Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nytt album fra Kate Bush!

NYTT TEMA
Marbat
MarbatInnlegg: 4610
12.03.11 00:00

I tilfelle noen skulle være interessert kan jeg fortelle at Kate Bush utgir et nytt album den 16. mai i år. Albumet heter "Director's Cut" og består av nye versjoner av sanger fra "The Sensual World" og "The Red Shoes". Dessuten skal "Deeper Understanding" utgis på singel i april. Kate jobber også med nytt materiale, men utgivelsesdatoen er ikke fastsatt ennå.

Les mer her.

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17879
12.03.11 07:40

Kate Bush er en spennende kvinnelig artist med et helt særegent uttrykk. Hun har passelig avstand mellom utgivelsene. Jeg er spent på denne.

TheFightingEagle
TheFightingEagleInnlegg: 4260
12.03.11 17:03
Marbat: Kate jobber også med nytt materiale, men utgivelsesdatoen er ikke fastsatt ennå.

Hun tok jo sin tid sist gang. 

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23601
12.03.11 19:22

Dette blir gøy! Kate er sjef, selv uten kjønnskvotering.

elinelle
elinelleInnlegg: 5194
12.03.11 19:27
Skraevadottir: Kate er sjef, selv uten kjønnskvotering.

Hehe!

Men helt enig, Kate er en flott artist! Det blir spennende å høre :-)

EZann
EZannInnlegg: 643
12.03.11 19:36

Nå er The Red Shoes den eneste Kate Bush-plata jeg ikke liker (men jeg elsker filmen!), og The Sensual World er jo heller ikke blant hennes skarpeste. Nettopp derfor er dette litt interessant. Det er jo ikke noe poeng å tukle med mesterverkene hennes.

Bra at det skjer ting i Kate Bush-leiren, i hvertfall.

Marbat
29.03.11 09:04

Jeg sender denne opp igjen for å fortelle at "Deeper Understanding" blir utgitt den 5. april.

progman2
progman2Innlegg: 6308
29.03.11 10:04

Yes!

Marbat
05.04.11 10:06

"Deeper Understanding" ble altså sluppet i dag, men bare som nedlasting. Jeg vet ikke om den vil komme i fysisk format, men her er den hvis noen er interessert:

Og her er originalen, til sammenligning:

Og her er tracklisten fra albumet, offentliggjort i går:

Flower of the Mountain (previously ‘The Sensual World’)

Song of Solomon

Deeper Understanding

Lily

Red Shoes

This Woman’s Work

Moments of Pleasure

Never Be Mine

Top of The City

And So Is Love

Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 6364
24.04.11 15:13

Frøken Bush hinter om et aldri så lite comeback på scenen

"I'd like to think I'll do some shows before I get too ancient - turn up with my Zimmer frame."

"I don't give up hope I'll do some live work but I don't quite know how it would fit with my life. Let's just see, shall we?"

Marbat
04.05.11 09:39

Her er den offisielle videoen for "Deeper Understanding" med Robbie Coltrane i hovedrollen.

Det er også et stort intervju med Kate i siste nummer av Mojo, så løp og kjøp!

tinytim
tinytimInnlegg: 9281
12.09.11 15:39

Nå kan de som kjøpte Director's Cut begynne å rydde plass i hyllen til enda et album, 50 Words for Snow. I butikkene 21. november

Marbat
12.09.11 18:55
tinytim: Nå kan de som kjøpte Director's Cut begynne å rydde plass i hyllen til enda et album, 50 Words for Snow. I butikkene 21. november

Takk, men jeg visste det allerede. Uansett er dette fantastisk.

Marbat
09.10.11 15:00

Første single fra albumet, "Wild Man" slippes den 11. oktober, altså på tirsdag. Men det ser ut til at den bare utgis digitalt.

Og hvis noen er interessert så har Kate tegnet kontrakt med ANTI-Records i USA. De skal altså utgi platene hennes i USA, mens EMI fortsetter å utgi dem i Europa, Canada og resten av verden. Som flere her sikkert vet er ANTI plateselskapet til Tom Waits, Neko Case, Wilco, Billy Bragg, Beth Orton og flere andre.

(Innlegget ble redigert 09.10.11 15:01)

Skraevadottir
09.10.11 15:06

Dette blir interessant. Kate er nok min favorittkjerringmusiker.

taknina
takninaInnlegg: 37129
09.10.11 15:12
Paddywhack: "I don't give up hope I'll do some live work but I don't quite know how it would fit with my life. Let's just see, shall we?"

Jazzfestivalen i Molde neste år hadde vært midt i blinken. Eg skulle vært en av det første å kjøpe bilett :-)

steponit
steponitInnlegg: 27787
09.10.11 16:04
Skraevadottir: Dette blir interessant. Kate er nok min favorittkjerringmusiker.

Har hun noe på Spotify som er bra?

Skraevadottir
09.10.11 16:27
steponit: Har hun noe på Spotify som er bra?

Massevis. Never For Ever, The Kick Inside, Hounds of Love m.m.

steponit
09.10.11 18:23
Skraevadottir: Hounds of Love

Hører på det nå. Meget vakkert!

Skraevadottir
09.10.11 18:45
steponit: Hører på det nå. Meget vakkert!

Ikke overrasket over at du liker det. Vi pleier jo å like det samme.

Marbat
09.10.11 18:50
steponit: Har hun noe på Spotify som er bra?

Ja, alle studioalbumene hennes er på Spotify. Og alle er selvfølgelig bra, for å si det mildt.

steponit
09.10.11 19:11
Skraevadottir: Ikke overrasket over at du liker det. Vi pleier jo å like det samme.

Hører på The Dreaming nå. Det er jo ganske festlig.

Marbat
10.10.11 16:40

Her er radioversjonen av "Wild Man", postet i dag. Enjoy!

steponit
10.10.11 17:22
Marbat: Ja, alle studioalbumene hennes er på Spotify. Og alle er selvfølgelig bra, for å si det mildt.

Det ser ut til at Kate må settes meget høyt opp på favoritt-artist-listen min etter å ha hørt på henne siden i går. Her var det masse snacks!

Marbat
28.10.11 23:11

Her er to dokumentarer om og med Kate, hvis noen er interessert.

Kate Bush On Tour (1979)

Kate Bush In Concert (1980)

Skraevadottir
28.10.11 23:40
steponit: Det ser ut til at Kate må settes meget høyt opp på favoritt-artist-listen min etter å ha hørt på henne siden i går. Her var det masse snacks!

Gjør du rett i.

En hører ordet geni bli brukt ganske ofte, og som regel er det ufortjent, men Kate Bush er vel ikke så veldig langt unna å fortjene en slik merkelapp. For det første har hun en gudebenådet stemme, med en egenart en kan kjenne igjen nesten før hun begynner å synge, og for det andre er musikken hennes så mystisk og spennende at det ikke er mulig å bli lei av den. Av og til så lurer jeg på om Kate Bush egentlig kommer fra en annen planet.

steponit
29.10.11 01:40
Skraevadottir: Gjør du rett i. En hører ordet geni bli brukt ganske ofte, og som regel er det ufortjent, men Kate Bush er vel ikke så veldig langt unna å fortjene en slik merkelapp. For det første har hun en gudebenådet stemme, med en egenart en kan kjenne igjen nesten før hun begynner å synge, og for det andre er musikken hennes så mystisk og spennende at det ikke er mulig å bli lei av den. Av og til så lurer jeg på om Kate Bush egentlig kommer fra en annen planet.

Takk for at du minnet meg på dama, jeg hadde glemt bort å høre på henne en stund nå i alt stresset. Hounds of love snurrer as we speak.

Marbat
16.11.11 11:34

Mens vi venter på utgivelsen av årets beste album, er det mulig å høre sangene på hjemmesiden til Kate. Det streames en ny sang hver dag fra 19:30 til 21:00 engelsk tid.

Ellers blir vinylutgaven litt forsinket på grunn av produksjonsproblemer. Etter planen skal vinylutgaven utgis i Europa den 28. november.

Marbat
16.11.11 11:38
steponit: Det ser ut til at Kate må settes meget høyt opp på favoritt-artist-listen min etter å ha hørt på henne siden i går. Her var det masse snacks!

Hei Steponit. Jeg ville bare si at jeg syns du bør høre noen liveopptak med Kate også. Hun er en fantastisk liveartist. Hvis du ser på dokumentaren fra 1980 som jeg lenket til lenger oppe i tråden kan du se og høre flere sjeldne liveopptak fra Tyskland.

(Innlegget ble redigert 16.11.11 11:41)

ShowYoFace
ShowYoFaceInnlegg: 193
22.11.11 11:09

Har hørt igjennom "50 Words For Snow" for første gang nå, og jeg synes plata låter temmelig fint. Ovennevnte Wild Man står igjen som høydepunktet hittil.

Klikk for å gå tilbake til toppen