Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

R.I.P Ministry 1981 - 2007

NYTT TEMA
Elektrostat

Elektrostat
18.07.07 15:10
Med plata The Last Sucker som kommer i september er en epoke over. Ministry legger inn årene for godt.
Takk Al, og resten av gjengen, for at du/dere har gledet meg gjennom nesten 3 tiår, med masse bra musikk.

Når man har med en såpass sær kar som Al Jourgensen å gjøre skal det sies at alt som er utgitt ikke er gull. Men, ser vi bort fra disko-perioden, og et par småslappe album før den massive Rio Grande Blood, er det jævlig mye grom industrial vi snakker om her.

Last words from Al: http://www.youtube.com/watch?v=c_j_jueZJ-Y

Angre-Pelle

Angre-Pelle
18.07.07 15:11
De har jo tapt seg kraftig siden hei-dagene på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet, så det er vel kanskje like greit.
Elektrostat

Elektrostat
18.07.07 15:13
Hvis du mener Rio Grande Blood er å tape seg, så mener du feil.
Sitter akkurat nå og hører en promo av den nye skiva, og den rocker også som f...
Angre-Pelle

Angre-Pelle
18.07.07 15:18
Ok, greit. De tapte seg kanskje ikke så veldig, men jeg likte ikke den nye retningen de tok på "Psalm 69" (som i og for seg var en rimelig tøff plate) og utover 90-tallet. Jeg synes de var på sitt beste på "The Land of Rape and Honey" og "The Mind Is a Terrible Thing To Taste".
Elektrostat

Elektrostat
18.07.07 15:30
Da skjønner jeg på et vis hva du mener, selv om jeg vel ikke direkte er enig. Psalm 69 er i mine øyne den beste skiva de har lagd.
Det skal sies at jeg liker Ministry best når de er brutale og dystre, samt ballesparker alt og alle.
- Med andre ord liker jeg mye Ministry :)

UVox

UVox
18.07.07 17:19
Må si meg enig meg Pelle her, "The Land of Rape and Honey" og "The Mind Is a Terrible Thing To Taste" er så utvilsomt Ministrys største øyeblikk.

"Psalm 69" var drepende rått da det kom, og holdt stand ganske lenge. Etter "Filth Pig" mistet jeg vel mer eller mindre interessen... Nå er det mange år siden sist jeg har hentet frem annet av Ministry enn de to førstnevnte studioalbumene + "In Case You Didn't Feel Like Showing Up". Det er tre album med tidløs nerve.

På høy tid å grave frem "With Sympathy" igjen, når jeg tenker meg om...

HungerStrike

HungerStrike
18.07.07 22:49
Like greit. Det siste var ren møkk.
Elektrostat

Elektrostat
18.07.07 23:13
Uenig. Rio Grande Blood er ei steinbra skive, og den nye plata høres meget bra ut, selv om jeg bare har fått hørt den 2 ganger.

Mellom Filthpig og Rio Grande Blood var det dog mye som godt kunne ha forblitt uutgitt materiale, det skal jeg være enig i.

gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
02.08.07 22:52
*Like greit. Det siste var ren møkk.*
-tøys. houses of the mole, rio grande og den kommende er solide oppturer, og kan nesten måle seg med psalm 69

dark side of the spoon er nullpunktet.
gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
02.08.07 23:10
-roadhouse blues er herved kåret til årets coverlåt.
Elektrostat

Elektrostat
14.08.07 22:56
Har ikke hørt den blitt covret så tøft på plate siden Frankie Goes to Hollywood.

Elektrolytt

Elektrolytt
20.07.20 10:49

Noen comeback senere.

GiPazzini_85

GiPazzini_85
20.07.20 18:21
Elektrolytt: Noen comeback senere.

Ble jo bare møl etter 2000. Al Jourgensen har blitt en grinete SJW med hakk i plata.

Elektrolytt

Elektrolytt
21.07.20 13:54

Uncle Al er en hissigpropp.
Har vært på 3 Ministry-konserter etter 2000, og den ene på Rockefeller var middels. De to andre derimot, var solide saker, og Ministry som band leverer varene som faen.
Plateutgivelsene er noe ujevne, helt klart. Men fortsatt er det mye brukbart/meget bra.

Titaanzink

Titaanzink
21.07.20 23:37

Jeg falt av lasset etter Filth Pig. Jeg holdt et halvt øre til det de kom med i årene etter men hørte ikke noe som imponerte nok til at jeg klatret tilbake på vognen. Det de har utgitt etter 2000 har jeg sannsynligvis ikke hørt i det hele tatt. Kanskje på tide å ta en lytt?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg