Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ti år siden Tone Damli var med i Idol

NYTT TEMA
Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3216
05.03.15 15:51

Ved tanke på at hun har vært til de grader overeksponert, så er det rart at ikke teamet hennes har markert at i år er det ti år siden hun var med i Idol. Men uansett så har hun vært her i rampelyset i ti år, så får vel gi en liten gratulasjon.

Vet at hun ikke er så fryktelig likt her på forumet, men jeg husker at jeg likte henne godt i Idol. Hun hadde sjarm, karisma og utstråling og hadde en behagelig stemme, selv om hun dessverre har blitt til de grader overeksponert i ettertid. Men til tross for at hun ikke assosieres med musikken, så virker hun som en trivelig og sympatisk jente. Og hun er slettes ikke stygg.

kibby
kibbyInnlegg: 36708
05.03.15 19:20
Mister_Morisette: Hun hadde sjarm, karisma og utstråling og hadde en behagelig stemme, selv om hun dessverre har blitt til de grader overeksponert i ettertid.

Ikke akkurat en stemme som skiller seg ut.

Spiller altfor mye på utseende - den gang som nå.

Aldri vært noe fan, men likte henne i Idol helt i starten.

Mister_Morisette
05.03.15 19:46
kibby: men likte henne i Idol helt i starten.

Jeg ble ikke bergtatt av henne på audition eller i Sandvika, men begynte å like henne i semien og i finalerundene. Skal innrømme at jeg var litt betatt av hennes ytre også. Synd at hun ble et eksempel på den overfladiske kjendiskulturen og ikke bare holdt seg til musikken.

kibby
05.03.15 19:51
Mister_Morisette: Jeg ble ikke bergtatt av henne på audition eller i Sandvika, men begynte å like henne i semien og i finalerundene.

Jeg likte henne på audition, Sandvika og semi'n. Så gikk det downhill. Eneste gode opptredener var "Martha My Dear" og "Songbird" ("Jolene" var også ok) - og DIGGA at hun kom til finalen på bekostning av Alejandro. Men det var mer fordi jeg hatet Alejandro enn at jeg likte Tone.

jonas
jonasInnlegg: 33857
05.03.15 19:53
Mister_Morisette: Men til tross for at hun ikke assosieres med musikken

Hehe. Nevn Tones 3 største hits. Eller 3 sanger fra henne. Tipper de fleste kommer til å slite.

kibby
05.03.15 20:02
jonas: Hehe. Nevn Tones 3 største hits. Eller 3 sanger fra henne. Tipper de fleste kommer til å slite.

The Bliss Song

Butterflies

Stuck In My Head

er vel de eneste jeg kommer på i farta. Men det var tre :P

Mister_Morisette
05.03.15 21:06

Og ikke glem "I love you" og "Fever" (som er hennes beste sang).

jonas
jonasInnlegg: 33857
05.03.15 21:09
kibby: Men det var tre

Og for moroskyld - årstallene for disse?

Personlig ville jeg trukket frem juleplata hennes, den satte jo en ny og skyhøy standard for julestemning. Så ekte og hjertefølt at det ikke er måte på.

(Innlegget ble redigert 05.03.15 21:10)

Mister_Morisette
05.03.15 21:19
jonas: Og for moroskyld - årstallene for disse?

The Bliss Song - 2005.

Butterflies - 2009.

Stuck In My Head (beste låten av de tre) - 2010.

kibby
05.03.15 22:19
Mister_Morisette: "I love you"

Den liker jeg best :)

Mister_Morisette
06.03.15 00:19
kibby: Den liker jeg best :)

OK. Smak og behag. Jeg synes den er intetsigende, forglemmelig og kjedelig. Og nå kan du banke meg opp hvis du vil, hehe.

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1095
30.04.15 16:23

Looking Back er den klart beste låta hennes synes jeg,likte også I Know.....tror den het det.

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 31354
30.04.15 16:29
Mister_Morisette: Hun hadde sjarm, karisma og utstråling og hadde en behagelig stemme, selv om hun dessverre har blitt til de grader overeksponert i ettertid. Men til tross for at hun ikke assosieres med musikken, så virker hun som en trivelig og sympatisk jente. Og hun er slettes ikke stygg.

Alt ble ødelagt da TV2 på sine sider i et stort og svært rikt illustrert oppslag, meldte at Aksel Henie hadde fortalt at Tone Damli snorker.

Etter det var ingenting viktig lenger.

(Innlegget ble redigert 30.04.15 16:30)

Mister_Morisette
30.04.15 17:31
LSP-4445: Looking Back er den klart beste låta hennes synes jeg,likte også I Know.....tror den het det.

"Looking Back" og "I Know" er greie, men personlig liker jeg best "Fever" og "Stuck In My Head". Men ellers har jeg ikke undersøkt hennes katalog.

Mister_Morisette
04.09.15 20:19
kibby: Men det var mer fordi jeg hatet Alejandro enn at jeg likte Tone.

Jeg var ikke særlig fan av Alejandro jeg heller. En overvurdert finalist som kom mye lengre enn hva han burde og fikk mye mere skryt enn fortjent. Han hadde særegen stemme, men sang likevel ofte falskt. Hadde ingenting av karisma, tilstedeværelse og utstråling. Skjønte ikke Ali-feberen. Likte ikke heller ikke hans overlegne personlighet (overlegenheten var tydeligvis pga han var sjenert, men synes han var mye mere overlegen enn sympatisk, riktignok var han bare 17, så det kan unnskyldes).

kibby
19.09.15 00:54
Mister_Morisette: Jeg var ikke særlig fan av Alejandro jeg heller. En overvurdert finalist som kom mye lengre enn hva han burde og fikk mye mere skryt enn fortjent. Han hadde særegen stemme, men sang likevel ofte falskt. Hadde ingenting av karisma, tilstedeværelse og utstråling. Skjønte ikke Ali-feberen. Likte ikke heller ikke hans overlegne personlighet (overlegenheten var tydeligvis pga han var sjenert, men synes han var mye mere overlegen enn sympatisk, riktignok var han bare 17, så det kan unnskyldes).

Enig.

Jorun, Cindy Hovde og Erik Flaa var de beste den sesongen. Likte også Bjørn Olav Edvardsen og Andrea Gjendem Brændvik.

Mister_Morisette
19.09.15 14:48
kibby: Jorun, Cindy Hovde og Erik Flaa var de beste den sesongen. Likte også Bjørn Olav Edvardsen og Andrea Gjendem Brændvik.

Likte faktisk mange av finalistene i 2005, men felre av dem tapte seg dessverre i løpet av rundene (Andrea, Malin, Mari, Christian og Jorun). Andrea leverte en bra semifinaleopptreden og hadde potensiale, men var skremmende sjenert og innadvent i finalerundene. Malin var søt og bedårende de første gangene. Mari var også veldig kul i semifinalen og i de første rundene, men ble tammere og kjedeligere. Samme med Christian og Jorun faktisk. De tre turde i alle fall å leke seg og showe på scenen.

Husker også at dommerne hadde en skremmende og usaklig tendens til å favorisere og segregere deltakerne. Den eneste av som kunne være konstruktiv var David, men han var til gjengjeld altfor snill. De tre andre var udugelige.

Bjørn Olav var flink i semien og røk dessverre altfor tidlig. David var bedre i finalerundene enn hva han var på audition. Cindy utviklet seg positivt utover finalerundene og burde ha vært  lengre. Eva var indie-idolet og hadde et par gode opptredener, men var utenom det kun på det jevne. Erik var flink med det første, men ble anonym og kjedelig helt til han sang "Hurt" og ble jevnere. Tone var faktisk ganske flink og reddet seg på sin utrolige utstråling, tilstedeværelse og behagelige sangstemme. Bare synd at Tone skulle bli assosiert med alt annet enn musikken.

VikingF
VikingFInnlegg: 4376
19.09.15 18:23
Mister_Morisette: Mari var også veldig kul i semifinalen og i de første rundene, men ble tammere og kjedeligere. Samme med Christian og Jorun faktisk. De tre turde i alle fall å leke seg og showe på scenen.

Beklageligvis var vokalen deres så som så. Ja... Jorunn sang egentlig bedre og var uheldig med halsproblemer i finalerundene, men hvis man får halsproblemer av å synge så synger man feil.

Det er klart vokal ikke er ALT, men det må kunne forventes et visst nivå vokalmessig også.

Problemet med Idol 2005 var egentlig at det ikke var noen som hadde HELE pakka, dvs som både hadde scenetekke OG hadde en god vokal. Eva er kanskje et unntak.

(Innlegget ble redigert 19.09.15 18:26)

Mister_Morisette
19.09.15 20:18
VikingF: Beklageligvis var vokalen deres så som så. Ja... Jorunn sang egentlig bedre og var uheldig med halsproblemer i finalerundene, men hvis man får halsproblemer av å synge så synger man feil.

Mari var vel vokalt sett den svakeste i finalerundene, hvis jeg ikke husker feil. Kanskje ikke så ille som Sandra og David var, men var ganske svak vokalt. Husker stemmeproblemene til Jorun, men Jorun ble dessverre hyllet opp i skyene til tross for sine middelmådige prestasjoner. 

Og jo da, selvfølgelig bør det kunne forventes noe vokalt, når Idol er primært en sangkonkurranse. Men ser ut til at vi er litt uenige når det gjelder 2005-finalistene, hehe.

(Innlegget ble redigert 19.09.15 20:18)

besigd
besigdInnlegg: 3
06.07.16 08:46

jorunn ja henne så vi ikke mere til hva skjedde der tru

Mister_Morisette
25.03.18 03:34
besigd: jorunn ja henne så vi ikke mere til hva skjedde der tru

Hun var med i Skal vi danse i fjor høst.

kibby
30.08.19 23:23

Og Camp Kulinaris.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg