Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oasis (Bandtråd) del VII

NYTT TEMA
MagicPie
MagicPieInnlegg: 28360
16.03.10 19:38

Oasis tråd nummer 7, hadde aldri i verden sett for meg at det skulle gå så langt. Kanskje ikke den største aktiviteten for tiden, men vi tåler en runde til regner jeg med:)

Snart er det duket for Noel Gallaghers første opptreden etter bruddet, samtidig som vi venter spent på det kommende albumet fra Camp-Liam. Diskusjonene har gått lenge om hva de begge kan komme til å finne på fra hver sin kant.

Hva vil tiden som kommer bringe? Det eneste vi vet er sikkert er at Noel og Liam Gallagher i lange tider fremover vil prege musikkbildet både her hjemme og i de fjerne verdenshjørner. Spennende blir det mildt sagt.

Oasis er kanskje historie, men på grunn av fine folk som dere selv lever minnene likevel i beste velgående. Ta en runde for Oasis-banden på VGD!

Gikk du glipp av forrige kapittel, fortvil ikke, her finner du det.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 40547
16.03.10 19:49
MagicPie: Kanskje ikke den største aktiviteten for tiden, men vi tåler en runde til regner jeg med:)

Jeg syns ikke aktiviteten er noe å skjemmes over i det hele tatt! Vi holder det gående uten at det virker anstrengt:) Alltid bra å kunne diskutere dette bandet og de innblandede med likesinnede.

MagicPie
16.03.10 19:51
TheBracket: Jeg syns ikke aktiviteten er noe å skjemmes over i det hele tatt! Vi holder det gående uten at det virker anstrengt:) Alltid bra å kunne diskutere dette bandet og de innblandede med likesinnede.

Jeg poengterte bare at det har gått litt roligere i det siste, noe som er naturlig med tanke på "stillheten" rundt begge brødrene. Skamme meg? Aldri!:)

Kenneth_
Kenneth_Innlegg: 1132
16.03.10 19:54
MagicPie: Oasis tråd nummer 7, hadde aldri i verden sett for meg at det skulle gå så langt. Kanskje ikke den største aktiviteten for tiden, men vi tåler en runde til regner jeg med:)

Definitivt! Kommer til og ta seg opp betraktelig når vi får noe mer håndfast og forholde oss til fra Camp Liam og Camp Noel. Neste uke i forbindelsene med TCT konsertene kommer det nok til og være litt diskusjon her tenker jeg : )

Når jeg er inne på temaet TCT konserten til Noel, tenkte jeg bare skulle slenge ut den teorien vi snakka om i stad, Magic: Folkens, Mani fra Stone Roses skal som kjent spille med Noel på konsertene. Mani er som kjent en bass spiller. Tror dere det er en skjanse for at Noel kommer til og dra frem den elektriske gitaren sin under konsertene også?

akaRa
akaRaInnlegg: 21200
16.03.10 20:13

Gleder meg vilt til opptak fra de konsertene :-) Skal bli godt å høre Noel etter 6-7 månederes total stillstand.

TheBracket
16.03.10 23:40

Den nye kolleksjonen fra Pretty Green var virkelig et eneste langt gjesp! Skuffende.

TheBracket
16.03.10 23:42

Den nye camo-parkaen har også kommet, og her ser man hvor latterlig tynt stoffet er. Ser man i halsen der lappen vanligvis henger når man zoomer inn, ser man nesten rett igjennom stoffet.

JohnSquire
JohnSquireInnlegg: 1600
17.03.10 03:35
Kenneth_: Folkens, Mani fra Stone Roses skal som kjent spille med Noel på konsertene. Mani er som kjent en bass spiller. Tror dere det er en skjanse for at Noel kommer til og dra frem den elektriske gitaren sin under konsertene også?

Ikke umulig det, nei. Likevel hadde jeg ønsket at Noel hadde spilt semiakustisk slik at bassen hadde kommet bedre fram. Tror Mani kommer til å briljere på konserten og gi mange av sangene en ny vri. Mani fortalte for noen måneder siden at han faktisk skulle prøve å rekruttere Liam til et nytt Stone Roses. Ser ikke ut som han har lyktes...

Nic_Cester
Nic_CesterInnlegg: 1887
17.03.10 04:26

Eg hadde skreve eitt unødvendig langt innlegg der eg fortalte om korleis eg opplevde bruddet og andre ting, men vgd ville visst ikkje ha noko av det så det forsvant i løyse lufta. Kanskje like greitt det, då får dette bli mitt fyste bidrag i den nye tråden. Har bare noko eg treng og få ut.

Det er det fakta at utenfor Oasis fansen er det nokon folk som ser på brødrane som idiotar. To personar som på heldig vis klarte å slå igjennom med eitt rockeband på 90 tallet. To personar som blåser vekk pengar på dop og damer.

Me vett alle om Gallagher brødrenes oppvekst og dessverre fins det folk som har opplevd mykje av det same i deira oppvekst. Eg er dessverre ein av dei. For oss er ikkje brødrene to idiotar (sjølv om eg har blitt irritert på Liam). For oss er dei ein kjelde til inspirasjon. Ein påminnelse om at uansett kvar du kjem frå og hvilken bakgrunn du har går det ann å bli suksessfull. At uansett om du gjeng igjennom Hellvette så er det bare og fortsette  å gå så blir det bra.

Er det noko som kjem fram i songane frå Oasis er det positiviteten. Ein positivitet som hjelpar deg ut frå mørke og ut i lyset ( eller ut i the sooooonsheeeine om du vil).

For og oppsummera:

Live Forever!

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 23136
17.03.10 05:58

Liam Gallagher er nå en idiot uansett hvordan man snur og vender på det. Men jeg digger ham alikevel...

Kenneth_
17.03.10 06:19
SimoneInzaghi: Liam Gallagher er nå en idiot uansett hvordan man snur og vender på det. Men jeg digger ham alikevel...

Idiot, kanskje t.o.m litt tegneserie figur i medias og personer som ikke liker Oasis sine øyne kanskje ja, men i mine øyne er han kanskje den mest ekte pop stjernen der ute. Liam er virkelig typen som snakker rett fra levera, og legger ikke sjul på hva han føler om ting. I motsetning til mange av de andre nissene ute i popverden som spiller mr.niceguy hele tiden.

JohnSquire
17.03.10 06:20
Kenneth_: pop stjernen

Rockestjerne, sier vi :)

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 23136
17.03.10 06:59
Kenneth_: I motsetning til mange av de andre nissene ute i popverden som spiller mr.niceguy hele tiden.

Så sitter jeg med inntrykket at Liam gjør sitt aller ytterste for å fremstå som det motsatte, og da kan man jo nesten spørre seg om hvor "ekte" han er.

MagicPie
17.03.10 07:10

Liam kan til tider oppføre seg som en klovn, og historien viser at han har gjort det maaange ganger. Flere ganger kan det rett og slett virke som om han bare gjør det på trass, i mangel av andre ting å finne på. Likevel er det mulig å finne positive sider med mannen, selv om også disse for noen vil virke selvhøytidelige og arrogante.

En kilde til inspirasjon på sin egen helt spesielle måte, må man kunne si at mannen er. Jeg synes ihvertfall det.

HoldPusten
HoldPustenInnlegg: 3470
HoldPusten
HoldPustenInnlegg: 3470
17.03.10 13:14

Siste nytt er forøvrig at Liams band slipper sin første singel i oktober, med album i 2011.

Nic_Cester
17.03.10 13:39
SimoneInzaghi: Så sitter jeg med inntrykket at Liam gjør sitt aller ytterste for å fremstå som det motsatte, og da kan man jo nesten spørre seg om hvor "ekte" han er.

Det var dette eg reagerte på, på prisutdelingen. Då syntest eg det blei for falskt. Men syntast han svarte godt for seg når han blei konfrontert med oppstyret sitt.

Nic_Cester
17.03.10 13:43
JohnSquire: Rockestjerne, sier vi :)

Riktig! Men det ordet blir misbrukt til de grader idag. Pop og rap stjernar seiar i hutt og tu at dei er det. Ein god regel er at viss du skal vere rockestjerne så må du i det minste spele Rock 'n Roll!

Nic_Cester
17.03.10 13:46
HoldPusten: Siste nytt er forøvrig at Liams band slipper sin første singel i oktober, med album i 2011.

Gode nyheitar! Alltid bra og ha ein offisiel dato. Får håpe at han får med nokon b-side's på den nå, når han ikkje er i Oasis.

TheBracket
17.03.10 15:52
HoldPusten: Siste nytt er forøvrig at Liams band slipper sin første singel i oktober, med album i 2011.

Meget spennende! Synd vi ikke får noen sommersingle å pilse til.

Kenneth_
17.03.10 16:55
SimoneInzaghi: Så sitter jeg med inntrykket at Liam gjør sitt aller ytterste for å fremstå som det motsatte, og da kan man jo nesten spørre seg om hvor "ekte" han er.

Vil da på ingen måte si det. Tviler på at Liam går rundt og planlegger hva slags faenskap han skal lage på den og den prisutdelingen, konserten osv. Det virker bare ikke helt ut som akkurat det er en del av karakteren hans.

JohnSquire
17.03.10 17:20
Kenneth_: Det virker bare ikke helt ut som akkurat det er en del av karakteren hans.

Man kan aldri være sikker. Mange falske mennesker i show business.

Kenneth_
17.03.10 17:30

Joa, men utifra det jeg man hører om Liam, så velger jeg og tro at han ikke er en falsk person. Alle som har møtt han sier han er en fantastisk person. Han får jo gode skussmål fra band medlemmene sine også.

TheBracket
17.03.10 17:59
Kenneth_: Alle som har møtt han sier han er en fantastisk person.

Onkelen min jobbet i mange år i platebransjen og jobbet bl.a med Oasis under SOTSOG-perioden, og han betegnet Gallagher-brødrene som stille av seg, høflige og ydmyke.

Nightlas
NightlasInnlegg: 1626
17.03.10 18:11

Et spørsmål til dere Oasis fans som har peiling:

Har Liam Gallagher noe talent som låtskriver?

Kenneth_
17.03.10 18:28
Nightlas: Har Liam Gallagher noe talent som låtskriver?

Først av alt vil jeg si Oasis fansen er ganske splittet på dette. Vil vel si at det er sånn ca. 50/50 om hva folk mener om låtskrivingen hans. Den ene delen syntest sangene hans er flotte og melodiøse, mens den andre halvparten mener at sangene hans ikke er bra, og trekker som regel Little James opp som ett eksempel.

Jeg faller soleklart inn i den første kategorien. Jeg liker det meste av det Liam har laget, og to av favoritt sangene mine er det faktisk Liam som står for: Songbird og Boy With The Blues. Sjekk de opp på youtube : )

MagicPie
17.03.10 18:58
Nightlas: Har Liam Gallagher noe talent som låtskriver?

Liam Gallagher varierer veldig, selv om han har blitt bedre og bedre. Melodiene er som regel flotte og fengende, men det er tekstmessig jeg mener han av og til har mye å hente. Så lenge det går rette veien, ser jeg ingen grunn til at han skal kunne levere minneverdige låter i framtiden. Det han kanskje trenger er noen til å fortelle ham hva som noen ganger er bra eller dårlig, for det er ikke tvil om at den mannen sluker det meste han sier/gjør rått.

Nightlas
NightlasInnlegg: 1626
17.03.10 19:04

Takk for svar. Har flere ganger hørt at Liam mener han er/var det viktigste medlemmet i Oasis og for å være "den" viktigste bør han ha brukbare låtskriver egenskaper.  Når det er sagt har jeg registrert at han ikke alltid har den mest logiske tankegangen, hehe.

MagicPie
17.03.10 19:11

Edit: Jeg ser ingen grunn til at han ikke skal kunne levere minneverdige låter i framtiden.

Liten blings der:)

TheBracket
17.03.10 22:26
Kenneth_: Den ene delen syntest sangene hans er flotte og melodiøse, mens den andre halvparten mener at sangene hans ikke er bra, og trekker som regel Little James opp som ett eksempel.

Little James er vel den sterkeste melodien Liam har stått bak så langt. Skjønner ikke dissinga av denne låta. Greit nok at teksten ikke er av det mest innovative, men melodien er sterk!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg