Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bright Eyes - The People's Key

NYTT TEMA
Xiophyria
XiophyriaInnlegg: 897
03.02.11 12:28

15. februar er det duket for det som ser ut som å bli det siste albumet fra Bright Eyes.

Personlig synes jeg det er litt trist - det har kommet mye fint fra den gjengen/Conor Oberst.

Hele albumet kan streames hos npr.org til releasen 15. februar.

johwi68
johwi68Innlegg: 19014
03.02.11 13:10

Fy faen for et album dette er, Xiophyria! Ser at mange mener dette er det beste albumet hans så langt, og det bare må jeg være enig i. Har hatt skiva på ørene i to dager nå, mens jeg har skrevet, og jeg blir slått rett i bakken av det..:-)

Like fett som Lifted.. og Fevers and Mirrors, like pent som I'm Wide Awake.., og like nyskapende som Digital.. Conor har rett og slett tatt det beste av alt han har gjort til nå, skrevet en bråte knall-låter, og gått i studio med guts og energi.

Sorry, Bjella, årets album kom fra Omaha, hvis ikke Far sjøl slipper noe. En lykkepille av ei skive!

triboh
tribohInnlegg: 1186
03.02.11 13:11
Xiophyria: Hele albumet kan streames hos npr.org til releasen 15. februar.

Da vet jeg jo hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra jobb i kveld :-)

johwi68
03.02.11 13:14
triboh: Da vet jeg jo hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra jobb i kveld :-)

Lenge siden jeg har blitt så hekta på ei skive som det jeg er med siste til Bright Eyes.. Rett og slett et vanvittig bra album. Gled deg, triboh!

johwi68
03.02.11 13:19

Doble basstrommer i heftigste Motörhead-stil, synth type Rush, og det i låter som fort kan gå for å være country, fører til at jeg får en rockefot som raser avgårde.

Og tror dere ikke at han lurer inn en steelgitar her og der, Ribotsk gitarkrydder, "80-tallssound", og synger myyye bedre enn han noensinne har gjort. Og jeg har likt stemmen hans veldig. Her er det bare å stille seg i kø på Platekompaniet mandag 15.februar, og siden jeg er i Oslo da skal jeg få tak i minylutgaven..:-)

Johnny-come-lately3
Johnny-come-lately3Innlegg: 21767
03.02.11 13:21
johwi68: Her er det bare å stille seg i kø på Platekompaniet mandag 15.februar, og siden jeg er i Oslo da skal jeg få tak i minylutgaven..:-)

Håh!!

Men jo; dette høres fett ut!! Skla sjekkes så det holder. For jeg liker faktisk Brun Øye. eh, Bright Eyes. Det hadde du ikke trodd det.

johwi68
03.02.11 13:36
Johnny-come-lately3: Håh!! Men jo; dette høres fett ut!! Skla sjekkes så det holder. For jeg liker faktisk Brun Øye. eh, Bright Eyes. Det hadde du ikke trodd det.

Du er jo jævlig "altetende" når det kommer til musikk, men at du liker brunøye tror jeg ingenting på. Tror allikevel jeg må passe på junior neste helg..:-)

Ikke noe bombe at du liker Bright Eyes. Jeg gjør jo det, og alt det der. Men, faen, The People's Key er bare usaklig bra gladpop, og jeg kan kaste Prozac'en rett i søpla nå. Inntil videre, men jeg må jo selvsagt rådføre meg med Steponit..

Johnny-come-lately3
03.02.11 13:41
johwi68: Men, faen, The People's Key er bare usaklig bra gladpop, og jeg kan kaste Prozac'en rett i søpla nå. Inntil videre, men jeg må jo selvsagt rådføre meg med Steponit..

Man skal alltid høre på doktor Yesprogg. Han ga meg ukas beste latter i går når han diagnostiserte dere i minylgjengen.

Brunøye kan være så mangt, men jeg tror nok at jeg er et av de dyrene i storbyjungelen Jr. har minst grunn til å frykte ;)

johwi68
03.02.11 14:16
Johnny-come-lately3: Man skal alltid høre på doktor Yesprogg. Han ga meg ukas beste latter i går når han diagnostiserte dere i minylgjengen. Brunøye kan være så mangt, men jeg tror nok at jeg er et av de dyrene i storbyjungelen Jr. har minst grunn til å frykte ;)

Doc Yesprog skal man lytte til, ja, spesielt når han er i det morsomme hjørnet. Men at jeg er i en eller annen minylgjeng er litt drøyt. Da er jeg i såfall i kompdiskgjengen, mp3-gjengen, BlåRoy-gjengen og egentlig de fleste gjenger.

Regner med at junior har lite å frykte, ja, sånn bortsett fra at han ikke er noen alkis. Sportsungdom, vettu..:-)

elinelle
elinelleInnlegg: 5194
03.02.11 16:28
Johnny-come-lately3: dyrene i storbyjungelen

skeptisk. er best kjent med dyrene i villmarka...

elinelle
03.02.11 16:30
johwi68: mandag 15.februar

finnes ikke i 2011...

Men veldig bra album! Music for me.

Johnny-come-lately3
03.02.11 16:31
elinelle: skeptisk. er best kjent med dyrene i villmarka...

Skjønner jeg godt at man kan være, men det er ikke akkurat farefritt. Se bare på åssen han derre tromsbjørnen herjer i blåbærfeltet ;)

Johnny-come-lately3
03.02.11 16:33
johwi68: Regner med at junior har lite å frykte, ja, sånn bortsett fra at han ikke er noen alkis. Sportsungdom, vettu..:-)

Makan til fyr. La oss sjenke ham ;)

Nei da, det er jo din egen feil, han følger sikkert i o'store fars fotefar.

jonas
jonasInnlegg: 30183
03.02.11 16:57
Xiophyria: 15. februar er det duket for det som ser ut som å bli det siste albumet fra Bright Eyes.

Hvorfor ser det ut til å bli det siste?

elinelle
03.02.11 17:23
Johnny-come-lately3: ikke akkurat farefritt

Ikke sant? man blir modig av slikt, vøtt ;P

Og som sagt, ikke spesielt hverken mørkredd eller lettskremt :)

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21351
03.02.11 17:26
Xiophyria: 15. februar er det duket for det som ser ut som å bli det siste albumet fra Bright Eyes.

Herlig!!

biermann
biermannInnlegg: 47557
03.02.11 17:36
johwi68: Like fett som Lifted.. og Fevers and Mirrors, like pent som I'm Wide Awake.., og like nyskapende som Digital.. Conor har rett og slett tatt det beste av alt han har gjort til nå, skrevet en bråte knall-låter, og gått i studio med guts og energi.

Høres ut som noe som jeg må gjøre noe med. Har ...Wide Awake... som en av mine favorittplater, men har av en eller annen grunn aldri hørt noe annet med ham/dem.

Sacred1
Sacred1Innlegg: 3224
03.02.11 17:40

Jejune Stars er jo helt rå.

Ranselen
RanselenInnlegg: 9313
03.02.11 17:46
Skraevadottir: Herlig!!

Enig! Nå har jeg riktignok ikke hørt mer enn to spor, men jeg er bortimot ekstatisk allerede. Dette tegner avsindig godt!

Sacred1
Sacred1Innlegg: 3224
03.02.11 17:46
biermann: Høres ut som noe som jeg må gjøre noe med. Har ...Wide Awake... som en av mine favorittplater, men har av en eller annen grunn aldri hørt noe annet med ham/dem.

Fevers and Mirrors anbefales på det sterkest. Haligh, Haligh, a lie, Haligh og Arienette er to perler.

(Innlegget ble redigert 03.02.11 17:47)

elinelle
03.02.11 17:48

Andre som får litt både Pearl Jam og faktisk Kaizers følelse innimellom her?

Men fy - så bra!

Ranselen
03.02.11 17:54
Sacred1: Fevers and Mirrors anbefales på det sterkest. Haligh, Haligh, a lie, Haligh og Arienette er to perler.

Absolutt, og Lifted er om mulig enda sterkere. Letting Off The Happiness er også god, og kan være et fint steg videre.

Skraevadottir
03.02.11 18:18
Ranselen: Enig! Nå har jeg riktignok ikke hørt mer enn to spor, men jeg er bortimot ekstatisk allerede. Dette tegner avsindig godt!

Det var vel ikke akkurat det jeg mente...

biermann
biermannInnlegg: 47557
03.02.11 18:21
Skraevadottir: Det var vel ikke akkurat det jeg mente...

Å, joda!

Ranselen
03.02.11 18:27
Skraevadottir: Det var vel ikke akkurat det jeg mente...

Hva mente du?

Skraevadottir
03.02.11 18:28
biermann: Å, joda!

Haha!

Jeg er veldig overrasket over at Ranselen gikk på limpinnen her; han burde ha skjønt at det var for godt til å være sant. Nå har jeg riktignok ikke hørt plata, men jeg skal faktisk gi den en sjanse. Men det jeg har hørt av Bright Eyes svæljer...

johwi68
03.02.11 18:31
Skraevadottir: Men det jeg har hørt av Bright Eyes svæljer...

Noe som betyr at dette er strøken musikk for de aller fleste..

The_Loner
The_LonerInnlegg: 5895
03.02.11 18:35
Skraevadottir: Herlig!!

Ut fra anmeldelsen din av Fuzzy er det ingen overraskelse at du er glad for at Bright Eyes snart går inn i historien. Beskrivelsene som er gitt så langt får imidlertid meg til å glede meg noe avsindig. Cassadaga og I'M Wide Awake var strålende, mens de tidligere albumene ikke traff meg 100 %. Men så liker jeg ofte det enkle framfor det eksperimentelle. Her blandes visst alt, hva nå det enn måtte bety.

Skraevadottir
03.02.11 18:38
johwi68: Noe som betyr at dette er strøken musikk for de aller fleste..

For du liker å svælje? :P

Ranselen
03.02.11 19:08
Skraevadottir: Jeg er veldig overrasket over at Ranselen gikk på limpinnen her; han burde ha skjønt at det var for godt til å være sant.

Jeg hadde nok for høye tanker om deg, og håpet kanskje at du hadde noe bedre å bidra med enn et simpelt og infantilt provokasjonsforsøk verdig en usikker 17-åring. 

Jeg tror faktisk Conor Oberst har laget bortimot "den perfekte plata" denne gangen. En plate med kunstnerisk verdi og kommersiell appell som plukker det beste fra musikkhistorien de siste 30-40 årene og som tematisk tar tidsånden på kornet. Denne plata kommer til å sanke seksere med samme frekvens som Casanova la ned damer.

At du misliker fyren er strengt tatt bare kjipt for deg.

(Innlegget ble redigert 03.02.11 19:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester