Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Danske D-A-D...

NYTT TEMA
MrArsenal

MrArsenal
28.09.08 18:05
...er en gruppe jeg aldri hadde hørt om før jeg hørte "Sleeping my day away" på radioen for et års tid siden.
http://www.youtube.com/watch?v=FdDrDa9PGJg&feature=related

Den har nesten blitt favorittsangen min etter hvert så jeg tenkte det var på tide å høre litt mer på disse danskene.

Fant ut at D-A-D har gitt ut hele ni album i perioden 1986-2005, så jeg føler liksom at jeg burde ha hørt mer om dem, men den gang ei.
Spørsmålet blir da: Hvilke album er best?

Og hva synes folket på VGD om D-A-D?
CaptainOfIndustry

CaptainOfIndustry
28.09.08 18:07
jeg husker at de hadde en hit for flere år siden som dengang var ganske tøff.
amaterasu

amaterasu
28.09.08 18:09
Hehe, husker jeg så dem på Midt i smørøyet på NRK rundt 1990 en gang. D-A-D er vel et akronym for "Disneyland After Dark," etter hva jeg kan huske. Ikke helt min type musikk dog.
Entonces

Entonces
28.09.08 18:52
Vet ikke så mye om bandet, men "Laugh 'n' a 1/2" er i hvert fall en kongelåt!
Audioslave

Audioslave
28.09.08 18:56
Entonces skrev:
"Laugh'n a Half" er i hvert fall en kongelåt!

-- Den hadde jeg jaggu glemt. Ellers mener jeg å huske at jeg sjekket ut flere låter av D.A.D en gang, falt ikke helt i smak hos meg. Men Laugh'n a Half er ikke så verst nei.
DirtyFrank

DirtyFrank
28.09.08 19:16
Albumet No Fuel Left For The Pilgrims er kanskje et av 80 tallets beste skiver. Albumene Call Of The Wild og Draws A Circle er også fete skiver.
Quinninho

Quinninho
28.09.08 20:04
Trasig dansk band jeg snubla over på Roskilde, "tøff" image m frynsete lærjakker, vokalist med puddelheavystemme ala fyren i Return....Ille...
gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
28.09.08 22:51
feiende flott band med massevis av typisk dansk humor som gikk seg vill i forsøket på å slå igjennom i statene. har levert en rekke allsangklassikere, og fikk disneykonsernet på nakken pga navnet. har egentlig aldri levert noe direkte dårlig album, men det har blitt noen som ingen husker uka etter. begynte med noe som kan kalles kupønk, gikk over til hardrock og derfra til mer eller 'vanlig' rock. spilte vel fast på roskilde i 10 år på rad, så de er og var store i hjemlandet.

instant dad-samling:

dad special-samlealbum fra de to første+første epen
no fuel left for the pilgrims
riskin' it all
helpyourselfish

vil tippe du gjør det best med å hamstre no fuel left for the pilgrims og riskin' it all.

gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
28.09.08 22:58
laugh 'n' a 1/2 er kjedelig suppe. prøv ill will eller reconstrucdead isteden
wile_e

wile_e
30.01.21 18:16
MrArsenal: Og hva synes folket på VGD om D-A-D?

Og i eit googlesøk dukka en tretten år gammal tråd opp :D (Skulle berre si at disse karane holder det gående med nye plater med jamne mellomrom, like mye galskap og at jeg synes dette fenomenet D.A.D er like underholdende i dag som på 80-90-tallet!). 

Stracqualursi

Stracqualursi
31.01.21 15:59

De to første ku-pønk platene er helt kurante. Etter det = nei takk.

De var tom inne og lefla med grunge en stund *grøss*

vadefugl

vadefugl
03.02.21 18:09

Kult med kugalskap i høyttaleren.

Fernandovonarb

Fernandovonarb
08.02.21 15:04

Spiller noen låter av de på RR, og jeg blir like glad hver gang. Undervurdert gruppe.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg