Ina Wroldsen er dessverre grunnen til at jeg ikke kommer til å følge med på Idol.
Ja, jeg er full klar over at dette er sjikanerende, men fordrar henne ikke! For et selvgod og arrogant vesen! Har sett henne i intervjuer. Best jeg gir meg å skrive om henne før jeg blir direkte hetsende, men hun har langt fra et behagelig og trivelig vesen.
Pussig at Vinni blir dommer, men ikke så overraskende. Da han har blitt Tv2s maskott, hehe. Men det samme gjelder jo for Dansken og Greven (som er nok en gang dommer, fjerde år på rad?). I motsatt fall så har norsk Idol vært så ridige og tatt så lang tid før de faktisk har innført regelen om å la rappere bli dommere, hehe.
(Innlegget ble redigert 30.12.15 22:00)

kibby: Her er vi uenige. Syns ikke han er den beste dommeren vi har hatt, men en av de bedre. Den beste syns jeg kanskje Amund Bjørklund var.
Har ikke vi hatt denne diskusjonen før, forresten? :P
Riktignok konstanterte jeg ikke at Karlsen var den beste Idol-dommeren noensinne, men jeg tok en vag sammenligning mellom ham og Greven (hvilken annen dommer har hatt mere klippekort i Idol enn Karlsen?). Karlsen hadde sine flaws, noe som blir mere synligere for hver gang. Men alt i alt kunne han være konstruktiv til tider.
Er enig at Amund Bjørklund var en bedre dommer. God smak og flink til å være saklig og konstruktiv. Samme med Benedicte Adrian, faktisk. Synd at ingen av de ble travere.
(Innlegget ble redigert 18.01.16 21:57)

quentez: Innimellom har de noen skikkelige merkelige låtvalg.
Helt enig. Den "punkrocker" låta hadde sikkert funka med fullt band. Men det er faktisk ikke alt som egner seg acapella.
(Innlegget ble redigert 19.02.16 20:24)

Marta Elise er favoritt her!!
(Innlegget ble redigert 26.02.16 22:16)

Min topp 10 i tilfeldig rekkefølge:
Victoria Karlskås Andersen (16)
Marta Elise Klungsøyr (16)
Julie Stokke (17)
Kristian Varmo Andresen (19)
Ingeborg Fosse (15)
August Dahl (20)
Kjerstin Guddal Jansson (17)
Alexandra Rotan (19)
Sigmund Ledaal (17)
Norah Benatia (19)
Holder likevel en knapp på Victoria, dersom hun blir kvitt nervøsiteten. Dette er virkelig jentenes år. Synd Juliane Lind røk ut. Hun var min favoritt fra starten.
PS: Hvis Erik Næss og Kim Johansen går videre kommer jeg til å mislike de sterkt. Irriterende typer.
(Innlegget ble redigert 27.02.16 00:07)

kibby: Min topp 10 i tilfeldig rekkefølge:
Victoria Karlskås Andersen (16)
Marta Elise Klungsøyr (16)
Julie Stokke (17)
Kristian Varmo Andresen (19)
Ingeborg Fosse (15)
August Dahl (20)
Kjerstin Guddal Jansson (17)
Alexandra Rotan (19)
Sigmund Ledaal (17)
Norah Benatia (19)
Min favoritt er hun Marta Elise Klungsøyr. Nydelig stemme. Hva sang hun igår forresten? Empty room eller lullaby et eller annet? Nydelig sang. Og hun hadde også en nydelig versjon i første audition. Ola tror jeg også kan gjøre det bra.
Ida Røsler Gullhaug hadde en solid gjennomføring i soloen igår også ser jeg. Ingeborg Fosse på 15 imponerer med stabilitet.
(Innlegget ble redigert 27.02.16 12:06)

Marius Samuelsen fra Stavanger imponerte meg på første audition og så etter det har en ikke hørt han så mye før igår på siste opptreden der. Han minner meg om en ung Morten Abel i utseendet og væremåte. God fremføring igår ,men kjedelig sangvalg dog. En dark horse?
Presset på Julie Stokke,som har imponert stort tidligere - må være skyhøy og det merket hun vel like før,under og etter hennes siste solo opptreden igår?
Alexandra Rotan er absolutt topp 10 materiale og vel så det,men er ikke kjempefan av hun for det om. Men ser at hun leverer jevnt solid.
(Innlegget ble redigert 27.02.16 12:22)

(Innlegget ble redigert 27.02.16 14:21)

Sarella: Og Ina Wroldsen er tidenes beste idoldommer.
Hun sa rett ut at Marta Elise har en stemme som har vist tendenser til verdensklasse i auditionene. Det beste hun har opplevd hittil. Vi får se om hun takler presset. Klarer hun å nå finalen så tror jeg hun vil toppa heile driden tilslutt Hun virker å ta sangvalg som jeg også har sansen for og håper hun lykkes.
(Innlegget ble redigert 27.02.16 14:28)