Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Keith Jarrett

NYTT TEMA
orbixx
orbixxInnlegg: 3657
31.05.17 00:16

Jeg hørte nylig den fenomenale Keith Jarrett Trio spille "Whisper Not".

Nå påstår jeg at pianisten Keith Jarrett er en av de største i moderne jazz. Han har holdt på med sin kreative pianovirksomhet nesten siden tidenes morgen.

Den trioen, med Gary Peacock og Jack Dejohnette, er utrolig bra for alle jazzører.

De spiller alt fra standardlåter og nye komposisjoner., og kommer alltid med noe nytt.

Hvis du aldri har hørt den trioen, lever du et fattig jazzliv. 

fargerik
fargerikInnlegg: 63466
06.06.17 13:51
orbixx: Jeg hørte nylig den fenomenale Keith Jarrett Trio spille "Whisper Not". Nå påstår jeg at pianisten Keith Jarrett er en av de største i moderne jazz. Han har holdt på med sin kreative pianovirksomhet nesten siden tidenes morgen. Den trioen, med Gary Peacock og Jack Dejohnette, er utrolig bra for alle jazzører. De spiller alt fra standardlåter og nye komposisjoner., og kommer alltid med noe nytt. Hvis du aldri har hørt den trioen, lever du et fattig jazzliv.

Dæng!

Fabelaktig pianist som jeg ble introdusert for ganske tidlig i ungdommen. Han er vel over søtti år nå, og jeg var ung-ish på søttitallet.

Tror ca. ti år eldre-ish enn meg.

Det er et ekstremt jazzunivers der ute. Takk for denne lille ostebiten i musefella, jeg kan godt tenkes å gå inn i en bolk som kan vare en stund.

For den luringen der har etterlatt seg mye gull på sin vei.

Denne var jo for eksempel ganske pop den gang da.

Klikk for å gå tilbake til toppen