Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chick Corea

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 63466
13.07.17 18:41

Det er gått flere tiår siden jeg fikk bakoversveis av dette mesterverket, jeg syns denne rakkeren også trenger en egen tråd.

Albumet kom som en bombe i 1972 og satte en viss standard.

Og himmel og hav, hvor mye som er kommet i årene siden da,

Jeg var så heldig å være i Molde når Chick Corea var Artist In Recidence en gang i forrige århundre, og fulgte ham som en klegg. Fucking Fan-fucking-tastic.

Her er i hvertfall min inngangsbillett, lenge siden...men fremdeles blant det jeg ser på som historiske hendelser.

Light as a Feather.

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
05.09.17 01:30

Jo, jeg liker Chick Corea veldig godt.

Det virker som folk flest her på vgd har nærmest null interesse for den nærmest guddommelige musikken; jazz.

Nå er jeg ikke religiøs, men tror at en mulig gud hører på jazz døgnet rundt.

Jeg vil også skrive om en gud, av kjøtt og blod, Sonny Rollins.

For noen dager siden ble han 87 år. Han er vel den siste nålevende av gigantene, spesielt fra 50-60-tallet.

En av de beste tenorsaksofonistene verden har skapt.

Newk's time, fra 1957, er en de beste platene jeg noensinne har hørt. Han går ikke tom ideer, og har en utrolig teknikk.

Anbefales for alle guder og mennesker. Body and Soul.

fargerik
13.09.17 22:47

Gud har fått sine guddommelige hørselvern, for der oppe i Det Høye er det full rulle 24/7...

Det er ganske døvt i VGD når det gjelder musikkinteresse, sikkert og visst.

I andre fora andre steder snakkes det om all den nye, norske jazzmusikken også. Det er mye som skjer. Men det skjer dessverre ikke her.

Morsomt er det dog at fremdeles ikke VG har lagt ned den minst aktive kroken i hele VGD :-)

Sony asså? Min Gud er Dexter!

Fin låt i tutedingsen.

(Innlegget ble redigert 13.09.17 22:52)

Bantor
BantorInnlegg: 948
06.03.18 20:39

Chick Corea skal ha konsert i Kristiansand om en stund. Dyre billetter da...

Citizen80
Citizen80Innlegg: 8
25.06.18 00:11

En fin bonus på sommerens Praha-tur. Billettpris ca. 300-500 n.kr.

https://www.pragueexperience.com/pop-up-information/performance.asp?PerformanceDetailsID=1281

fargerik
21.07.18 23:29
Citizen80: En fin bonus på sommerens Praha-tur. Billettpris ca. 300-500 n.kr. https://www.pragueexperience.com/pop-up-information/performance.asp?PerformanceDetailsID=1281

Fremdeles bakoversveis, eller?

Jeg liker bassisten.

Ikke for å avspore, men jeg liker egentlig bassister sånn generelt.

En god gammel bestefar bringer fram det beste i folk.

Folk, ASSÅ.

(Innlegget ble redigert 21.07.18 23:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen