Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OPPSUMMERING AV ALLE SESONGENE

NYTT TEMA
Miggie
MiggieInnlegg: 2793
17.05.06 18:34
2003: Idol var nytt og spennende og bla, bla, bla. Ikke noe revolusjonerende konsept, ved tanke på at det minnet om "Stjerner i Sikte" (hvis noen av dere her husket det). Men det var mange flinke deltakere og spennende personligheter da, selv om favorittene mine røk ut... Og ingen hadde noen særlige minneverdige opptredener (bortsett fra Kurts "Beautiful Day" og Tone Anettes "Anything About June"). Og - jeg følte det på meg at Kurt kom til å vinne.

2004: Fortsatt gøy å følge med på, selv om det ikke var så mange spennende deltakere til å begynne med, men Maria og Susanne imponerte meg og Anh ga meg gåsehud med "Fallin'". Og mange artige temakvelder sørget for mange minneverdige opptredener (ikke minst Marias "Hot stuff", hehe! :). Men finalen var dårlig og jeg følte ikke at Margaret fortjente å komme dit, selv om jeg har aldri vært noe særlig Kjartan-fan. Og har mere respekt for Margaret nå.

2005: Begynte veldig bra, mange spennende personligheter, men, som i likhet med 2003, mange som gjør det bra på auditioner og semifinalene, men som taper seg veldig når de kommer til finalerundene pga kjedelige temakvelder. Og det viser seg at folk har ennå ikke lært seg å stemme nok på favorittene sine når Cindy ryker ut. Og mange deltakere blir tilgjorte etterhvert (som Jorun og Christian). Og så er jo 2005 litt flaut, fordi jeg ble jo så betatt av Tone, hehe! :)

2006: Den mest kjedeligste Idol-sesongen noensinne? Tja... Av alle semifinalistene var det få som virkelig imponerte (bortsett fra Mari). Men heldigvis imponerer noen av deltakerne og noen synker etterhvert... Kanskje noen kjedelige temakvelder, men heldigvis noen gøye også. En egentlig midt-på-treet-sesong.
kibby
kibbyInnlegg: 36712
17.05.06 20:04
2003: Spennende med noe nytt, selv om jeg først trodde det kom til å bli en parodi på "Popstars". Holdt hele tiden en knapp på at Espen Grjotheim eller Guro Dugstad kom til å vinne, inntil semifinalene når fantastiske Fransesca Strano IKKE gikk videre til fordel for Kurt Nilsen. Derfra og ut var jeg sikker på at Kurt og Gaute ville komme til finalen, selv om jeg visste at talentløse David Pedersen hadde masse fans. Mest minneverdig var når min storfavoritt Jeanette Vik ble disket for å ha vært for ung. Skandaløst av TV2! Husker jeg stemte på henne i semien. Av beste opptredener må disse nevnes: Gaute - My Way og Kurt - Skyfri himmel.

Favoritter 2003 (av alle): Gaute Ormåsen, Jeanette Vik, Tone Anette E. Elde, Rebecca Ludvigsen, Fransesca Strano

Skulle helst vært foruten (av finalistene): David Pedersen, Orji Okoroafor og Guro Dugstad

2004: Ny runde. Beste finalefeltet EVER i Norge. Mange særegenheter, selv om storfavoritter som Magnus Ullnæs og Gina Aspenes ikke fikk finaleplass. Var hele tiden sikker på at Maria Haukaas Storeng kom til å vinne. Fikk sjokk og gledesrus når hun røk ut 16.april 2004. En merkedag i norsk Idol-sammenheng! Var på det tidspunktet bombesikker på at min storfavoritt, Susanne kom til å vinne! Ellers hadde jeg sansen for både Margaret Berger og Sandra Lyng Haugen. Når det var dommernes valg, gikk Susanne noe overraskende ut. Dette trodde jeg var grunnet stor russefest (7 mai) og tror derfor Susanne misset mange stemmer! Mislikte mange av finalistene og vinneren skal ikke nevnes. Av beste opptredener må disse nevnes: Susanne - Fly me to the moon, Papa don't preach, Killing me softly, Family Portrait og Me to går alltid aleina, Margaret - Were you worth my tears, Come together, It's oh so quiet og Stop, Sandra - L.O.V.E og den beste av alle (og foreløpige den ALLER beste etter min mening i norsk Idol-historie) Maria - Hot stuff.

Favoritter 2004 (av alle): Susanne Nordbøe, Margaret Berger, Sandra Lyng Haugen, Gina Kristine Aspenes, Magnus Ullnæs, Håkon Njøten, Amalie Olsen

Skulle helst vært foruten (av finalistene): Maren Flotve Birkeland, Øystein Grønnevik, Trong Toan Tong, Roald Haarr, Kjartan Salvesen, Maria Haukaas Storeng

2005: Ennå en runde, med noen særegenheter. Var 100 % fra første stund at Jorun kom til å vinne, selv om jeg til tider fryktet Alejandro (som gledelig ikke fikk finaleplass). En gledens dag da han (og Christian) røk ut. De kom så altfor mye lengre enn de burde. Mari, Malin og David var også 3 ufortjente finalister det året etter min mening. Mange flinke som misset finaleplass dette året. Årets "bombe" var da Cindy måtte forlate konkurransen til fordel for Christian. De tre første årene har alle hatt "bomber": Guro, Maria, Cindy (om det er fakta vites ikke, da sikre kilder har foklart at disse ble "kjøpt" av TV2). Anyway, mange flotte (og dårlige) opptredener dette året. Av de bedre må disse nevnes: Tone - Martha my dear, Songbird, Sunday morning, Don't know why og Leave right now, Alejandro - This years love og Why does it always rain on me, Jorun - Smile, Angel, Run to you og If I ain't got you, Cindy - A moment like this, Burning og I wanna dance with somebody, Erik - Hurt, Malin - Turn me on, Andrea - Black Velvet, Eva - Somewhere only we know og den aller beste dette året: Eva - The Power of love. Av de dårligere må jeg nevne: Alejandro - Beyond the sea, Malin - All by myself, Mari - We are og Noboby's wife og duetten med Alejandro og Jorun.

Favoritter 2005 (av alle): Jorun Stiansen, Cindy Hovde, Andrea Gjendem Brændvik, Erik Flaa, Maria Toresen, Mariann Svendsen, Thomas Frantzen, Amalie Olsen

Skulle helst vært foruten (av finalistene): Alejandro Fuentes, Christian Stenseng, David Bakke, Mari Vestbø og Malin Pettersen

2006: Ennå en runde, der Vivian og Ørjan skiller seg ut i begynnelsen av runden, mens Jonas blir storfavoritt etter semifinalene. I skrivende stund er ikke vinneren kåret, men av de gjenværende to, både håper og tror jeg det blir Jonas. Alt i alt en kjedelig runde, med pregløse og kjedelig deltagere. Og at Jonas og Aleksander står igjen som finalistene i år bare viser hvor elendig (dårlig nivå) dette finalefeltet har vært. Ingen store bomber i år med unntak av at Ørjan ble nr.6 og Vivian kom i stolen samme runde. Stor skuffelse at Melanie ikke fikk finaleplass til fordel for forferdelige Audun. Skandaløst at han og Siri Helene i det hele tatt fikk finaleplass. Menmen.. Av de bedre opptredene må disse nevnes: Vivian - Foolish games (beste i år), Respect, Because of you, I want you back, Nothing else matters og Nothing compares 2 U, Ørjan - Birthright og Going down that lonely road, Aleksander - Have funl, go mad og Kiss from a rose, duetten med Jonas og Marita, Marita - Fever og Tir na noir, Iselin - Nine million bicycles, Melanie - Natural Woman, Stine - You had me, Think Twice og Carwash, Wisnu - Follow through, Faith, Let's get it on og His eye is on the sparrow, Oda - I'm so exited og Smooth, Jonas - Hurt.

Favoritter 2006 (av alle): Vivian Sørmeland, Iselin Andresen, Ørjan Hatlevik, Melanie Helmichsen, Stine Hansen, Oda Evjen Gjøvåg, Wisnu Witono Adhi, Maria Medina Heskestad, Maria Holand Tøsse, Mari Steinnes, Mariann Svendsen, Anders Mjaaland og Cindy Selven Røe.

Skulle helst vært foruten (av finalistene): Siri Helene Erland, Jonas Thomassen, Aleksander Denstad With og Audun Rensel

17.05.06 21:37
Wow, noen har tydeligvis gjort hjemmeleksa si når det gjelder Idol! :) Ble helt imponert, jeg... Men du har rett, alltid er det noen finalister som man liker og som aldri havner i Topp 10 (eller topp 12).

Og Francesca Strano kjenner jeg, forresten, hun var hjelpelærer på ungdomsskolen min
heiamaria
heiamariaInnlegg: 642
17.05.06 22:03
2003: Idol er nytt, og jeg går glipp av mange audition episoder :( De som skiller seg klart ut er: Gaute, Fransesca, Guro, og i semin Kurt Nilsen. Jeg syntes mange av finalistene dette året ikke var helt utviklet, men kunne vært gode.(Orji, Linn, Tone) Jeg hold en liten knapp på Espen, og var storfan av Gaute. Kurt mislikte jeg sterkt helt lenge etter Idol var slutt. Han er bra nå. En morsom seson, men hadde det ikke vært den første ville ikke den vært så morsom.

2004: Her snakker vi. Alle i finalefeltet hadde noe for seg, hvertfall nesten. Noen veldig talentfulle deltagere ble utelatt fra finalerundene( Gina, Julie ), men ellers ble riktige folk stemt frem untatt Roald. Maria BRILLIERTE hele sesongen, untatt den kvelden hun ble stemt hjem. Hennes eneste dårlige opptreden kunne ikke fansen tolerere. Noen mener det var håret. Margaret var helt grei helt frem til storband aften hvor noe skjedde. Både i top 5, 4 og 3 var Margaret helt fantastisk. Hun ble min nye favoritt. Susanne var også ekstremt god til tider. Sandra utviklet seg stort og greide å levere noen knall opptredener før hun ble stemt ut. Håkon var også en av favorittene mine, og han hadde et par dritbra opptredener. Jeg absolutt elsker denne sesongen.

2005: Et nytt år med Idol og mange er skeptiske. Jorun skiller seg fort ut på audition med sin egen stil. Alle de riktige personene ble stemt frem untatt (ironisk nok) David som dommerene valgte. Hva med Amalie? Mine favoritter var Eva og Cindy. De eneste som virkelig greide å levere. Når det er sagt hadde de andre også VELDIG stemre opptredene som Malin- Turn me on, Tone- Songbird, Ali- She will be loved, og mange fler. Ble skuffet da Eva ble stemt ut etter en fin fremførelse. Nå gikk min stemme til Jorun. Hun greide å engasjere, noe som er viktig. 2005 var et morsomt år hvor særegenhet (Ali), personlighet (Jorun og utseende (Tone) kom lengre enn sangteknikk.(Eva) Hadde alle disse blitt slått sammen hadde vi fått et bra Idol :)

2006: Tar det når sesongen er over ;)
Miggie
18.05.06 10:17
MINE FAVORITTER SOM IKKE KOM VIDERE I IDOL:

Solvor Woll (2003)
Han gutten som danset til Michael Jackson i 2003 og som sang "Rock Your Body" av Justin Timberlake i 2004, husker ikke hva han het.
Sofie Storaas (2005)
Maria Medina Heksestad (2006)
Mariann Svendsen
Yolanda (blir nesten flau av å si det, men hun imponerte meg veldig første gang, alt i alt er det bra at hun ikke gikk videre, hun hadde nok neppe taklet presset, selv om det er en sak som diskuteres for seg selv)
Mari Steines

Og så er det mange Idol-deltakere som er ganske oppskrytte da... Men skal ikke gå innpå det her... :)

Resten kommer jeg ikke på i skrivende stund...
Caramelli
CaramelliInnlegg: 2598
18.05.06 14:42
Hmm, får skru på hukommelsen litt nå da:..

2003: Jeg befinner meg i gravid tilstand, og siden fredager på byen begynner å se meget dumt ut benker jeg meg på sofaen og blir smått avhengig av å "hate" enkelte deltakere (les: Espen) Både trodde og håpte at Kurt skulle vinne, alikevel gikk min eneste stemme denne sesongen til Gaute da han sang My Way.

2004: "Rogalandsåret" Som så mange andre rogalendinger satt jeg og var småstolt over at halve finalefeltet var fra "mitt" fylke. (selv om de fleste var fra Sandnes :( ) Susanne ble favoritten etterhvert og det ble jubelbrus i stua når både Trong/Trung? og Maria røyk ut.

2005: Alejandro var favoritt fra starten, sløste endel kroner på ham ja.. Ergra meg over ganske mange i denne sesongen egentlig, spesielt skrikhalsen Whitney/Cindy, Jorun (forstår fremdeles ikke at hun aldri fikk en eneste kjip kommentar fra dommerene..) og Christian.

2006: Likte først Ørjan og Anders etter auditionrundene, men etter episoden i Sandvika når Aleksander sang Aerosmith havna han ganske langt opp på lista. Har alikevel heia mest på Jonas i de fleste finalerundene frem til forrige uke da Aleksander spratt opp på førsteplass igjen. Egentlig det samme hvem som vinner finalen i år, men blir nok litt ekstra glad hvis det blir Aleksander ;)

*
Er innlegget upassende? Tips meg!
queen_919
queen_919Innlegg: 19
18.05.06 22:57
2003: Nytt ja,ble jo ganske spennende når alt var nytt og sånt følgte med hele året der ja..:) kurt vant,det var ok for mg! men jeg var en del år mindere da å satt selfølgelig å gråt da gaute som jeg heia på gikk ut..makan til sippe unge:Phaha

2004: Ganske så tragisk år,det dårligste faktisk! De eneste som kunne synge der var maria og susanne.. hvor har det blitt a susanne?:S jaja... som du sa,drit kjedelig finale.. lite spenning

2005: Et vellykka år,syntes det var 100 ganger bedere enn 2004.. den beste det året var nok alejandro.. en skikkelig fin stemme hadde han:D

2006:En helt ok sesong.. den eneste som drar den opp er forid jeg har fått skikkelig sansen for aleksander
lahppon
lahpponInnlegg: 506
19.05.06 15:32
2003: Nytt ja var det. Spennende og jeg fulgte skikkelig med.
Heia på Orji og Tone Anette..;D

2004: Flere deltagere va flinke, idol va artii..
Heia på Margaret og Håkon, så va jo Susanne ganske bra..

2005: Flere av deltagerne va kjempeflinke..
Heia på Andrea, Eva og Cindy

2006: 9 av finalistene sang DØDSBRA!!!
Heia på: Maria og Jonas
VikingF
VikingFInnlegg: 4376
19.05.06 17:47
Ok, får slenge meg på bølgen her jeg også da... :-)

2003: Fulgte ikke så mye med dette året, men fikk med meg de 3-4 siste programmene. Synes Kurt og Gaute var verdige finalekandidater, og at det var greit at Kurt vant.

2004: Synes nivået var ganske bra. Heiet på Maria, Øystein og Margaret. Synes det var helt ok at Kjartan gikk av med seieren, da han utviklet seg i positiv retning i løpet av finalerundene. (Ser fram til at albumet hans kommer ut)

2005: KATASTROFEsesongen av alle sesonger. Dårlig nivå. Sangen skulle plutselig ikke telle hvis deltakerene hadde "alt det andre". Finaleheatet besto av deltakere som enten sang bra men var kjedelige, eller deltakere som sang direkte dårlig. Synes det ble direkte patetisk da Erik røk ut, og holdt på å sovne under finaleshowet i Spektrum.
Favoritter: Erik, Eva, Bjørn Olav og Cindy. Vinneren burde ikke engang gått videre fra audition. :-p

2006: Året da SANGkonkurransen var tilbake på skjermen etter et års pause. (Idol2005 var som kjent ikke en sangkonkurranse :-) ). Deltakerne var på et akseptabelt nivå igjen, med noen unntak. Semifinaledeltakerne var ikke fullt så gode, men til kompensasjon så var nivået på dem som gikk videre overraskende bra.
Favoritter: Jonas, Wisnu, Stine og Vivian. Vivian ble i løpet av rundene byttet ut med Aleksander i favorittlisten min. Hva jeg synes om vinneren er usikkert, da han ikke er kåret ennå. :-)
Ingeborg_87
Ingeborg_87Innlegg: 850
19.05.06 18:43
2003: Nytt, moro, kvalitet. Kurt seila opp som den store favoritten etter semifinalen. Fikk jo helt gåsehud. Ingen kunne måle seg etter det. Gaute var god han og. resten rimelig middelmådige :P hehe. Tone Anette var vel rett og slett dårlig, og for ikke å snakke om Rebecca. :P

2004: Dårligste året, mener nå jeg. Ingen klare favoritter. Egentlig bare irriterende mennesker. Brukte alle idolsendingene på å irritere meg over at ingen hadde vett til å sende hjem Sandra. Kjedelige finalister (altså.. de siste to).

2005: Beste året rett etter 2003. Erik Flaa sang seg opp etterhvert som finalerundene gikk sin gang, og han er en av mine desiderte favoritter gjennom hele idol. herlig, rett og slett. Hadde en sterk følelse av mislikelse (er det et ord? :P) for Eva. Hun irriterte meg med det blikket og "jeg er så deilig" uttrykket hun hadde til enhver tid. Ingen verdige finalister (altså, de siste to :P).

2006: Helt ok år. Skjønner ikke hvorfor folk sier det er så kjedelig. Ble mektig irritert over Vivian til slutt. Fikk skryt uansett hvor falskt det enn var (for ja, det var falskt på Since U been gone). Likte Jonas helt fra semifinalen, men tapte seg etterhvert, og Aleksander tok over. Han leverer hver gang, og er bare herlig.
aljahnsen
aljahnsenInnlegg: 21152
19.05.06 20:57
Kurt og Tone er mine favoritter... Ingen slår stemmen til Kurt! Åres finalister er ingenting i forhold
icethea
icetheaInnlegg: 157
19.05.06 21:12
TONE!!!!
aljahnsen
aljahnsenInnlegg: 21152
19.05.06 21:17
Fy faen så deilig og nydelig Tone er... Stemmen hennes også er herlig :)
Miggie
23.05.06 22:37
Jeg husker bare Tone med skrekk og gru, hehe :)
Jep_90
Jep_90Innlegg: 30
24.05.06 15:21
2003: Idol var nytt og spennende ja... var mange kule folk og bra stemmer.. men det var ikke så mange som "skilte" seg ut i begynnelsen...men vi så forskjell på de midt-på-treet folka, og de som var litt bedre...når semifinalene kom, begynte folk og skille seg ut, som gaute, kurt og espen.
jeg syns dette var det høyste nivået... men jeg tror ikke alle syns det, fordi de på en måte har glemt dette året. Og det var et suksess-fult program.

2004: Ny runde med Idol...det var KANSKJE den runde folk følgte mest med på?! fordi da visste liksom alle hva det var...men etter min mening var det det dårligste nivået... men jeg syns at maria, anh og susanne var de som var best...men med kjartan som vinner, gjorde ikke det dette til er høyt nivå!

2005: Kanskje det høyeste nivået MED det første året. men Idol-vinneren her, er heller ikke no sangful...hun er kul og sjarmerende og alt det...hun har det lille x-tra... men hva hjelper det når du ikke har hoveddelen!? her var det bjørn olav, erik og eva som var best sangmessig...ali hadde den mest spesielle stemmen! men ellers helt greit!

2006: folk synes at dette var det dårligste nivået...jeg er fullstending uenig...her var det mest minner...vivian, aleksander og wisnu (utrolige vokalister) stine og anders var drit kule...gode til og synge og... men her var det INGEN som pekte seg særlig ut...de var gjevne...det er derfor dette årat ikke bli så bra kan du si...men skjønner ikke hvorfor wisnu ikke var mer populær enn det han var...han er jo proff...mer enn god nok...han er mye bedre til og synge en britney spears, robbie williams og alle de kjente personene!
Chris_90
Chris_90Innlegg: 2035
24.05.06 15:50
Endelig er Idol ferdig. Bare mas om de store "stjernene" og et kjedelig program
Annanym
AnnanymInnlegg: 513
24.05.06 16:43
2003: Veldig bra år. Kurt imponerte virkelig, med Gaute som god nummer to. David kom seg kreaftig etter at Ole kommenterte at han sikkert kom videre på utsseende. Orji skapte moro. Irriterte meg kraftig over Rebecca som verken hadde fin stemme eller sang rent, Tone sang også forferdelig falskt. Ellers så var jo idol nytt og spennende.

2004: Hadde veldig mange favoritter dette året, bare så synd det ikke var alle som sto igjen mot slutten. Først røk Ahn som imponerte stort i semien, så røk Øystein (det kuleste idolet, fin stemme hadde han og). Sandra var forferdelig, og en etter en forsvant dyktige sangere før henne. Maria var utrolig flink, men manglet kanskje litt x-factor. Håkon var en entertainer. Susanne imponerte på audition, men det ble aldri bedre enn det - skuffende. Margareth begynte litt vaklende, men de siste gangene sang hun fantastisk ("Stop" er noe av det beste i idolhistorien). Synd at Kjartan, den annonyme, skulle gå av med seieren her. Gir et feil bilde av et år med ellers mange høydepunkter. Men han kunne i det minste synge..

2005: Svært lavt nivå. Erik var den eneste som var mer enn bare "flink å synge". Ali hadde særpreget og Eva&Tone gjorde det bra. Jorun sang forferdelig. Før problemene med halsen sang hun ok, ikke noe mer. Mari kunne ikke synge. Christian irriterte og hadde heller ikke stemmeprakt. David var heller dårlig. Malin og Bjørn Olav var ok. Virket mer opptatt av å komme i Se&Hør enn å synge. Men ett høydepunkt kom denne sesongen, Eriks "Hurt"!

2006: Gjevnt over et godt nivå. Med noen unntak (Audun og Iselin) kunne alle synge, og de fleste sang veldig bra. Hadde Marita gått ut før Ørjan, hadde min 5 favoritter stått sist igjen. Fornøyd med at Aleks vant. Han sang bra, og rent, hele konkuransen gjennom, men det hadde ikke gjort noe om Jonas hadde vunnet. Skuffet over at ikke Iselin og Siri Helen presterte i finalen (likte Iselin på audition, og Siri Helen i semien). Og så litt småirritert over at Marita, som etter en grei start begynte å synge dårlig, ble igjen så lenge. Veldig fornøyd med året. Mange gode sangprestasjoner (Jonas, Aleks, Wisnu, Vivian + kanskje Ørjan og Stine).
ninnipooh
ninnipoohInnlegg: 9975
28.05.06 01:52
2003: Likte Gaute og Kurt, heia på Gaute helt inn til de utropte Kurt til vinneren. Ellers så klarte jeg ikke noen av de andre finalistene, sang surt og var bare fæle.
Minneverdige opptredener var da Gaute sang "My way".

2004: Heia på Maria, sjokkert når hun røyk ut. Etter det så ble det vel Kjartan og tildels Margareth. I finalen så heia jeg selvsagt på Margareth som den trønder'n jeg er ;) Ble litt skuffa når hun ikke vant, men det var også helt greit at Kjartan vant. Ellers så hadde jeg småsansen for Susanne, hata Sandra, Trung og Roald. Resten var helt ok.
Minneverdige opptredener var da Margareth sang "Stop".

2005: Året Jorun dessverre skulle komme inn på audition (kunne ikke hun bare ha fortsatt å jobbe i den G-Sport-butikken da? Fin karriere det...) Likte vel egentlig ingen så forferdelig godt. Likte tonen i stemmen til Alejandro, men han sang dessverre ikke feilfritt. Begynte å like Erik litt på slutten, mest pga. fantastiske "Hurt", og Alejandro og litt Tone. Håpte Alejandro skulle komme til fianlen og ikke Jorun, men slik ble det dessverre ikke.
Minneverdige opptredener var da Erik sang "Hurt", Tone sang "Songbird" og Alejandro sang "Sail Away".

2006: Heia på Vivian i starten, men så tapte hun seg litt og Jonas ble min favoritt. Aleksander sang seg ikke inn i hjertet mitt i starten, han var for kjedelig. Kunne gjerne ha vært foruten Audun, Iselin, Siri Helene og tildels Oda. Etterhvert så ble Aleksander bedre og bedre og klarte tilslutt å synge seg inn i mitt hjerte. Håpte likevel Jonas vant finalen fordi jeg likte stemmen hans, men det varte helt til han var ferdig med sin første sang i finalen. Aleksander virka mer villig til å vinne og sang bedre og det gikk opp for meg at Aleksander er den som hadde utvikla seg mest gjennom hele Idol og fortjente å vinne.
Minneverdige opptredener var da Aleksander sang "Glorius", "Kiss from a Rose", da Jonas sang "Behind Blue Eyes" og duetten "Wild Rose".
Miggie
25.08.06 15:05
Er enig med det meste du skriver, men "Wild Rose" var bare grei nok, verken mer eller mindre
Miggie
26.12.06 03:02
Ingeborg_87 skrev:
Ble mektig irritert over Vivian til slutt. Fikk skryt uansett hvor falskt det enn var (for ja, det var falskt på Since U been gone).

Hun fikk ikke akkurat skryt for "Since You Been Gone" og Vivian fikk av og til litt krasse tilbakemeldinger av dommerne når hun ikke gjorde det så bra, krassere enn Jorun (som også fikk av og til en negativ kommentar, men da sa jo dommerne bare "Du er jo så kul at det gjør ingenting"). Likte Jorun godt i begynnelsen, tapte seg etterhvert og det er mest dommernes feil!!!

Er enig i at Rebecca og Tone Anette fra 2003 sang dårlig (mutter'n likte Rebecca), men av de to likte jeg litt Tone Anette
trondergutt
tronderguttInnlegg: 31822
27.12.06 00:18
Av alle som har vært med i Idol alle sesongene er det kun Kurt som holder delvis internasjonalt nivå.....

Hørt masse på Jan Werner....ikke bare på grunn av hans tragiske bortgang, men siden jeg er en stor fan av han. Ta deg tid til å høre på en del sanger av han....bortsett fra Kurt ( synger uansett noe bedre enn han)...parkerer han samtlige finalister så grundig at å kalle konkuransen IDOL blir bare dumt...
Miggie
07.01.07 15:19
Ingeborg_87 skrev:
Ble mektig irritert over Vivian til slutt. Fikk skryt uansett hvor falskt det enn var (for ja, det var falskt på Since U been gone).

Ikke for å angripe deg eller noe, men hvorfor ble du irritert? Det var ikke Vivian sin feil at hun fikk skryt, det var dommerne
Miggie
07.01.07 15:21
Kibby: Anyway, mange flotte (og dårlige) opptredener dette året. Av de bedre må disse nevnes: Jorun - Smile, Angel, Run to you og If I ain't got you

Smile og Angel var ikke gode fremførelser! Eller jo, i ettertid har jeg synes at Smile, mens Angel var Jorun på sitt aller mest anonyme. Men hun fikk jo (som vanlig) skryt
Miggie
07.01.07 15:25
Caramelli:
2004: "Rogalandsåret" Som så mange andre rogalendinger satt jeg og var småstolt over at halve finalefeltet var fra "mitt" fylke. (selv om de fleste var fra Sandnes :( ) Susanne ble favoritten etterhvert og det ble jubelbrus i stua når både Trong/Trung? og Maria røyk ut.

2005: Alejandro var favoritt fra starten, sløste endel kroner på ham ja.. Ergra meg over ganske mange i denne sesongen egentlig, spesielt skrikhalsen Whitney/Cindy, Jorun (forstår fremdeles ikke at hun aldri fikk en eneste kjip kommentar fra dommerene..) og Christian.

Susanne var også min favoritt! :) Etterhvert! :) Synd vi ikke har hørt noe fra henne i ettertid.. Trung var veldig dårlig, mens Maria likte jeg etter at hun sang "Hot Stuff", før det synes jeg hun var grei nok.

Ali likte jeg ikke i det hele tatt i begynnelsen, han imponerte meg etterhvert, men kom vel kanskje litt vel langt? Cindy likte jeg, hun utviklet seg i riktig retning, mens Jorun og Christian gikk det nedover med.

Og forresten Kibby: Run To You og If Ain't Got You er Jorun på sitt aller, aller beste.

Cindy skulle definitivt kommet lengre
Miggie
07.01.07 15:26
heiamaria skrev:
2006: Tar det når sesongen er over ;)

Nå er sesongen over! :) Vi venter på ditt svar! :)
feiekost
feiekostInnlegg: 5262
07.01.07 16:05
2003: Ja Idol var et nytt og spennende program. I starten begynte jeg å legge merke til Jeanette, Gaute, Fransesca og Rebecca. Må si at jeg ble skuffet da Rebecca røk ut da hun var min favoritt til å vinne.
Jeg har ingen spesielle minner fra 2003.

2004: Fra audition var Maria Haukaas Storeng min absolutte favoritt. Så må man tenke på Susanne og Marit. Jeg håpet de tre skulle stå igjen og konkurrere om finaleplass. Susanne hadde en kjempeopptreden med sangen "Me to går alltid aleina" og "Papa dont preatch". Margaret var best på "It`s my life" i semifinalen før finalen i Oslo Spektrum. Maria var best på "Hot stuff". Og denne sesongen begynner eventyret med Jenny Hemfjell.

2005: Ganske kjedelig sesong med unntak av Jenny Hemfjell.
Jorun vant Idol og hun vant fortjent da hun laget liv. Cindy og Eva var årets beste deltagere.

2006: Her får vi noen gode vokalister. Melanie og Vivian er årets beste deltagere og Vivian har flere minneverdige øyeblikk med "Foolish games", "Because of you" og "Nothing compares to you". Og hun turte og synge Metallicas "Nothing else matters" med suksess. Hun tangerer Maria fra 2004 og skulle vunnet, men der ser vi igjen Norges svakhet med å ikke stemme på Idols beste deltagere gjennom tidene.

Miggie
07.01.07 18:37
2003: Francesca kjenner jeg faktisk! :) Hun var hjelpelærer på min ungdomsskole da jeg gikk i 10-ende! Hun synger fantastisk bra, men det er liksom noe tilgjort over henne som artist, så jeg ble lettet over at hun ikke gikk videre (selv om hun er veldig grei person, håper ikke hun leser dette, hehe :). Har forresten ikke sett henne på mange år. Hun sang forresten en konsert med Stig Van Eijk en gang. Hvor er det blitt av ham?
Jeg likte Jeanette, hun var sjarmerende, men ikke Gaute og Rebecca. Gaute var veldig kjekk, men litt anonym og skjønner ikke hvorfor han kom så langt. Rebecca hadde et eller annet ved seg, kan ikke sette helt fingeren på hva det er, men jeg likte henne ikke (mutter'n var kjempefan av henne, uten at jeg skjønner hvorfor).

Jeg har heller ikke noen spesielle minner fra 2003 (bortsett fra Kurts opptredener, som Beautiful Day og de opptredene der han bevegde på seg, hehe! :)

2004: Maria hadde jeg ingen formeninger om helt til hun sang "Hot Stuff" (*sikle, sikle*, hehe, sorry hvis jeg virker usaklig nå :)
Men i motsetning til andre fikk jeg ikke sjokk da hun røk, for den kvelden ga hun ikke 100%.
Susanne var bra, starta litt anonymt, men kom seg opp etterhvert. Hennes semifinaleopptreden av "Family Portrait" av Pink var et høydepunkt, samme var "Fly Me To The Moon" på storband, "Independent Woman" av Destiny's Child, "Son of a Preachman", "Under The Brigde" og "Crazy". "Papa Don't Preach" var greit nok, det samme var "Me to går alltid aleina". Ble skuffa da hun ikke kom til finalen.
Margarets høydepunkter var "Come Togheter" av Beatles i semifinalen og finalen, "Splitter Pine" (mye bedre enn Jonas sin), "Don't Leave Me This Way", "Murder on the dancefloor", "It's so quiet" av Bjørk, "Queen of the nigth", "Uninvited" av Alanis Morisette og "Stop" av Sam Brown (jeg gråt da). "It's My Life" var ikke så bra i følge meg selv.

Marit?? Mener du Margaret?

2005: Jorun vant fortjent Idol, selv om, som jeg har sagt som tusenmillioner ganger før; hun var best i begynnelsen, tapte seg veldig etterhvert, mista liksom gnisten. Eva var også bra (selv om jeg likte henne ikke i begynnelsen), først nå innser jeg hvor fint hun synger (kall meg dum), ikke at jeg synes at hun sang stygt før, men stemmen hennes var litt rar. Og hun hadde varierende opptredener. Cindy var knallbra og jeg synes det var dumt hun ikke kom lengre.
Jenny Hemfjell, ja, hehe! :)

2006: Skjønner ikke hva som er så speielt med Melanie (please, ikke les dette her, Kibby), søt, sjarmerende, sprudlende og sympatisk jente, men i grunnen er hun helt middelmådig, har ok nok stemme, men ikke noe mere enn det.

Likte ikke Vivian i begynnelsen, synes hun var altfor oppskrytt, men hun overbeviste meg med "Foolish games" (utrolig søt jente er hun også, hehe :). Hun var så og si jevn hele veien og er enig i at "Because of you" er kjempebra. Hun fikk ufortjent pepper for "Big Spender" i storband. Mens "Nothing compares to you" er derimot litt middelmådig.
At hun turte å synge "Nothing else matters" er en bragd, men under den opptredene hadde jeg kun Metallica i bakhodet, selv om Vivian gjorde det ikke dårlig.
Jeg også synes Vivian minner meg om Maria på alle mulige måter, men herlighet, Vivian kom jo fortjent langt, 3. plass er jo veldig høyt, selv om jeg hadde sett for meg henne i finalen. Men men
kibby
08.01.07 00:40
"feiekost skrev:
2003: Ja Idol var et nytt og spennende program. I starten begynte jeg å legge merke til Jeanette, Gaute, Fransesca og Rebecca. Må si at jeg ble skuffet da Rebecca røk ut da hun var min favoritt til å vinne.
Jeg har ingen spesielle minner fra 2003.

2004: Fra audition var Maria Haukaas Storeng min absolutte favoritt. Så må man tenke på Susanne og Marit. Jeg håpet de tre skulle stå igjen og konkurrere om finaleplass. Susanne hadde en kjempeopptreden med sangen "Me to går alltid aleina" og "Papa dont preatch". Margaret var best på "It`s my life" i semifinalen før finalen i Oslo Spektrum. Maria var best på "Hot stuff". Og denne sesongen begynner eventyret med Jenny Hemfjell.

2005: Ganske kjedelig sesong med unntak av Jenny Hemfjell.
Jorun vant Idol og hun vant fortjent da hun laget liv. Cindy og Eva var årets beste deltagere.

2006: Her får vi noen gode vokalister. Melanie og Vivian er årets beste deltagere og Vivian har flere minneverdige øyeblikk med "Foolish games", "Because of you" og "Nothing compares to you". Og hun turte og synge Metallicas "Nothing else matters" med suksess. Hun tangerer Maria fra 2004 og skulle vunnet, men der ser vi igjen Norges svakhet med å ikke stemme på Idols beste deltagere gjennom tidene."

---

Wow! Her er jeg stort sett enig med det meste du skriver, feiekost. Nesten de samme favorittene og er helt enig angående 2006-sesongen!
kibby
08.01.07 00:44
"Miggie skrev:
Hennes semifinaleopptreden av "Family Portrait" av Pink var et høydepunkt"

Hmm... altså Susanne sang "Killing me softly" i semifinalen!
kibby
08.01.07 00:47
"Miggie skrev:
2006: Skjønner ikke hva som er så speielt med Melanie (please, ikke les dette her, Kibby), søt, sjarmerende, sprudlende og sympatisk jente, men i grunnen er hun helt middelmådig, har ok nok stemme, men ikke noe mere enn det."

Hehe, der er vi totalt uenige. Susanne og Melanie har helt sinnsykt like stemmer, ligner utseendemessig og er fra samme fylke. I tillegg sang de samme sang på første audition. Som dere vet, ELSKER jeg Susanne. Hun er mitt favoritt idol EVER.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg