Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aleksander på Billboard-turne i Japan!

NYTT TEMA
helseskadelig
helseskadeligInnlegg: 195
13.04.07 18:47
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1711

Da ble Aleksander den første av idolene som gjør det knusebra i utlandet, !!uten hjelp av World Idol!!
Han har virkelig klart det.... og det det står respekt av, er at han har gjort alt selv.
feiekost
feiekostInnlegg: 5264
13.04.07 18:58
Du har lagt feil link ut.
helseskadelig
13.04.07 19:12
Sorry! Her er rett:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171145
Cassie2006
Cassie2006Innlegg: 684
13.04.07 20:24
Jaja, det er jo imponerende... Jeg er jo veldig nysgjerrig på hvordan japanerne "oppdaget" Aleks...

Men så er jo Asia også et bra marked for norske artister da.
VikingF
VikingFInnlegg: 4376
13.04.07 23:32
Jeg synes dette er veldig artig, både på Aleksanders vegne og på Norges vegne. :-)
Cassie2006
14.04.07 16:23
Får håpe at Aleks gjør det bra da...
helseskadelig
17.04.07 09:50
Aleksander har utrettet mye mer enn Kurt, hvis man tar vekk alt som Wold Idol-seieren ga han.
Kurt holdt på å å forsvinne, med eeen gang etter første plata si! Ingen kom på konsertene, og plata ble slaktet.

Aleksander skrev stort sett hele sin plate selv, og spilte flere instrumenter selv, og fikk de beste terningkastene av alle vinnerne.
Hadde 2 singler som gjorde det best både på radio og i butikken. Han ble nominert til Spellemann/m.m. Nå skal han lanseres i Japan, som første Idol, utenom Kelly Clarkson, og han skal på Billboard turne, med noen av verdens største legender!

Så jeg ler av alle som maser om alt Kurt har klart! Det eneste han klarte var å vinne de to Idol-konkuransene! Resten har kommet av seg selv for han, pga dette!

Står større respekt av han som faktisk gjør alt selv, og ikke får mye gratis, og fortsatt er den som har utrettet mest av alle!

*Heia Lyn*
trondergutt
tronderguttInnlegg: 31831
17.04.07 10:57
Alexander har vel med all respekt fått mye gratis han også da gjennom Idol.....akkurat det samme som Kurt fikk.

Når det gjelder sangstemme og ferdigheter mener jeg nå dog likevel at Kurt ligger i en annen divisjon enn det Alexander gjør...

Men ønsker Alexander lykke til da....

Lurer bare på hva det er med Asiatene og deres kjærlighet for norske artister...til og med Trine Rein har vel gjort det bra der borte.
helseskadelig
17.04.07 19:58
Kurt fikk alt gratis fordi: Idol var nytt og spennende, og det var det eneste året det var World Idol.. Og når han da vant, solgte han selvsakt mye mer enn han hadde kommet til å gjort uten. Han fikk spille på langt større arrangement, og fikk gi ut singelen i noen få land. Fordi han vant begge gangene, OG fordi det var første gangen! Uten World Idol hadde han vært så godt som glemt nå. Det sa han til og med selv for lenge siden.

Aleksander fikk ingenting gratis fordi: Det var 4. sessongen, og alle var ute etter å ta Idol, og derrmed ble sessongen slaktet (selv om nivået var betydelig høyere enn året før)
Idol hadde mistet all kredd (mye på grunn av dårlige vinnere de to tidligere sessongene, og dommerpanelet)
Det var som sakt ikke noe World Idol for Aleksander heller.. Så det eneste Aleksander hadde å lene seg på var et TV-program som hadde blitt slaktet. Altså, ingenting gratis, bortsett fra Idol-stempelet.......

Ergo. Han måtte overbevise 100% på egen hånd. Og det gjorde han ved å lage den beste av alle idolplatene, som også fikk de beste terningskastene av alle. Hadde 2 knallsterke singler, som gjorde det best i Norge i en hard konkuranse tid. Ble nomminert til Spellemann. Skal nå lanseres i Japan, og turnere med Billboard (!) sammen med verdens største legender. (!)

Skal også nevnes av Aleksander er betydelig yngre enn Kurt, og kan fortsatt bli enda bedre om mulig. I motsettning til Kurt som er fullt utviklet.

Samme for meg om Japan liker Trine Rein. Aleksander er fortsatt den eneste av Idolene i Norge, Japan ville lansere!
helseskadelig
18.04.07 15:11
Oh.. jeg er så lei av å ha rett..
trondergutt
18.04.07 15:17
At Alexander er eneste finalist som har fått Japan-lansering ser jeg ikke på som noe kvalitetsstempel for han for å si det sånn ;)

Nå gjenstår det nå å se hvordan det går i Japan også da...han har vel ikke gjort noen suksess foreløbig...

Uansett så hadde ingen vist om Alex om han ikke hadde vunnet IDOL og uansett om det var 4 sesongen eller ikke så får man utrolig mye gratis med å være med i IDOL...

Sånn er det bare jeg og jeg er litt lei av å rett jeg også....

Forøvrig mener jeg nå alle IDOLer blekner mot Norges eneste stemme i verdensklasse Jan Werner..men han gikk jo desverre bort :(
gaerpekk
gaerpekkInnlegg: 10835
18.04.07 15:57
helseskadelig skrev:

Da ble Aleksander den første av idolene som gjør det knusebra i utlandet, !!uten hjelp av World Idol!!

-Vent LITT, da. Han har ikke utrettet noe nevneverdig der borte enda, og det finnes ingen garantier for at han kommer til å gjøre det heller.
Cassie2006
18.04.07 15:59
Aleksander fikk i grunnen litt dårlig kritikk på albumet, men i noen aviser fikk han fire. Men jeg tror Aleks likevel har en fremtid så lenge han spiller kortene sine rett. Leste bergensavisen i dag (venninna mi fra Bergen abonnerer på det) og der fikk Jonas 3 for sin plate.

Ellers er jeg enig med deg, helseskadelig, synd at fjorårets sesong skulle bli hakket på, for det var høyere nivå enn 2005.
helseskadelig
18.04.07 16:00
gaerpekk skrev:
-Vent LITT, da. Han har ikke utrettet noe nevneverdig der borte enda, og det finnes ingen garantier for at han kommer til å gjøre det heller.

-----------------

Han skal på BILLBOARD TURNE med verdens største legender. Er ikke det å gjøre det bra..?? I tillegg til at han blir lansert i et av verdens viktigste land.
helseskadelig
18.04.07 16:03
Du mister trønderboy! Du sier han har fått så mye gratis gjennom idol.... Hva er egentlig det..+??
Han har bare fått et litt dålig idol-stempel gratis. Resten av det han har fått har han jo utrettet selv..!
Og om han har fått noe GRATIS, er det vel egentlig ikke så gratis heller, når han har slitt for det hele livet..???
trondergutt
19.04.07 09:26
Å ha Idol-stempel var vel ikke noe bra stempel å ha den gangen Kurt vant heller....den seriøse musikkbransjen var vel ikke direkte glad i IDOL...

Ellers så har vel ikke lille Alex slitt så fælt da....gutten var vel bare 18 da han vant IDOL og fikk nå sånn sett alle mulighetene rett i fanget fra starten av...
helseskadelig
19.04.07 11:23
Ja han fikk en mulighet, fordi han beviste at han fortjente den mer enn 8000 andre Trøndergutt!
Når han har slått ut 8000 andre, har han vel ikke fått alt i fanget. Da har han kjempet seg til det da!

Jorun og Kjartan hadde samme mulighet etter Idol de, men de har ikke vært i nærheten av å oppnå det samme som Aleksander.

Og du sier at han fikk alt i fanget fra starten av..?? Er du så sliten at du tror han startet med musikk på audition. ?? Han sa på Idol at han hadde satset på musikk hele livet: Spilt i band, sendt inn flere demoer og hatt masse konserter i mange mange år.

Er det så vanskelig for deg å innse at gutten fortjener dette??
trondergutt
19.04.07 12:00
Er du helt sykelig opptatt av Aleksander heller ???????

Gutten fortjente det sikkert....men har fått en unik mulighet gjennom et program hvor han er stemt fram av fjortiser med mobil!!!

Kurt slo vel ut en god del tusen han også...begge har fått muligheten gjennom Idol så er ingen forskjell der.

Mener bare personlig at Kurt er et større musikalsk talent og en langt bedre sanger enn Aleksander..
helseskadelig
19.04.07 13:13
Trøndergutt skrev:
Er du helt sykelig opptatt av Aleksander heller ???????

---------------

Er jeg helt sykelig opptatt av Aleksander fordi jeg diskuterer Idolvinneren på et Idolforum?? HAHA!
Det utsagnet sier jo en hel del om deg. Etter det jeg ser er det du som har langt over tusen innlegg, jeg har ca 30...

trondergutt skrev:

Begge har fått muligheten gjennom Idol så er ingen forskjell der.

-------------

Mener du virkelig det?? Hehe.. Kurt vant world idol, og fikk større muligheter enn Aleksander pga d. Før World Idol var Kurt på vei ned. Ingen kom på konsertene, og Cd´n ble slaktet. Mens Aleksander sin CD ble skryt opp i skyene, og konsertene er utsolgt i følge Adresseavisen, og han blir lansert i Japan, og skal turnere med verdens største legender på Billboard.

Aleksander har klart seg bedre uten World Idol enn Kurt hadde gjort uten World Idol. Det er ikke synsing.. Det er fakta. Samma for meg om du synes Kurt synger bedre enn Aleksander vel... Det dekker vel ikke over at Aleksander har gjort det bedre enn det Kurt gjorde før World Idol...

Er jeg sykelig opptatt av Aleksander fordi jeg har rett? Eller er d du som er sykelig opptatt av Kurt??
Hadde vært kjipt hvis man hadde vært sykelig opptatt av ting pga Dine begrunnelser. Da er sammtlige personer på vg forumet syke da. Og det er vel ikke spessielt snilt sakt, er det vel..?
trondergutt
19.04.07 13:21
OK..kan trekke tilbake uttrykket sykelit opptatt da....var kanskje litt feil ordvalg...

Kurt vant World-Idol ja...i utgangspunktet en helt tåpelig konkuranse som var laget for å lage pr for Kelly Clarkson eller hva det var hun het....

Kurt har vel gjort mye mere suksess enn Alex så langt.Platene hans har ikke blitt slaktet..men har anmeldelser på det jevne på linje med de fleste andre fra IDOL. Så vidt jeg har fått med meg har vel ikke Aleksander blitt skrytt opp i skyene akkurat da selv om plata fikk en grei anmeldelse. Om en konsert er utsolgt eller ikke avhenger jo også av hvor store lokaler man satser på...hos Kurt ble det vel satset litt for stort der.

Ellers følger jeg bra med i media og synes i grunn ikke jeg har hørt så mye om Aleksander etter Idol-seieren...bortsett fra Adresseavisen da som vel er litt forpliktet til å skrive noen ord ;)
helseskadelig
19.04.07 13:33
Du hører jo virkelig ikke hva jeg sier, når du sier: "Kurt har vel gjort mye mere suksess enn Alex så langt."

Da snakker du om etter World Idol. Jeg diskuterer det Kurt fikk til uten World Idol.. Og der har Aleksander knust han. Sånn er det bare..
Jeg har vært på En konsert med aleksander, og der var det over 2000 folk. Det er to ganger Rockefeller det.
trondergutt
19.04.07 13:34
Kurt solgte vel mange flere singler og hadde et høyere salgstall på debutplata si enn det Aleksander har hatt..og det var FØR World Idol....
helseskadelig
19.04.07 13:40
Ja, men det var i 2003! Det kan ikke sammenlignes i det heletatt.. OG det var første sessong, og selvsakt ville alle ha She´s so high med på fest. Men platen ble slaktet, og d var nesten bare coversanger på den plata, i motsettning til Aleksander som hadde skrevet bortimot alle selv...
trondergutt
19.04.07 13:44
Kurt Nilsen

”I” - 180.000 (ca 70-80 tusen var det vel før World Idol)

“A part of me” 70.000,

“Halleluja Live” 250.000

Aleksander With

“Coming Home” – 19.000

Ellers er vel ikke Kurt direkte kjent for Cover-låter akkurat....

Var vel kun Ordinary World av Duran Duran som var cover på debutplata i tillegg til Shes So High.....

helseskadelig
19.04.07 13:57
Du kommer jo ikke med noe nytt nå... ikke noe poeng å ramse opp salgstallene hans etter World Idol (litt lei av å gjenta meg selv nå merker jeg)
Og salgstallene på den første plata er d ike noe poeng å komme med heller, for det var som sakt i 2003!!! og det var første sessong, så der hadde han tidenes fordel.

For å si det sånn.. den andre plata hans hadde ikke solgt 70.000 hadde det ikke vært for WI.

Og det derre gitarkammerat mølet, er jo bare coversanger.... og hvis man deler de 200.000 solgte på 4, så blir det ikke så sykt mye likevell gitt...
trondergutt
19.04.07 14:05
Tror Kurt hadde kommet sterkt tilbake med plate 2 uansett World Idol eller ikke....

Men..blir uansett ikke enige her og gidder ikke "krangle" noe mere om det heller...

Om noen år er nok muligens både Kurt og Aleksander glemt uansett ;)

Og for den del er ikke Kurt mitt store IDOL heller..mitt store musikalse forbilde som knuser både Aleksander og Kurt i stemmeprakt døde desverre i fjor høst :(

Men får nå håpe da at japanske småjenter kjøper plata til Aleksander ;)
helseskadelig
19.04.07 14:40
Hvis du leste VG, sto det at målgruppen der borte er 25 og oppover.
Myxomatosis
MyxomatosisInnlegg: 8012
19.04.07 14:43
Det er så komisk å se to voksne menn krangler om hvem som er best av Kurt og Aleksander.

Stå på!
trondergutt
19.04.07 14:44
Trekker meg fra diskusjonen nå ;)
helseskadelig
19.04.07 15:42
Myxomatosis skrev:
Det er så komisk å se to voksne menn krangler om hvem som er best av Kurt og Aleksander.

Stå på!
--
------------------

Ja det er mye bedre å diskutere om lukeparkering er vanskelig eller ikke, som du liker å oppta tiden din med!

Stå på!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg