Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Publikumssvikt i Molde

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 63466
19.07.15 08:27

Jazzfestivalen i Molde sliter, det er for lite folk. Jeg er den første til å skamme meg, siden heller ikke jeg er i Molde i år. Jeg bygger et lite hus her, og er hjemme. Håper arrangørene godtar unnskyldningen.

Link.

Men jeg fulgte jo med etterhvert som programmet ble til, og hadde i grunnen god lyst til å ta en uke i Molde med dagspass til alle dager og rom i Alexandria.

Men jeg syns det er ganske dyrt, da. Å reise på jazzfestival i Molde er ikke som før, når man tok med et tomannstelt og bodde på camping :-)

Er prisene blitt så stive at det skremmer bort publikum, montro?

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
29.07.15 23:44
fargerik: Men jeg syns det er ganske dyrt, da. Å reise på jazzfestival i Molde er ikke som før, når man tok med et tomannstelt og bodde på camping :-) Er prisene blitt så stive at det skremmer bort publikum, montro?

Jeg var heller ikke i Molde, men skulle gjerne hørt den fenomenale saksofonisten, Joshua Redman.

Etter min mening, "smaker" jazz best i små klubber, hvor det er intimt og høy musikktemperatur.

Mange unge som ønsker å oppleve jazz, kan kanskje finne mye av musikken kjedelig. De har sine røtter i pop og rock hvor de er vant til lysshow og dansende kordamer. Altså; det visuelle betyr nesten like mye som hva ørene oppfatter. (Tror jeg).

Men for all del, jeg håper at alle jazzfestivaler klarer seg økonomisk, uten sirkus.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 28879
07.08.15 01:21

Var på Notodden Bluesfestival for 5-6 år siden. "Byen" var full av folk med grått hår og alle( 99 %) kunne vært besteforeldre. Så nesten ikke unge mennesker og bare et par negre (som vissnok i følge myten skulle like blues).

Merket meg at media unngikk å skrive om det.

Foruten å mangle appell til yngre tror jeg både Molde Jazzfestival og Notodden Bluesfestival mangler hotell-kapasitet. Sånt er ikke lett å rette opp.

(Innlegget ble redigert 07.08.15 01:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen