Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mine 10 finalister - Idol 2014

NYTT TEMA
Chickensh1t
Chickensh1tInnlegg: 4247
18.09.14 02:02

Jeg mener følgende deltagere fortjener de 10 gjeveste plassene i årets Idol basert på deres prestasjoner så langt. Her er link til total oversikt over semifinalistene og deres opptredener.

I betydningsløs rekkefølge:

- Carmina Granly (16)

- Ingvar Olsen (24)

- Jørn Kvalheim (23)

- Sahar Vahdani (16)

- Thomas Løvseth (24)

- Thomas Pettersen (20)

- Melissa Iskric (18)

- Irma Iversen (17)

- Jakob Leirvik (18)

- Ingrid Johansen (16)

Blir spennende å se hvor mange av disse jeg treffer på. Har ikke bare gått etter sangstemme og prestasjon, men også "idol-faktor". Har en hunch på at Chinook kan lure seg videre takket være nevnte, diffuse faktor. Hvem tror dere går helt til topp 10?

VikingF
VikingFInnlegg: 4376
19.09.14 00:33

Disse tror jeg blir topp 10:

- Thomas Sarpebakken Pettersen

- Johanna Aurora Kirkeland

- Melissa Iskric Norrøne

- Jonas Nielsen

- Tilla Gaasø

- Chinook Lamers

- Tara Lill Flåten Nicolaisen

- Jørn Trollebø Kvalheim

- Carmina Granly

- Natnael «Natti» Asgedom

Chickensh1t
20.09.14 13:42

Thomas Pettersen inne, traff nesten på Jakob. Thomas L overbeviste dessverre ikke.

VikingF
21.09.14 21:10
Chickensh1t: Thomas Pettersen inne, traff nesten på Jakob. Thomas L overbeviste dessverre ikke.

Er det ikke egentlig litt upraktisk å tippe mer enn to fra en og samme gruppe? Eller satser du på en wildcard-twist?

Chickensh1t
21.09.14 22:46
VikingF: Er det ikke egentlig litt upraktisk å tippe mer enn to fra en og samme gruppe? Eller satser du på en wildcard-twist?

Hehe, satt opp før jeg visste trekningen av semifinalene. Siden trekningen har veldig mye å si var det utaktisk av meg, men setter gjerne opp en ny, med utgangspunkt i trekningen.

Semifinale 1: her ville jeg tippet Thomas P og Jakob.

Semifinale 2: her kan 4 stk gå videre, litt avhengig av hvem som har dagen. Sterkt heat. Har personlig tro på Sahar, Melissa og Irma.

Semifinale 3: svakt heat, veldig usikker. Gjetter på Kristoffer og Chinook. Malin og Simen kan også tenkes å avansere.

Semifinale 4: Jørn og Ingrid.

Semifinale 5: Carmina og Ingvar.

tendy
tendyInnlegg: 3673
25.09.14 15:59
Chickensh1t: Har personlig tro på Sahar, Melissa og Irma.

Så feil kan man ta.Stine Jakobsen viste seg å være den desidert beste i denne semifinalen.

Chickensh1t
26.09.14 18:09
tendy: Så feil kan man ta.Stine Jakobsen viste seg å være den desidert beste i denne semifinalen.

Enig, hun var overlegen. Så aldri henne på audition. Sahar og Irma ble dog topp 4 i semien. Burde nok også satt en knapp på "Brad Pitt", i etterpåklokskapens navn, men synes stemmen hans er litt ordinær.

tendy
tendyInnlegg: 3673
26.09.14 18:59

Irma hadde fortjent å gå til finalen, hun var en soleklar nr 2 bak Stine i mine øyne.

kibby
kibbyInnlegg: 36703
27.09.14 02:28

I tilfeldig rekkefølge, i mine øyne en perfekt topp 10:

Agarshan Selliah

Sahar Vahdani

Thomas Løvseth

Thomas Sarpebakken Pettersen

Irma Iversen

Jeki Villanueva

Chinook Lamers

Joakim Juul

Emilie Adams

Jesper Jenset

Det er bare så kjipt mange av de beste blir plassert i samme semifinalerunde.

VikingF
09.10.14 22:06
Chickensh1t: Hehe, satt opp før jeg visste trekningen av semifinalene. Siden trekningen har veldig mye å si var det utaktisk av meg, men setter gjerne opp en ny, med utgangspunkt i trekningen. Semifinale 1: her ville jeg tippet Thomas P og Jakob. Semifinale 2: her kan 4 stk gå videre, litt avhengig av hvem som har dagen. Sterkt heat. Har personlig tro på Sahar, Melissa og Irma. Semifinale 3: svakt heat, veldig usikker. Gjetter på Kristoffer og Chinook. Malin og Simen kan også tenkes å avansere. Semifinale 4: Jørn og Ingrid. Semifinale 5: Carmina og Ingvar.

Ble 6-4 i min favør. :-P

Chickensh1t
09.10.14 23:59

Grattis ;) Veldig synd Stine trakk seg, for hun var muligens den beste finalisten, objektivt sett. Bullshit-grunn og. Skole?! En finaleplass i Idol er en sjanse man griper med begge hender, og hvis det er videregående skole hun snakker om så er det ikke så mye viktig som skjer før jul. Jeg så aldri hennes audition, men om jeg hadde gjort det hadde jeg nok tatt henne med blant mine finaletips, for hun sang utrolig bra også der.

For øvrig veldig synd at Carmina ikke gikk helt til finalen, men ellers er jeg rimelig fornøyd med finalistene, og det kan se ut som nivået er bra i år!

VikingF
10.10.14 00:24
Chickensh1t: Grattis ;) Veldig synd Stine trakk seg, for hun var muligens den beste finalisten, objektivt sett. Bullshit-grunn og. Skole?! En finaleplass i Idol er en sjanse man griper med begge hender, og hvis det er videregående skole hun snakker om så er det ikke så mye viktig som skjer før jul. Jeg så aldri hennes audition, men om jeg hadde gjort det hadde jeg nok tatt henne med blant mine finaletips, for hun sang utrolig bra også der. For øvrig veldig synd at Carmina ikke gikk helt til finalen, men ellers er jeg rimelig fornøyd med finalistene, og det kan se ut som nivået er bra i år!

Takker :-)

Hun var den beste sangeren rent teknisk ja. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en "bullshit"-grunn. Hun har fått vist talentet på tv og hvis hun fullfører skolen på normert tid har hun både noe å falle tilbake på og samtidig fått dokumentert talentet sitt på tv. Synes hun virker ganske oppegående.

Synes Carmina avslørte seg litt i semifinalen. Hun har en ganske flat stemme sammenliknet med f eks Stine. Skal vi sammenlikne årets "syngedamene", så vil jeg vel ha plassert både Malin og Jessa foran Carmina.

(Innlegget ble redigert 10.10.14 00:24)

Chickensh1t
11.10.14 01:31
VikingF: Hun var den beste sangeren rent teknisk ja. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en "bullshit"-grunn. Hun har fått vist talentet på tv og hvis hun fullfører skolen på normert tid har hun både noe å falle tilbake på og samtidig fått dokumentert talentet sitt på tv. Synes hun virker ganske oppegående. Synes Carmina avslørte seg litt i semifinalen. Hun har en ganske flat stemme sammenliknet med f eks Stine. Skal vi sammenlikne årets "syngedamene", så vil jeg vel ha plassert både Malin og Jessa foran Carmina.

Å være Idol-finalist er et minne for livet og noe du stolt kan fortelle barna og barnebarna dine om. Skolen kan vente i et par måneder, spør du meg. Sjansen for å lykkes som artist etter Idol, selv som finalist, er ikke veldig stor, men det vil uansett være en uforglemmelig opplevelse og en fantastisk erfaring. Man må veie risiko opp imot mulig gevinst, og i dette tilfellet ser jeg ikke helt hva hun har å tape. Jeg leste at skolen var villig til å tilrettelegge for henne, og da regner jeg med at de har tilbudt et alternativt opplegg som er innenfor rimelighetens grenser og som ikke ville ødelagt nevneverdig for karakterene hennes. Fag kan man uansett ta opp igjen, men man kan ikke ta en Idol-finale som privatist!

Når det gjelder Carmina har hun noen begrensninger, men det er svært få vokalister som ikke har det. Leona Lewis er vel en av få som kan gjøre hva hun vil med stemmen sin. Jeg mener Carmina skaper magiske øyeblikk på scenen, mens mange av de andre egentlig leverer "bra karaoke". Men det er bare min subjektive mening!

Underboob
UnderboobInnlegg: 1874
29.11.14 02:37
Chickensh1t: Å være Idol-finalist er et minne for livet og noe du stolt kan fortelle barna og barnebarna dine om. Skolen kan vente i et par måneder, spør du meg. Sjansen for å lykkes som artist etter Idol, selv som finalist, er ikke veldig stor, men det vil uansett være en uforglemmelig opplevelse og en fantastisk erfaring. Man må veie risiko opp imot mulig gevinst, og i dette tilfellet ser jeg ikke helt hva hun har å tape. Jeg leste at skolen var villig til å tilrettelegge for henne, og da regner jeg med at de har tilbudt et alternativt opplegg som er innenfor rimelighetens grenser og som ikke ville ødelagt nevneverdig for karakterene hennes. Fag kan man uansett ta opp igjen, men man kan ikke ta en Idol-finale som privatist! Når det gjelder Carmina har hun noen begrensninger, men det er svært få vokalister som ikke har det. Leona Lewis er vel en av få som kan gjøre hva hun vil med stemmen sin. Jeg mener Carmina skaper magiske øyeblikk på scenen, mens mange av de andre egentlig leverer "bra karaoke". Men det er bare min subjektive mening!

lol

Klikk for å gå tilbake til toppen