Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Steder en kan høre jazz

NYTT TEMA
bjoro
bjoroInnlegg: 28315
30.05.15 11:27

Hvor hører dere jazz live?

Her i Grenland har vi flotte Brekkeparken. Også i år blir det parkjazz. Ser på programmet at det sansynligvis blir noen kvelder der. Noe godt i glasset og live musikk.

parkjazz 2015

fargerik
fargerikInnlegg: 63466
31.05.15 16:19
bjoro: Hvor hører dere jazz live? Her i Grenland har vi flotte Brekkeparken. Også i år blir det parkjazz. Ser på programmet at det sansynligvis blir noen kvelder der. Noe godt i glasset og live musikk. parkjazz 2015

Er det bare torsdager?

Her i Fredrikstad holder fremdeles Fredrikstad Blues- og Jazzklubb på med disse lørdags ettermiddagsgreiene, det er gratis, og ute dersom været er bra. Fint sted å ta ettermiddagsstemning for de som slomper til å være i byen en lørdag.

Har dog flyttet et par hundre meter ned i gata, siden La Riviera har blitt pusset opp og skal bli pizzarestaurant.

Nå på Havnelageret i Storgata.

(Innlegget ble redigert 31.05.15 16:25)

fargerik
04.06.15 08:47

Jeg var litt usikker på denne, men ser at det vil fortsette med jazzkvelder i Gamlebyen i Fredrikstad.

Stedet er Tamburen, og dette er altså torsdagskvelder.

"Fortsetter inntil videre"....

bjoro
bjoroInnlegg: 28315
04.06.15 12:24

På Tamburen vanker vel dan gamle hedersmannen og prøysenprisvinneren Stig tenker jeg :)

ElvishPresley
ElvishPresleyInnlegg: 12691
04.06.15 13:25

Ingenting er som en utvannet, dvask pils, et lete-etter-rekesmørbrød til 159,- og Ytre Suløen for fulle mugger en sur og våt junikveld på Gjæstgiveriets uteservering.

fargerik
04.06.15 17:54
bjoro: På Tamburen vanker vel dan gamle hedersmannen og prøysenprisvinneren Stig tenker jeg :)

si det, du...tenkte å ta en tur dit i dag, vi får se...

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
14.06.15 23:28

Kongsberg Jazzfestival blir arrangert 1-4 Juli.

Høydepunktet,  etter min mening, er den fantastiske pianisten, Brad Mehldau. (piano, bass og trommer.)

Jeg har hørt mye jazz i mitt liv, og den godeste ,Brad Mehldau, har en teknikk og fantasi som er noe av det beste jeg har hørt.

Advarsel: Den som ikke liker denne fenomenale pianisten, blir sendt med enveisbillett til Sibir... :)

fargerik
12.11.17 00:40

Vi var en langhelg i Riga, Latvia for noen uker siden, og som vanlig snuste jeg litt rundt for å se etter live jazz.

Og ja, det finnes i gamlebyen. Det er lett å finne.

Gata heter Peldu Iela.

Trompete er et svett og trangt sted hvor man må bestille plass minst dagen før dersom man skal komme tett innpå de som spiller.

Men det er slett ikke nødvendig, for de overfører musikken via bluetooth til bakgården, og der er det bar og det er tillatt å røyke, og de serverer fabelaktig god mat!!!!

Så husk, Trompete har live Jazz nesten hver dag, noen ganger syv dager pr. uke.

Denne er morsom!

Og som ikke det var nok, det er et annet jazzhøl tvers over på den andre siden av gata som kjører hipster- og elektronika-jazz.

(Innlegget ble redigert 12.11.17 00:43)

VivaUnited
VivaUnitedInnlegg: 2612
17.11.17 18:16

Victoria Jazz Scene, Cosmopolite, Bare Jazz, Sentrum Scene,Molde Jazz, Kongsberg Jazz.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg