Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liker du ikke jazz.?

NYTT TEMA
orbixx
orbixxInnlegg: 3657
17.04.18 00:56

Vennligst forklar meg hvorfor.

Det virker nesten som det bare er noen få jazzentusiaster her i Norge. Sukk.

Hvis jeg ikke får en daglig dose med jazz, så visner jeg som en plante uten gjødning og vann.

Det er mye bra klassisk musikk, som er veldig lik jazz. For eksempel J.S. Bach.

Ok. Det er også gode poplåter. Men spar meg for trommemaskiner som klasker på 2 og 4 i takten.

Jazzen lever, men mange musikkører virker daue....

fargerik
fargerikInnlegg: 63466
20.04.18 21:01
orbixx: Vennligst forklar meg hvorfor. Det virker nesten som det bare er noen få jazzentusiaster her i Norge. Sukk. Hvis jeg ikke får en daglig dose med jazz, så visner jeg som en plante uten gjødning og vann. Det er mye bra klassisk musikk, som er veldig lik jazz. For eksempel J.S. Bach. Ok. Det er også gode poplåter. Men spar meg for trommemaskiner som klasker på 2 og 4 i takten. Jazzen lever, men mange musikkører virker daue....

Jazz er nok for de få, ja. Jeg har det også sånn at det trengs en god dose med jazz med jevne mellomrom.

Jeg orker ikke å reise rundt på konserter og festivaler lengre slik jeg gjorde før, men heldigvis finnes det musikk i huset, og så NRK JAZZ, da! Reklamefri!!

Jepp! Håndlaget musikk utført på instrumenter av ekte mennesker er best.

Jazzkanalen Jazzabit skal starte opp igjen snart også etter et langt opphold. Nettradio only.

Skal komme tilbake med tips når de er tilbake på lufta. En annen nisje, med mer moderne former for jazz, men de hadde sine store øyeblikk!

Gjorde meg f. eks. oppmerksom på Jamie Cullum. Far Out!

(Innlegget ble redigert 20.04.18 21:07)

urbeka
urbekaInnlegg: 1010
08.05.18 18:31

Det er alt for lite frijazz i verden! Just sayin´.

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
09.05.18 00:45

Jeg liker veldig godt det John Coltrane gjorde rundt 1963, med McCoy Tyner, Jimmy Garrison og Elvin Jones.

Men i 1965 kom Ascension, som er på grensen til freejazz, en dobbel-cd som sikkert vil skremme popdiggere tilbake til sine gamle "lovesanger"- overbevist om jazz er noe jævla drit.

Det er sikkert artig å spille freejazz, men det kan være slitsomt å høre på, i lengden.

Til alle ufrelste: Sats på mainstreamjazz, og dere

vil leve et lykkelig liv.

(Innlegget ble redigert 09.05.18 00:51)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg