Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En hyllest til jazz ...

NYTT TEMA
Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 855
26.10.17 19:30

... fra en som oppdaget sjangeren gjennom rap.

Dersom det frister, sett av en times tid til en miks av diverse musikk inspirert og influert av jazz, så vel som mer renartede former for jazz også selvfølgelig.

https://soundcloud.com/afabio0/we-got-the-jazz

fargerik
fargerikInnlegg: 53809
17.05.18 08:16
Ruudiculous: ... fra en som oppdaget sjangeren gjennom rap. Dersom det frister, sett av en times tid til en miks av diverse musikk inspirert og influert av jazz, så vel som mer renartede former for jazz også selvfølgelig. https://soundcloud.com/afabio0/we-got-the-jazz

Jeg satte av den timen nå, jeg! Bedre sent enn aldri :-)

Har faktisk hørt mye av dette før, men i små doser i obskure radioprogrammer. Og på CD-plater jeg har...

Det passet veldig bra i en stille morgenstund på 17. mai.

Riktig en trivselsmix!

(Innlegget ble redigert 17.05.18 08:17)

fargerik
17.05.18 17:51

Jeg har vært ute på sykkeltur, med NRK Jazz på øret, og de driver med mye rart. Fikk først kick på rap-versjonen av Herbie Hancock sin Canteloupe Island...som sannsynligvis vil passe for deg.

Men innen jeg kom hjem var det Niels Cline som gjelder.

Så Herbie må vente litt.

Niels Cline sitt kvartettprosjekt er noe som vi må følge med på. Det er ganske Far Fuckings Out, sikkert utilgjengelig for vanlige folk. Men det ER noe, det er kommunikasjonen mellom musikerne, de intrikate komposisjonene, lekenheten, og følelsen av å bli overkjørt av et godstog.

Gitaristene gir assosiasjoner til samspillet mellom Belew og Fripp på sitt beste.

Absolutt verd å utforske mer.

Og her fra studio.

(edit : Her er forresten den funky versjonen av Cantaloop flip)

(Innlegget ble redigert 17.05.18 18:07)

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 855
21.05.18 20:51

Hyggelig at mixen falt i smak.

Skal sjekke ut anbefalingene dine.

fargerik
22.05.18 21:21
Ruudiculous: Skal sjekke ut anbefalingene dine.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg