 14:23
Prøv å høre på tekstene, de er enda værre!
mojorising

mojorising
15.05.01 14:26
Yepp..... ikke så mye innhold der nei...

Mojo-offending people
Efeu

Efeu
15.05.01 14:29
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 20:08)

stantheman145

stantheman145
15.05.01 14:31
En ting er sikkert, den dagen jeg blir kjent og skal lage en video, så skal også jeg boltre meg i raske biler og fine damer (sånt er jo ikke akkurat daglidags kost for en gjennomsnittlig vg-debatant).

stantheman - ragtopskodacarchase
mojorising

mojorising
15.05.01 14:32
Det er det jeg er redd for, hva slags video vil du lage når du blir berømt?
" I want fast cars and women!"

Mojo
galemattias

galemattias
15.05.01 15:12
Noen blir aldri fornøyd! På en annen link her får Springsteen pepper for Brilliant disguise-videoen sin, som er ett kamera i sorthvitt som sakte zoomer inn på Bruce som sitter på en krakk på kjøkkenet, spiller gitar, synger og ser inn i kamera. En aldri så liten kontrast til rapperne?

Walla walla
beachfuzz

beachfuzz
15.05.01 15:18
Stanten :

Jeg også ville brukt opp endel av budsjettet på videoen til damer som bare danset rundt meg, mens jeg tok en lettere magedans i midten :o)

Beachfuzz *ler*
galveston

galveston
15.05.01 15:34
På Brilliant Disguise er det 1 spenningsmoment: Om Springsteen greier å bli ferdig med sangen før han kolliderer med kamera.

Til gjengjeld synger han en del om damer og biler.
mojorising

mojorising
15.05.01 15:49
Jeg ville lagd en video der jeg kjørte ei lekker dame, mens det er massevis av fine biler som kjører rundt oss....??

Mojo-saklig nå
polluxlm

polluxlm
15.05.01 16:47
Viser ikke disse videoene hvor uorginal rap scenen er for tida, når alle skal gjøre det samme bare for å "look cool". Er det noe jeg ikke respekterer så er det falske artister som ikke tør gå sine egne veier og bruker billige triks som fine damer etc. for bli populære og fulle sine lommebøker enda mer. Slikt kan fort komme i veien for selve musikken, som jo da er jævla synd.
Men det må jo sies at artistene ofte ikke bestemmer selv, og de har kanskje et stort press på seg. Det er uansett ikke noen unnskylding. Får håpe det kommer litt friskt pust inn i bransjen igjen.
Hvor ble det av artister som Elvis, Beatles, Stones, Guns N Roses og Nirvana som bare gjorde sin greie og lagde jævli god musikk av den grunn.

Eneste artisten jeg kan nevne som fremdeles klarer å gjør dette i tillegg til kommersiell suksess er Radiohead
stripe

stripe
15.05.01 18:24
Dette var et emne jeg egentlig trengte. Synes de videoene sier så vanvittig mye om vanvittig mange ting. Emnene bygger seg oppover som en kjempestor boligblokk med ganske mange etasjer. For å begynne med videoene: Synes 50% er et ganske grovt underslag hva prosentandel av rappvideoer med biler/damer/biler&damer angår. Fikk direkte hakslepp da Outkasts "Mrs. Jackson" -video bare inneholdt to menn, en sur gammel dame og noen dyr som banget til musikken. Spiller ingen rolle hva teksten i sangen er, for videoen var i det minste en smule original - en smule. Jarra.

Men "Mrs. Jackson" er alene. Hjernen er alene. Damer og bilder er i overveldende flertall. På en vanlig MTV-halvtime, er 50 damer og 20 bilder minstekrav. Og det gjelder egentlig ikke bare rap-videoene med mannlige rappere, for kvinnelige rappere og r&b-artister har intet imot å bre seg utover i øst og vest. Eneste forskjellen på manne-rap-video og kvinne-rap-video er at damene kjører en slags vi-kler-av-oss-for-å-være-selvstendige-ikke-for-å-behage-mannen-girlpower greie som er ganske, ganske teit.

For å følge konsekvensene så langt det går an:
1. rapp-videoene er idiotiske og lite originale
2. rapp-musikken av i dag er stakkato, uten fremdrift, kort sagt: dritkjedelig. blottet for kunstnerisk kvalitet og konsentrert om image: være så ghetto-armviftig-tøff-i-trynet-som-mulig.
3. rapp dominerer listene.
4. amerikansk musikk er stort sett bånn i bøtta.
klm9

klm9
15.05.01 21:44
Det kuleste er når norske rappere prøver på det samme....

KLM,
olebull

olebull
16.05.01 02:24
Stripe:

Jeg kan ikke kalle meg noen fan av Outkast, men de er en av de få rap gruppene som jeg respekterer. De prøver hele tiden på noe nytt, både musikk messig, og musikkvideo messig.

En annen rap/hip-hop/r&b/reggea etc artist jeg respekterer er Wyclef Jean. Tekstene hans handler om andre ting enn hvor ghetto han er, og han lager den musikken han selv vil. På VH1 storytellers fortalte han bl.a. at han driter i hvordan all rappen høres ut i dag, fordi han lager musikk som han selv liker. Sånne artister trenger vi, selv om vi kanskje ikke liker musikken de lager.

Var forresten et program på tv her som slaktet alle disse videoene. Den siste tiden har nemlig massevis av rappere blitt frastjålet masse av tingene de bruker i videoene fra de virkelige "ghetto superstar'ene". Rapperene vender tilbake der de kom fra med masse gull og glitter, men de fleste gidder ikke å gi så mye som en krone tilbake til området de vokste opp i. Derfor blir folka som bor der provosert når de kommer tilbake for å bruke det i videoene sine, også raner de dem:) Viser også hvor lite gangster de egentlig er, når de klarer å bli ranet gang på gang.

Hilsen OLE BULL som faktisk liker musikken til Wyclef Jean og Lauryn Hill
superunknown

superunknown
16.05.01 08:56
En rappvideo må ha et bare puleklare damer i bakgrunnen i flg hiphop-reglene
Kvinnefientlig? Ja
Nedverdigende? Ja
Latterlig? Jepp.
mojorising

mojorising
16.05.01 10:59
Det virker som om de fleste av oss er enige. Vil bare skyte inn at den utrolig oppskrytte artisten Jaheim(eller noe sånnt..) også kjører det seift ved å ha biler og kvinnfolk i videoen sin. Jeg trodde de nye artistene ville finne på noe nytt, men neida.........

Mojo-let then eat cake
Sikora

Sikora
16.05.01 11:46
Åsså er det ingen som har skjønnt at det er dette Westside rap går ut på ?? Man rapper bare om rikdom damer og biler!! Bare hør på tekstene, man ville f.eks. aldri se at Beatnuts el. cypress har slike videoer. Det er forskjellig rap... Get IT!
stripe

stripe
17.05.01 20:00
Ole:

Støtter deg på at Lauryn og Wyclef er bra artister, gleder meg til å se Wyclef på quart. Litt lettere å like ham når man vet han driver en masse veldedig arbeid og hjelper andre talentfulle artister, selv om slike ting ikke egentlig skal spille inn på din mening om musikken. Og selvsagt finnes det andre.
Men generelt er det alt for mye dritt. Nå skal jeg forresten skrive en rappsang på tretti sekunder.

Jeg heter Hardcore-Rapp-Man
Jeg er tøff
Jeg ruller ned gata i min dyre, dyre bil
Jeg ruller så fort at felgene hviner
Bak meg sitter en ti tolv kvinner
Av og til suger de min p***
Den er lang
Vi ruller rundt i byen og når det kommer snut
Tråkker jeg på gassen og kjører ekstra fort
Jeg sier: purkejævel suckmydickfuck
Jeg er tøff
mza

mza
17.05.01 22:37
Det var noe snakk om forhåndsdøming av musikk her. Jeg vil si at dere driver med det akkuratt nå. Det dere ser på tv er stort sett kommeriell hip hop artister, som rapper om disse damene og bilene sine, det er jo det som selger bra og da blir det jo lagt videoer med det også.... men nok om det der, liker ikke mange av de artistene selv.

Det var også snakk om Outkast og orginale videoer.... se på B.O.B. og so fresh, so clean. Big Boi har faktisk en egen "strippe scene" i huset sitt (?).

prøv å få med dere videoer av talib kweli, M.O.P. wu-tang, mos def ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.....

mza
stripe

stripe
17.05.01 23:54
Dømmer bare den råtne hip-hopen.
Og jeg veit at Outkast har i hvert fall en rumpe-dame video.
haterbukorps

haterbukorps
18.05.01 08:15
Har rappere så mange andre interesser enn damer og biler da ? Jeg mener, joda
de elsker tydeligvis å banke opp damer og skyte andre rappere, men det er liksom
ikke helt politisk korrekt :)

Så la dem bare sitt med damene sine og synge om hvor jævlige politiet alltid
er med der svarte, så kan resten av oss høre på bra musikk :)
Senorita2001

Senorita2001
18.05.01 12:10
Mojo,
enhver gutt drømmer om å få kjøre rundt i en fin bil som er full av lekkre damer.....Jeg tror at det er derfor mange digger ræpe musikk....de tror at de kan bli som puffy .....HEI GUTTER VÅKN OPP!

---$enorita---
mortasam

mortasam
18.05.01 12:17
ræpp/hiphop er ei pre-pubertal jævli greie.
har ingenting med musikk å gjøre iallefall.
det er så image-prega at jeg blir kvalm.
ikke en artist innen denne sjangeren har kredibilitet.
Satyrkid

Satyrkid
18.05.01 12:33
Heisan Senorita..

Etter det jeg har sett så har veldig mye av räppen blitt veldig klisjefylt, og konsentrerer seg om Store biler,lekre damer og mye penger... Ikke akkurat den store inspirasjonskilden,ey?

Nei.. Slå av Puff Daddy og slå på Bob Marley;)

The SatyrKid
stripe

stripe
20.05.01 23:11
Ække Puff Daddy lenger nå, vettu. Det er P Diddy.

Ingen som forbinder navnet P Diddy med skyteepisoder og tvilsom lisvføring, vet du. Eneste man forbinder P Diddy med er verdens teiteste navnebytte, selger vel enda mindre plater på det.
concretecrew

concretecrew
21.05.01 01:36
Sikora din fjott, Beatnuts er pure party-rap, de snakker stort sett bare om å plugge damer etc ... jeg må innrømme at jeg aldri har sett en beatnuts video, men jeg kan ikke tenke meg at de er særlig negative til å ha halvnakne chicks med i dem. Og når det gjelder Cypress, så prøver de å være littegranne spooky ... de snakker kun om å røyke ganja og å drepe snut ... så partydamer passer nok ikke inn i det røykfylte imaget deres ...
concretecrew

concretecrew
21.05.01 01:54
"ræpp/hiphop er ei pre-pubertal jævli greie.
har ingenting med musikk å gjøre iallefall.
det er så image-prega at jeg blir kvalm.
ikke en artist innen denne sjangeren har kredibilitet."

Mortasam din ignorante og trangsynte nisse. Å skjære tusener av vidt forskjellige artister over én kam på den måten er det mest latterlige jeg har sett. Å komme med et slikt bombastisk 'fasitsvar' er bare komplett bak mål, og utrolig barnslig og lettvint.

Jeg anbefaler å sjekke ut noen av disse artistene, bare sånn til å begynne med:
Digable Planets, Blackalicious, De La Soul, Micranots, MF Doom, Eric B. & Rakim, Public Enemy, Boogie Down Productions/KRS-One, Binary Star, Arrested Development, Poor Righteous Teachers, Roots Manuva, Pete Rock (& CL Smooth), Brand Nubian.

Hvis du fremdeles mener de er image-prega etter å ha hørt dem, så er det noe galt et eller annet sted. Musikalske er de forresten også, og kredibilitet har de i massevis.
Satyrkid

Satyrkid
21.05.01 07:49
Concrete:

Ikke hiss deg opp da mann

Det er jo fremdeles Rap som ikke har blitt bitt av Imagesyka, som fremdeles fungerer på sine egne premisser.. Men du må jo innrömme at veldig mye av rappen rett og slett stinker,er bare laga for å supporte et image (Gangsta-rapp f.eks)

The SatyrKid
skurk

skurk
25.05.01 09:19
JEG ELSKER GANGSTA RAP....NWA ALL THE WAY...nei seriøst-selvfølgelig er det masse piss på MTV...men ekte gangsta shit er fettttttt.....
Senorita2001

Senorita2001
25.05.01 11:50

Hei Satyrkid,
Hmmmm what can i say, i love them anyway,eh, Bob Marley cd'ene er borte vekk;) Puffy stjal dem, sorry:))

---$enorita---
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg