Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Weather Report

NYTT TEMA
orbixx
orbixxInnlegg: 3657
17.02.17 00:28

Nei, dette er ikke informasjoner om været i Norge...:)

Men om den fenomenale fusion-gruppen, Weather Report, som vel var mest aktive på 80-tallet.

Utelukkende bestående av klassespillere, som Joe Zawinul, Wayne Shorter og ikke minst giganten, Jaco Pastorius.

Må høres og nytes- ellers får dere dårlig vær resten av året....

fargerik
fargerikInnlegg: 63466
19.02.17 21:39

Det er såre vel.

Weather Report er bare himmelsk, og musikk som er for avansert til at det blir spilt i radio.

Folk forstår det ikke.

Og null spilletid i radiolistene betyr at folket sensureres.

Våre barn får det ikke, for i det formaterte, kommersielle industrimaskineriet er det ikke penger i annet enn siste skrik i synth-beats og damer som er så nakne at bare musa og niplene er sensurert.

Ja, Weather Report er konge.

Nå skal jeg hylle. og det blir vel da å luske opp i barskapet, finne litt Johnny Walker Black Label, og det blir et melkeglass.

For jeg skal drite i nyhetene i TV og spille hele Black Market.

funfact:

Zavinul hadde et keyboard som var speilvendt, du vet det?

(Innlegget ble redigert 19.02.17 21:43)

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
22.02.17 00:15
fargerik: Weather Report er bare himmelsk, og musikk som er for avansert til at det blir spilt i radio. Folk forstår det ikke. Og null spilletid i radiolistene betyr at folket sensureres.

Nå hørte jeg nylig på NRK Jazz at  Weather Report spilte den fantastisk vakre " A remark you made". Bedre kan det ikke gjøres, etter min mening

Men jeg enig med deg at stort sett hører man søppelmusikk på de fleste radiostasjoner.

Det virker nesten som flertallet av befolkningen lider av jazzfobi.

"Musikken er så vanskelig, så jeg styrer unna."

Til de skremte og angstfulle, vil jeg si følgende: 

Brett ut ørene og lytt til utrolig mange gode jazzopplevelser.

Begynn med Weather Report, og det er ikke så vanskelig å forstå.

Selvfølgelig er det utallige andre jazzmusikere som kan deg rikere musikkopplevelser enn banale poplåter.

Balsam for body and soul... Banna bein.

(Innlegget ble redigert 22.02.17 00:20)

VivaUnited
VivaUnitedInnlegg: 2612
03.11.17 20:18

Rettelse; Weather Report var mest aktive på 70-tallet.

fargerik
12.11.17 00:25
VivaUnited: Rettelse; Weather Report var mest aktive på 70-tallet.

Sånn cirka fra førsten av søttitallet og til slutten av åttitallet?

Men når du sier mest aktive...så tenker du kanskje på at de ga ut flere album før 1980 enn etter 1980?

VivaUnited
VivaUnitedInnlegg: 2612
17.11.17 18:06

Weather Report var ferdige i 1986 da Zawinul og Shorter gikk hver sin vei.

HarryH
HarryHInnlegg: 30402
04.05.18 02:42
VivaUnited: Weather Report var ferdige i 1986 da Zawinul og Shorter gikk hver sin vei.

Weather Report skulle etter planen spille på Moldejazz i 1986, men måtte kansellere da bandet ble oppløst.

Erstatningsbandet ble selveste Mahavishnu Orchestra. Ikke dårlig det heller.

fargerik
06.05.18 11:30
HarryH: Weather Report skulle etter planen spille på Moldejazz i 1986, men måtte kansellere da bandet ble oppløst. Erstatningsbandet ble selveste Mahavishnu Orchestra. Ikke dårlig det heller.

Eia var vi der?

Det er noen videoer der ute fra den perioden på youtube. Heftige saker. Ikke for sarte sjeler.

HarryH
06.05.18 21:37

Var der ja. 

Men Mahavishnu Orchestra i 1986 var ikke den klassiske besetningen.

I stedet ble jeg voldsomt imponert over svensken Jonas Hellborg som spilte bass i M.O. i denne perioden. 

fargerik
08.05.18 05:30
HarryH: Var der ja. Men Mahavishnu Orchestra i 1986 var ikke den klassiske besetningen. I stedet ble jeg voldsomt imponert over svensken Jonas Hellborg som spilte bass i M.O. i denne perioden.

Heldiggrisen!

I 1986 var jeg bleieskiftarbeider, og det var ikke spesielt mye tema å prøve å foreslå guttetur til Molde ;-)

Nå, som pensjonist, er dørstokkmila etterhvert blitt en stor utfordring, selv om jeg har full frihet.

Men jeg saumfarer programmet hvert år, og har stadig hatt lyst...helst rom på Alexandra igjen og festivalpass til alt.

HarryH
08.05.18 07:54

Hadde vært noe det fargerik.

En del snadder på programmet i år :-) 

fargerik
09.05.18 00:53
HarryH: En del snadder på programmet i år :-)

Ja. Lurer på hva det aller siste bandet på den aller siste dagen kommer til å finne på :-)

Men det begynner å bli rimelig utsolgt på mye. Litt sent å begynne å tenke på både hotell og billetter nå.

HarryH
09.05.18 12:24

Vi får satse på neste år, fargerik. :-)

fargerik
09.05.18 16:34
HarryH: Vi får satse på neste år, fargerik. :-)

Drømmen lever. Kona og jeg planlegger å reise Norge på langs...vi har kanskje en mulighet.

Hun liker ikke jazz, da...

HarryH
09.05.18 16:49
fargerik: Drømmen lever. Kona og jeg planlegger å reise Norge på langs...vi har kanskje en mulighet. Hun liker ikke jazz, da...

Kjent problemstilling. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg