Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Idol - rangering av finalister

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 36717
29.01.16 23:38

Inspirert av denne artikkelen kommer jeg i tiden fremover til å poste min rangering (altså mine favoritter), fra verst til best, i puljer på ti + de topp fem, fra de åtte første sesongene av Idol Norge.

Totalt har det i Idol Norge vært 85 finalister fordelt på 8 sesonger.

kibby
30.01.16 00:06

Første pulje ut:

85. David Bakke
10.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”Used To Love U” (topp 10)

84. Guro Dugstad
9.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”I’m Every Woman” (topp 10)

83. Jenny Langlo
Vinner, sesong 6

Favorittopptreden: ”Creep” (topp 5)

82. Kim Rune Hagen
3.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Ei krasafaren steinbu” (topp 9)

81. Aleksander Denstad With
Vinner, sesong 4

Favorittopptreden: ”Have Fun, Go Mad” (topp 10)

80. Maren Flotve Birkeland
8.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”When I Need You” (topp 50)

79. Malin Pettersen
9.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”Turn Me On” (topp 12)

78. Christian Stenseng
5.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”She Will Be Loved” (topp 50)

77. Audun Rensel
11.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”You Are So Beautiful” (topp 11)

76. Timian Ripnes Naastad
5.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Wakeup Call” (topp 24)

kibby
31.01.16 03:44

75. Henrik Mortensen
4.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Rocket Man” (topp 40)

74. Maria Mohn
6.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Viva La Vida” (topp 10)

73. Ingvar Olsen
Vinner, sesong 8

Favorittopptreden: ”Wicked Game” (topp 7)

72. Eirik Søfteland
2.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Come Together” (topp 40)

71. Steffen Jakobsen
3.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Skyfri himmel” (topp 6)

70. Orji Okoroafor
8.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”Maria, Maria” (topp 10)

69. Trung Toan Tong
7.plass, sesong 2

Favorittoppreden: ”Going Back To My Roots” (topp 8)

68. Siri Helene Erland
7.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”Fix You” (topp 40)

67. Linda Steen
6.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Let It Rain” (topp 6)

66. David Pedersen
3.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”With Eyes Wide Open” (topp 50)

kibby
01.02.16 22:05

65. Tone Damli Aaberge
2.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”Martha My Dear” (topp 6)

64. Alejandro Fuentes
3.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”This Years Love” (topp 50)

63. Maria Haukaas Storeng
6.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”Hot Stuff” (topp 8)

62. Fredrik Bergersen Klemp
7.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Rolling In The Deep” (topp 40)

61. Øystein Grønnevik
9.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”I Shall Be Released” (topp 10)

60. Marlen Tjøsvoll
8.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Hurt” (topp 40)

59. Mari Vestbø
8.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”Laura” (topp 50)

58. Anders Mjaaland
10.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”Dreams” (topp 50)

57. Marita Johansen
4.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”En natt forbi” (topp 9)

56. Jonas Thomassen
2.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”The River” (topp 8)

kibby
08.02.16 12:57

55. Espen Grjotheim
5.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”En natt forbi” (topp 9)

54. Lise Emilie Zosa Johannesen
8.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”Mama Knows Best” (topp 10)

53. Tilla Gaasø
10.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”You’ve Got a Friend” (topp 40)

52. Tara Lill Flåten Nicolaisen
6.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”I Like You So Much Better When You’re Naked” (topp 8)

51. Vegard Leite
2.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Every Breath You Take” (topp 40)

50. Marius Barhaugen
8.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Chariot” (topp 24)

49. Jørn Trollebø Kvalheim
2.plass, sesong 7

Favorittopptreden:  ”Stolen Dance” (topp 3)

48. Roald Haarr
11.plass, sesong 2

Favorittopptreden: «You Raise Me Up» (topp 50)

47. Kjartan Salvesen
Vinner, sesong 2

Favorittopptreden: ”Sorry Seems To Be The Hardest Word” (topp 9)

46. Natnael ”Natti” Asgedom
9.plass, sesong 8

Favorittopptreden: «Treasure» (topp 40)

(Innlegget ble redigert 08.02.16 12:57)

kibby
10.02.16 19:06

45. Anh Vu
10.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”Fallin’” (topp 50)

44. Martine Rygvold
8.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Piece Of My Heart” (topp 10)

43. Ola Weel Skram
9.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Angel” (topp 10)

42. Siri Vølstad Jensen
Vinner, sesong 7

Favorittopptreden: ”Last Name” (topp 3)

41. Anniken Kolstad
10.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Fields of Gold” (topp 40)

40. Georg Lipai
7.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Radioactive” (topp 8)

39. Linn S. Andersen
7.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”Alarmen går” (topp 8)

38. Anne Roalkvam
10.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Soulmate” (topp 24)

37. Eva Weel Skram
6.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”The Power of Love” (topp 8)

36. Stine Hansen
9.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”Carwash” (topp 10)

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3216
19.02.16 17:23

Siden du startet denne tråden, kunne jeg fått lov til å bruke den til å utbrodere min mening om samtlige finalister?

kibby
19.02.16 18:09
Mister_Morisette: Siden du startet denne tråden, kunne jeg fått lov til å bruke den til å utbrodere min mening om samtlige finalister?

Of course :)

kibby
19.02.16 18:30

Neste pulje ut:

35. Glenn Lyse
Vinner, sesong 5

Favorittopptreden: ”Crazy” (topp 24)

34. Kurt Nilsen
Vinner, sesong 1

Favorittopptreden: ”Skyfri himmel” (topp 9)

33. Christopher Olafsrud
10.plass, sesong 6
Topp 40, sesong 7

Favorittopptreden: ”Use Somebody” (topp 40)

32. Bianca Skoglie Lal
9.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Closest Thing To Crazy” (topp 40)

31. Anniken Høve
4.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”9 to 5” (topp 6)

30. Bjørn Olav Edvardsen
12.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”I Can’t Help Myself” (topp 50)

29. Håkon Njøten
5.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”Englishman in New York” (topp 11)

28. Wisnu Witono Adhi
5.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”You To Me Are Everything” (topp 10)

27. Oda Evjen Gjøvåg
8.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”I’m So Excited” (topp 10)

26. Jesper Jenset
5.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”Runaway Baby” (topp 8)

(Innlegget ble redigert 19.02.16 18:31)

Mister_Morisette
22.02.16 22:32
kibby: Of course :)

Så bra! :) Da kan jeg begynne med 2003-finalistene;

Jeanette: Søt, blid og sjarmerende jente med fin stemme. Var ikke en av mine favoritter, men en som definitivt kunne ha vært med lengre. I grunnen forbløffende at hun ikke ble disket tidligere pga ung alder (synes hun virket eldre enn 16 år) og skammelig at hun ikke fikk gå videre i neste runde.

Guro: Ser man bort i fra hennes tydelige høye selvtillitt (hennes avstemning er noe av det mest minneverdige som har blitt vist på Idol noensinne), hadde jeg likevel sansen for Guro. Believe it or not. En flink jente med kraftig stemme, stjernepotensiale og x-factor. I grunnen overraskende at hun røk ut så tidlig, da hun var listet som en av favorittene.

Orji: En happy-go-lucky afro-smørsanger med fin stemme og stor artistpotensiale og var gruppens urbane tilskudd. Men likevel ikke en av mine favoritter, nettopp fordi han var for irriterende happy-go-lucky. Også overraskende at han røk såpass tidlig, av samme grunnene som Guro.

Linn: En av mine absolutte favoritter den sesongen. Hennes stemme kunne svikte noen ganger, men var utvilsomt en flink jente med talent og med hele den såkalte pakken. Dessverre ble hun tammere i finalerundene.

Tone Anette: Hadde ikke sansen for henne i begynnelsen, men hun kom seg etterhvert. Dessverre var ikke sangstemmen hennes den aller stødigste og hadde ujevne opptredener, men "Anything About June" var faktisk et høydepunkt.

Espen: Også en av mine favoritter den sesongen. Flink fyr med flott stemme, utstråling og potensiale og var en velfortjent finalist i rundene.

Rebecca: Ikke en deltaker som jeg ikke kunne fordra, men heller ikke en av mine favoritter. Hadde utvilsomt en viss appell, men hun var utvilsomt en av de svakeste finalistene vokalt sett. Ikke direkte anonym, men manglet mye av x-faktoren til de andre kvinnelige finalistene hadde i denne sesongen.

David: Utvilsomt fjortisenes Jens som prøvde å være rocka. Utvilsomt en artist med hele pakken og stor stjernepotensiale, selv om sangstemmen var så som så. Var en av mine favoritter og startet trenden med fjortisidolet som kom langt. Men de førstnevnte grunnene er årsakene til hvorfor David var en av mine favoritter den sesongen (faktisk).

Gaute: En jordnær og likandes type med en særegen og gjenkjennelig stemme. Men er nok av minoriteten som synes at han var i grunnen ganske anonym både på scenen og helhetlig sett. Var overrasket over at han kom så langt som han burde, men utvilsomt appellerte han til folk

Kurt: Underdogen som ble vinner. Det er blitt en utgitt klisje å like Kurt pga han er og var Idolet som faktisk klarte å bli stor (World Idol eller ei). Hans gjenkjennelige og karakteristiske sangstemme er det ingenting å utsette på. Utvilsomt en fyr som hadde stjerne- og artistpotensiale, selv om jeg i likhet med dommerne synes han kanskje ikke hadde den fullstendige pakken for konkurransen. Uansett hadde jeg på følelsen av at Kurt kom til å bli vinneren og velfortjent vinner var han. Kurt hadde utvilsomt utstråling og et tiltalende vesen, selv om han ikke var en av mine favoritter den sesongen. Men hans fremførsler av "Hunting High And Low" og "Beautiful Day" var høydepunkter fra den sesongen.

(Innlegget ble redigert 22.02.16 22:35)

Mister_Morisette
22.02.16 22:57

Og da kan jeg fortsette med 2004-finalistene:

Roald: Et pussig tilfelle av en operasanger i en Idol-finalerunde. Pga sin sjanger hadde han sine styrker som sanger, men verken utmerket seg aldri blant finalistene og opptredene hans var forglemmelige. Røk velfortjent ut i første runde.

Anh: En jente med en flott gnålestemme. Hennes versjon av "Fallin" var et høydepunkt, men alt i alt er jeg usikker på om Anh hadde virkelig markert seg hadde hun blitt videre i finalerundene. Hennes fremførsel av "Hero" var rimelig anonymt.

Øystein: Konkurransen rocketilskudd og en som var flink i sine fremførsler. Men utmerket seg aldri blant finalistene.

Maren: En av de beste deltakerne i denne sesongen, selv om hun dessverre ikke alltid klarte å markere seg blant de bedre finalistene. Men en søt og sympatisk jente med en fin stemme og fremførte sine sanger med sjarm og ynde. Hadde fortjent å komme enda lengre.

Trung: R'N'B/fløtepus-tilskuddet til denne konkurransen, noe som gjorde at han for det meste appellerte til fjortisene. Men med unntak av en ren og pen stemme utmerket han seg aldri med karisma eller utstråling.

Maria: Utvilsomt den beste og proffe deltakeren i 2004-runden, selv om jeg skal gladelig innrømme at det tok tid før hun ble en favoritt hos meg. Kanskje litt for musikalartist til tider, men hun klarte å tilpasse seg de ulike sjangrene etterhvert (noe som gjorde at hun ble min favoritt). "Hot Stuff" er noe av det aller beste innen norsk Idol-historie. Og av en eller annen grunn hadde jeg på følelsen av at hun kom til å ryke når hun faktisk ble lest opp (pussig nok).

Håkon: En blid, semirocka gutt med artist- og fjortispotenisale, men en finalist som ble på det jevne. Hadde en fin stemme, men klarte ikke å utmerke seg blant de bedre finalistene.

Sandra: Utvilsomt en artist med stor sjarmappell, men en middelmådig stemme, noe som gjorde hennes til et hatobjekt. Var ikke en av mine favoritter, men klarte å levere noen minneverdige opptredener nå og da. Hennes store trumfkort var hennes søte, barnlige sjarm som hun vant på.

Susanne: Utvilsomt den beste av de kvinnelige finalistene denne sesongen. Vet at flere vil himle med øynene av dette, men synes Susanne var den av deltakerne som hadde mest karisma, utstråling og stjernepotensiale. Hennes hese karakteristiske sangstemme utmerket henne og selv om undertegnede har full forståelse hvorfor folk fant hennes sangstemme for heseblesende (pun intended), synes jeg at Susanne hadde hele pakken. Burde vært i finalen.

Margaret: Et særegent, men litt ujevn tilskudd som til nød og neppe kapret seg finaleplass. Hadde en fin og melodiøs, men dessverre ujevn stemme. Det samme kan alt i alt sies om opptredene hennes og på sitt verste var hun ganske anonym (Jan Fredriks kritikk av henne var noen ganger fullstendig fortjent). Men på sine bedre opptredener klarte å hun å overbevise og viste både innlevelse og intensitet.

Kjartan: Utvilsomt en finalist med stjernepotensiale og en fin, nasal stemme. Det har blitt en trend å nedsette Kjartan på vegne av Kurt, men Kjartan var likevel en velfortjent vinner i 2004. Var ikke min absolutte favoritt den sesongen, men hadde sine gode opptredener nå og da, samt han hadde sine mine gode. Men til tross for Kjartans styrker og kvaliteter var det noe likevel noe krampaktig tilgjort med ham som fremfører, noe som har blitt grunnen til at han ble stemplet som mindreverdig.

Mister_Morisette
22.02.16 23:18

Og nå tar jeg 2005-sesongen:

Bjørn-Olav: Sympatisk gutt med stor stjernepotensiale og flott stemme. Leverte gode fremførsler og hadde utvilsomt fortjent å vært med lengre. Røk ufortjent ut i første runde.

Andrea: Hadde en fin stemme og stjernepotensiale, men til tross for en bra semifinaleopptreden, klarte hun dessverre ikke å yte sitt beste i finalerundene. Dessverre tok sjenansen og nervene overhånd, men kunne kanskje ha vært med lengre.

David: Hadde ikke sansen for ham i det hele tatt i begynnelsen, da jeg fant ham anonym og kjedelig, men kom seg likevel opp i finalerundene. Hadde en fin, men pregløs stemme, som dog kunne være nasal til tider.

Malin: Søt, sjarmerende og yndig jente med stor stjernepotensiale og fjortisappell. Hadde en hes og nasal stemme, men likevel behagelig på sitt beste. Dessverre tapte hun seg utover i finalerundene.

Mari: I likhet med Malin, tapte hun seg i finalerundene. Hennes semifinaleopptreden av "Laura" var utrolig minneverdig, men klarte aldri å nå samme høyde. Utvilsomt vågal og vill på scenen. Hadde karisma og kameratekke, men sangstemmen hadde sine feilskjær. Men likevel forfriskende at en rockebabe ble med i konkurransen.

Cindy: I motsetning til både Mari og Malin, hadde Cindy en fin progresjon utover finalerundene. Var en av de beste finalistene vokalt sett og utviklet seg til å bli dynamisk og energisk på scenen. Hadde utvilsomt fortjent å komme lengre, selv om hun hadde en irriterende tendens til å stadig velge Whitney Houston-låter.

Eva: Det alternative tilskuddet i konkurransen. Selv om stemmen hennes var alt i alt bra, synes jeg hun hadde noen fraseringer og vendinger som kunne være litt for overdrevne og irriterende til tider. Men hun var en solid deltaker, selv om det var få ganger hvor hun virkelig utmerket seg (hun fikk tyn fra både dommere og presse for sin "Two Way Monologue", men synes den var faktisk en av hennes bedre opptredener).

Erik: Var i begynnelsen et ganske anonymt og pregløst tilskudd blant deltakerne. Hadde en fin, men pregløs stemme og selv om hans fremførsel av "Summer Moved On" var bra, så klarte han ikke å utmerke seg. Men hans tolkning av "Hurt" var et vendepunkt (utvilsomt en av de beste fremførslene) og ble etterhvert faktisk bedre.

Christian: 2005-sesongens boyband/fjortistilskudd. Sangstemmen var så som så, men Christian hadde utvilsomt en appell og sjarm som gjorde at han var et passelig tilskudd i konkurransen. Bare synd at han ble anonym og tilgjort etterhvert.

Ali: Vet at undertegnede tilhører minoriteten, men var en av de som ikke klarte å henge seg på den overveldende Ali-feberen som herjet den sesongen. Personlig lot jeg meg aldri overbevise av den særegne, hese stemmen hans, samt han aldri klarte å overbevise verken uttrykk- eller scenemessig. Manglet også karisma og x-faktor og Ali kom ufortjent mye lengre enn han burde.

Tone: Ser man bort i fra det overeksponerte mediefenomenet som Tone har blitt det siste tiåret, så var hun faktisk en veldig bra Idol-finalist. Hadde ikke sansen for henne i begynnelsen, men overbeviste i både semien og finalerundene. Hadde en fin, behagelig stemme og hadde tilstedeværelse, ynde og utstråling. Stort sett hadde hun for det meste gode opptredener, selv om hun sjeldent var en showdame på scenen. Litt overraskende at hun faktisk kom til finalen, men likevel en gledelig overraskelse. Bare synd at Tone sjeldent assosieres med den flinke Idol-finalisten hun faktisk engang var.

Jorun: Var nok en som klarte seg å bite seg på Jorun-feberen det året. Sangstemmen hadde sine feilskjær, men synes Jorun utgjorde resten av pakken som en Idol-vinner skulle ha. Hadde sjarm, karsima og utstråling, men dessverre ble hun tammere og mere anonym utover finalerundene, samt stemmen hennes ble dårligere. Ikke en overraskende vinner, men hadde hun klart å være god utover hele finalerundene, så hadde hun virkelig vært en velfortjent vinner.

Mister_Morisette
22.02.16 23:40

Og nå er det 2006-finalistenes tur:

Audun: En sympatisk fløtepus med stor fjortispotensiale, men en middelmådig sanger. Hans eneste trumfkort var hans evne til flørte med kamera, men klarte aldri å utmerke seg utover det. Engelskuttalen hans var eledig.

Iselin: En søt og sjarmerende jente med artistpotensiale og alternativt, semirocka tilskudd i konkurransen. Dessverre var sjenansen og nervene noe som ødela det meste for henne. Hadde en særegen, men noe sur stemme. Men nå og da klarte hun å tilføye sjarm og ynde til sine fremførsler.

Anders: Hadde ikke sansen for ham i begynnelsen, men det kom seg etterhvert. Hadde sjarm, utstråling og en behagelig stemme, selv om fremførselene hans var som så. Var jentenes favoritt i begynnelsen, men røk dessverre litt for tidlig.

Stine: Utvilsomt en av de beste finalistene i 2006-sesongen. Stemmen hennes hadde sine feil, men var likevel flott på sitt beste. Utviklet seg positivt på scenen og hadde karisma og utstråling. Hadde utvilsomt fortjent å være med lengre.

Oda: En jente med artistpotensiale, men med ujevne opptredener. På sitt beste klarte hun å vise potensiale og på sitt verste var hun fomlete, keitete og ujevn. Stemmen hennes var vaklende, men "I'm So Exited" var et høyedpunkt.

Siri Helene: Hadde ikke sansen for hennes barnlige, pipete og særegne stemme i begynnelsen, men hun forbedret seg faktisk bedre utover finalerundene. Var utvilsomt en av de mere "alternative" finalistene i den runden, men klarte å redde seg på en sjarm og ynde.

Ørjan: Viste utvilsomt stort potensiale på audition (noe som gjorde at han ble forhåndsfavoritt), men var dessverre middelmådig og anonym i finalerundene. Hadde en fin stemme, men den hadde sine feilskjær. Var også en av de mere rocka tilskudd til finalerundene, men klarte dessverre aldri å virkelig utmerke seg.

Visnu: Hadde ikke sansen for ham i begynnelsen, men ble bedre og bedre. Var utvilsomt det urbane tilskuddet i konkurransen, men hadde en behagelig stemme. Var også vågal og vill på scenen og hadde sine gode opptredener.

Marita: Hadde ikke sansen for henne i begynnelsen, men utviklet seg positivt i finalerundene. Hadde en behagelig og særegen hes stemme (med sine feilskjær) og klarte å levere fine opptredener (som hun faktisk fikk ufortjent mye tyn for), selv om hun hadde ikke x-faktoren som burde utgjort en Idol-vinner. 4 plassen var kanskje litt vel høyt, men fortjent nok.

Vivian: Utvilsomt den beste av de kvinnelige finalistene. Selv om  mye av blesten av å være en av det berømte kjæresteparet overskygget blesten rundt henne, så var Vivian en velfortjent finalist. Hadde en fin, behagelig gospel-stemme og leverte stort sett gode fremførsler. Var flink på scenen og burde vært en av finalistene.

Jonas: Den anonyme rockeren som klarte å kapre seg til finaleplass. Hadde utvilsomt en bemerkelsesverdig, særegen rockestemme og utmerket seg tidlig med det, særlig med "Hurt" og i finalerundene. Dessverre tapte han seg og ble anonym etterhvert og stemmen hadde sine feilskjær.

Aleksander: Utvilsomt tror jeg at Vivian-stemmene gikk til ham. Var nok den beste vokalt sett av mennene, men også en litt puslete og fomlete fremfører. Hadde sine gode opptredener, men alt i alt manglet Aleksander karismaen og x-faktoren som en Idol-vinner burde hatt. Men i ettertid har jeg fått mere sansen for hans soloutgivelser og oppdaget hans talent og potensiale. Og fint at en av Idol-vinnerne har klart å hatt en semi-indiekarriere i ettertid.

Mister_Morisette
22.02.16 23:58

Til slutt kan vi ta 2007-finalistene.

Anne: En utrolig sympatisk jente, men en middelmådig finalist. Hadde en hes og særegen, men skjærende stemme og klarte aldri å utmerke seg med sine fremførsler.

Isabella: Viste utvilsomt potenisale med sine egne, Alanis Morissette-aktige låter, men var ellers tam når hun fremførte andre låter (pussig nok at selv ikke engang med Alanis Morissette klarte hun å fremføre bra). Hadde en fin stemme, men sørgelig at hun ikke viste potensiale utenom sine egne sanger.

Marius: Utvilsomt en kar med smørsanger-appell og Pikenes Jens. Men en finalist som aldri klarte å utmerke seg utover det. Hadde en tendens til å rullere for mye med stemmen.

Linnea: En av de bedre i 2007-sesongen. Hadde ikke sansen for henne i begynnelsen, men overbeviste etterhvert. Hadde utvilsomt både artist- og stjernepotensiale og på sitt beste klarte hun å vise både sjarm, ynde og utstråling. Dessverre var hun litt uheldig i finalerundene, men ellers en velfortjent finalist i 2007-sesongen.

Linda: Også en av de bedre. Hadde ikke sansen for henne i det hele tatt på audition og i semien, men forbedret seg i finalerundene. Var energisk på scenen og viste både karisma og utstråling. Problemet var hennes ordinære og strømlinjeformede låtvalg.

Timian: Et særegent, alternativ tilskudd i konkurransen. Hadde ikke sansen for ham i det hele tatt i begynnelsen, men faktisk forbedret seg litt under finalerundene. På sitt verste var han både pregløs og anonym, selv om han hadde utvilsomt fjortisappell.

Åste: Utvilsomt en talentfull dame med kraftig stemme, men rimelig pregløs finalist. Hennes eneste gode opptreden var "Saving All My Love", men utmerket seg aldri utover det.

Kim Rune: Utvilsomt en god og kraftig stemme, men en middelmådig fremfører. Viste mest potensiale på audition og i første finalerunden, men hadde en tendens til å overdrive faktene sine totalt, samt han sjeldent utføre sine opptredener karisma og utstråling.

Bjørn Johan: Et annet særegent tilskudd som viste seg å gå fra anonym til favoritt. Var en snodig og underfundig talent av både jazz og pop og hadde en viss keitete sjarm. Var ingen showman på scenen, men klarte likevel å sjarmere seg med sin utstråling og tilstedeværelse.

Glenn: Utvilsomt en av de mest proffeste av de mannlige deltakerne, men en middelmådig finalist. Var åpenbart talentfull og hadde en kraftig stemme, men var også svært puslete, utilpass og tafatt på scenen. Grunnet hans potensiale er det ingen overraskelse at han kapret til seg seieren, men alt i alt en middelmådig fremfører.

kibby
28.02.16 19:37

Og min liste fortsetter:

25. Tone Anette E. Elde
6.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”Wish” (topp 50)

24. Andrea Gjendem Brændvik
11.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”Black Velvet” (topp 40)

23. Rebecca Ludvigsen
4.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”Mysteriet deg” (topp 9)

22. Jeanette Vik
10.plass/diskvalifisert, sesong 1

Favorittopptreden: ”I Don’t Know” (topp 50)

21. Erik Flaa
4.plass, sesong 3

FaFavorittopptreden: ”Hurt” (topp 7)

20. Sandra Lyng Haugen
5.plass, sesong 2

Favorittopptreden: ”My Immortal” (topp 50)

19. Cindy Hovde
7.plass, sesong 3

Favorittopptreden: ”I Wanna Dance With Somebody” (topp 8)

18. Iselin Andresen
11.plass/trakk seg, sesong 4

Favorittopptreden: ”Embrace Me” (topp 11)

17. Ørjan Hatlevik
6.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”Creep” (topp 8)

16. Bjørn Johan Muri
2.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Angels” (topp 24)

kibby
02.03.16 18:44

Siste pulje, før topp 5 avsløres:

15. Åste Hunnes Sem
4.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”Survivor” (Wild Card)

14. Linnea Dale
6.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”What Do I Know About Love?” (topp 24)

13. Sverre Eide
6.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Use Somebody” (topp 10)

12. Astrid Sugaren
4.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”The Brothel” (topp 40)

11. Thomas Sarpebakken Pettersen
7.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”La La La” (topp 40)

10. Isabella Leroy
9.plass, sesong 5

Favorittopptreden: ”My Heart Still Moves” (topp 24)

9. Gaute Ormåsen
2.plass, sesong 1

Favorittopptreden: ”Jørgen Hattemaker” (topp 9)

8. Isak Knutsen Heim
3.plass, sesong 6

Favorittopptreden:  ”Feeling Good” (topp 4)

7. Kirsti Sørlie Hansen
5.plass, sesong 6

Favorittopptreden: ”Titanium” (topp 5)

6. Vivian Sørmeland
3.plass, sesong 4

Favorittopptreden: ”Foolish Games” (topp 50)

(Innlegget ble redigert 02.03.16 18:44)

kibby
06.03.16 14:43

Her kommer siste pulje, topp 5.

*drumroll*

5. Margaret Berger
2.plass, sesong 2

Favorittopptreden: "Stop" (topp 3)

4. Jorun Stiansen
Vinner, sesong 3

Favorittopptreden: ”Angel” (topp 9)

3. Chinook Lamers
3.plass, sesong 8

Favorittopptreden: ”Say Something” (topp 40)

2. Susanne Nordbøe
3.plass, sesong 2

Favorittoppreden: ”Fly Me To The Moon” (topp 5)

1. Astrid Smeplass
5.plass, sesong 7

Favorittopptreden: ”Her” (topp 6)

(Innlegget ble redigert 06.03.16 14:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg