Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jazzforum?

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18719
19.03.15 05:46

Noen spurte:

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1811623/tittel/hva-med-et-forum-for-jazz

Så da tenkte vi, la oss prøve. 

Kanskje det funker - opp til dere!

Øyvind

Andropov
AndropovInnlegg: 33423
19.03.15 10:20
VG Nett: Kanskje det funker - opp til dere!

Spennende!

Hvor mange problemer støtte dere på i prosessen med å åpne dette nye forumet?

Lirym
LirymInnlegg: 3952
19.03.15 10:30

Flotters!

Har Dere hørt TEAM HEGDAL? Dette er mitt Favoritt-band innen Jazz. Fette nice.

lsklars
lsklarsInnlegg: 85873
19.03.15 13:02

Tiesto all over the world 

jonas
jonasInnlegg: 33711
19.03.15 16:50
VG Nett: Så da tenkte vi, la oss prøve.

Er det sånn lista ligger nå? Det var strengt tatt 1 debatant som ønsket seg jazzforum. Og det var tydeligvis nok. Er det fritt fram for andre å ønske seg forum nå da?

Rableren
RablerenInnlegg: 771
19.03.15 17:40

Her var det mye liv...

Igjen må jeg fikse litt fart i et underforum her.

Sjerpings.

Terje Rypdal - Blue

fargerik
fargerikInnlegg: 63466
19.03.15 18:00
Rableren: Her var det mye liv...

Slett ikke verst!

Forum ble født for 12 timer siden!

Har selv vært på lang sykkeltur, faktisk med den utmerkede radiokanalen NRK JAZZ på øret, DABradio i lomma og Koss på knotten, jadda, vi har bare 1 radiokanal for jazz i Norge etter at Jazzabit la inn årene.

Terje Rypdal kunne trengt en egen tråd, jeg er gammel og har opplevd denne luringen på konsert noen ganger.

Klart linken skal bli spilt, respekt, respekt!!!!!

Og det skjer nå.

(Innlegget ble redigert 19.03.15 18:01)

Rableren
RablerenInnlegg: 771
19.03.15 18:22
fargerik: Terje Rypdal kunne trengt en egen tråd, jeg er gammel og har opplevd denne luringen på konsert noen ganger.

Ja og samme her.

Mer Terje Rypdal

Last Night

fargerik
19.03.15 18:59
Lirym: Har Dere hørt TEAM HEGDAL? Dette er mitt Favoritt-band innen Jazz. Fette nice.

Ja!

Hva med Dingobats?

Norsk jazz er større i utlandet enn i Norge. Vi må skjerpe oss!

(Innlegget ble redigert 19.03.15 19:04)

bjoro
bjoroInnlegg: 28315
28.03.15 23:54

mark marino bør sjekkes.

han har gitt ut mange  mushroom skiver,

(Innlegget ble redigert 28.03.15 23:55)

filesnisk
filesniskInnlegg: 1010
12.04.15 00:28
VG Nett: Kanskje det funker - opp til dere! Øyvind

Øyvind: Vi vil også ha et forum for Metal og Hard Rock inkludert alle sub-sjangre. Kan vi få, kan vi få?

fargerik
12.04.15 08:38
filesnisk: Øyvind: Vi vil også ha et forum for Metal og Hard Rock inkludert alle sub-sjangre. Kan vi få, kan vi få?

Så vidt jeg kan se, er det tre metal- tråder på førstesiden i forum for musikk akkurat nå.

filesnisk
filesniskInnlegg: 1010
12.04.15 21:05
fargerik: Så vidt jeg kan se, er det tre metal- tråder på førstesiden i forum for musikk akkurat nå.

Og med det mener du..?

fargerik
13.04.15 03:44
filesnisk: Og med det mener du..?

Jeg mener at forum for musikk er godt etablert som et forum for rock, metal og pop.

Men både pop og metal og rock har sine røtter. Mye av disse røttene kan være fra jazz. Men i metal- kretser er det ikke mange som er med på å diskutere hvorvidt en artist f. eks. kan ha elementer fra en artist som Miles Davis eller annet av innovasjoner skapt fra jazz eller blues.

I et forum for jazz, derimot, har du muligheten til å opprette en tråd og diskutere jazzens inflytelse på metal.

(Innlegget ble redigert 13.04.15 03:50)

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7948
13.04.16 19:46

Kanskje like greit å innse at dette forumet var helt unødvendig og ta konsekvensen av det nå. En håndfull brukere og et par hundre innlegg i løpet av et år er ikke et forum laga. Eller kan vi få et eget metalforum også. Lover at aktiviteten blir på omtrent det samme nivå. Sikkert greit med et for country også.

fargerik
16.04.16 08:02
Manbitecat: Kanskje like greit å innse at dette forumet var helt unødvendig og ta konsekvensen av det nå. En håndfull brukere og et par hundre innlegg i løpet av et år er ikke et forum laga. Eller kan vi få et eget metalforum også. Lover at aktiviteten blir på omtrent det samme nivå. Sikkert greit med et for country også.

Èn positiv ting, er jo at musikkforum er skånet fra å få et eneste innlegg om noe som helst som har med jazz å gjøre, da.

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7948
21.04.16 20:58

Beste hadde jo vært om vi fikk et forum for hver sjanger så en slapp å poste noe på musikkforumet.

fargerik
22.04.16 06:23
Manbitecat: Beste hadde jo vært om vi fikk et forum for hver sjanger så en slapp å poste noe på musikkforumet.

I forhold til tidligere glanstider er aktiviteten på musikkforum gått mye ned, og det er færre brukere.

Det er i grunnen en trend.

Ikke bare for VGD, andre fora sliter også litt med rekruttering, og brukere forsvinner. Liv laga...det får jo være opp til VG å vurdere det. Noen fora er veldig langsomme, dette er ett og båt og sjø-forum er et annet. Eller f. eks. samliv, graviditet og slikt.

Men det tar ikke opp noe sårt tiltrengt plass, da. Å slette langsomme forum vil ikke gi mer plass til andre, f. eks fotball eller politikk.

Det er ikke datakraft det skorter på.

Tror ikke det er liten interesse for jazz i folket heller, men folket er ikke opptatt av å drive og debattere det.

Pappa`n til den lille mannen Prince var jazzpianist ;-)

(Innlegget ble redigert 22.04.16 06:32)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg