Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

UFO - som en kule av sølv i frontallappen

NYTT TEMA
JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 22:27

Ja... Lizzy har man hauset og hyllet... Zeppelin elskes og elskes til så ofte som mulig... Aerosmith har fått passet sitt påskrevet...

...men hva med søttitallshardrockens evige tre- eller førtifirere? UFO. Melodikere, hardslående rockere, metalliske riffmestere, drømmende romantikere og voldsmenn.

I kveld hører jeg på The Wild, the Willing and the Innocent fra 1981. Schenker og Raymond fra den legendariske '76 til '78 besetningen er long gone. Førstnevnte til en ujevn, men i utgangspunktet helt spektakulær solokarriere, den andre til både det ene og det andre.

Førstnevnte ble erstattet av Paul 'Tonka' Raymond, en fyr med bred erfaring fra ymse lavbudgettsband og ikke mindre enn to tidligere, om enn skammelig korte, UFO-turer. Nei, han er ingen germansk førerulv, men det er særdeles lite med denne mannen man skal undervurdere. Fra drikkevaner til påkledning og frisyre til enormt stilige gitarlicks og flerrende soli er dette en fullgod erstatning. For hør bare popsangen "Lonely Heart" for å høre en fyr som hadde både klasse og teknikk. Raymond ble erstattet av Neil Carter, som ikke bare pumper rytmegitaren heftig i tillegg til den tiltrengte sang- og keyboardekspertisen. Han slenger også på litt saksofon her og der.

At en plate som dette i dag er glemt er skammelig, intet mindre. Fresk, poppa metallisk hardrock med variasjon, bredde og svært velskrevne melodier...

Så da tenkte jeg i et øyeblikks galskap: bør jeg skrive noe om dette orkesteret? Vil noen gidde å lese om semiobskur hardrock fra hine hårde?

elinelle

elinelle
05.09.12 22:30
JCLIVes: bør jeg skrive noe om dette orkesteret? Vil noen gidde å lese om semiobskur hardrock fra hine hårde?

Det bør du definitivt, og jeg ble jo så inspirert at det går i Lights Out som godnattsang her.

Go Johnny, GO!

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 22:31
elinelle: Det bør du definitivt, og jeg ble jo så inspirert at det går i Lights Out som godnattsang her.

Får man sove etter en slik?

suckeronthevine

suckeronthevine
05.09.12 22:32
JCLIVes: semiobskur hardrock

Der melder jeg pass som lytter altså. Men skulle ikke forundre meg om jeg leser det du skriver likevel. Sånn for å lære litt, og ikke minst-for underholdningen. Om du er i boblemodus da.

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 22:37
suckeronthevine: Om du er i boblemodus da.

Tror ikke jeg kan skrive om dette uten å boble. Makan til sølvfarget lyd. Så da skal du nok få lese litt, om lysta tar deg.

elinelle

elinelle
05.09.12 22:38
JCLIVes: Får man sove etter en slik?

Jo, etter tre laaange dager med full rulle fra 05 til sene kvelden, så skulle jeg nok sovnet etter det aller meste, og vakre UFO skal ta meg lett inn i drømmeland :-) Natta!

Biff_Byford

Biff_Byford
05.09.12 22:43
JCLIVes: At en plate som dette i dag er glemt er skammelig, intet mindre. Fresk, poppa metallisk hardrock med variasjon, bredde og svært velskrevne melodier...

Enig, at jeg selv undervurderte denne i flere 10 år er heller intet mer en skammelig, men siden jeg "oppdaget" den nytt for 3-4 år siden har den blitt min mest spilte UFO skive. Herregud den er bra. Chains Chains....

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 22:50
Biff_Byford: Chains Chains....

Ja, den er skamdeilig!! Jeg forsetter med Mechanix, tror jeg. Noe av det tøffeste i verden er når Mogg synger 'cause nothing's too hot to handle' på det sugende, slemme åpningssporet "The Writer".

Undervurderte skiver, ja? Jeg ga dem aldri sjangsen før rundt to år siden. Schenker var jo ikke med. Huff huff, stygg bommert. Chapman er strålende og låtene er knall.

(Innlegget ble redigert 05.09.12 22:53)

-jethro-

-jethro-
05.09.12 22:52

Hmmmm, ærlighet varer lengst sies det vel, og i så fall må jeg vel innrømme at den eneste hele plata jeg har hørt med UFO er "One Hour Spacerock". Så her skjønner jeg det må skjerpings til. (uansett, fin den!) 

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 22:53
-jethro-: Hmmmm, ærlighet varer lengst sies det vel, og i så fall må jeg vel innrømme at den eneste hele plata jeg har hørt med UFO er "One Hour Spacerock". Så her skjønner jeg det må skjerpings til. (uansett, fin den!)

Oi!

Ja, den er, eh, litt annerledes enn de andre :D

http://www.youtube.com/watch?v=Ljo9tr1c-9E

-jethro-

-jethro-
05.09.12 22:58

Star Storm er helt vill, men ok, nå skal jeg sjekke ut den du la ut over her ;) 

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:04
JCLIVes: Så da tenkte jeg i et øyeblikks galskap: bør jeg skrive noe om dette orkesteret? Vil noen gidde å lese om semiobskur hardrock fra hine hårde?

Klart du skal skrive.Lenge leve galskapen.

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:06
Torgrimson: Lenge leve galskapen.

Skål!!

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:08
JCLIVes: Skål!!

Rusa i kveld?Skål!

-jethro-

-jethro-
05.09.12 23:09

Hey hey, den svinger jo bra, den der :)

Har hørt litt annet enn Space-rock plata da, for å ro meg nærmere land her, men altså ikke noe helt album. Men "Doctor, doctor" og sånt har man jo fått med seg.  

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:10
Torgrimson: Rusa i kveld?Skål!

Bare i kveld? Alltid... på musikk, kjærlighet, livet. mat, øl, whiskey... gimme gimme gimme.

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:11
-jethro-: Hey hey, den svinger jo bra, den der :)

Sjekk den over her, den er raff. Og denne her, fy faen:

http://www.youtube.com/watch?v=pD29zboKNww

Og jeg lurte på åssen du hadde ungått å høre "Doctor, Doctor" ;)

(Innlegget ble redigert 05.09.12 23:13)

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:14
JCLIVes: Alltid... på musikk, kjærlighet, livet. mat, øl, whiskey... gimme gimme gimme.

Ja,det visste jeg egentlig. Du er øl bokken i whiskyfatet med fanget fullt av kvinnor och musikk.

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:15
Torgrimson: Ja,det visste jeg egentlig. Du er øl bokken i whiskyfatet med fanget fullt av kvinnor och musikk.

Kvinner er som øl. Er det intet er det bare trist, er det for meget er det et salig mas ;)

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:17
JCLIVes: Kvinner er som øl. Er det intet er det bare trist, er det for meget er det et salig mas ;)

Jeppz.Viktig at balansen er tilstede.

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:18
Torgrimson: balansen

Rocken også, denne er søt og kynisk.

http://www.youtube.com/watch?v=U3Cssr7M4i0

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:22

Og Terri... Terri er en søtnos. Hør bare på stemmen til Mogg. Han er forelsket og fortvilt.

http://www.youtube.com/watch?v=QngRYDo8YLE

-jethro-

-jethro-
05.09.12 23:25
JCLIVes: Og jeg lurte på åssen du hadde ungått å høre "Doctor, Doctor" ;)

Jeg sa jo at jeg hadde hørt den da ;) Nå må du følge litt med, hehe

Forresten var det ikke nominert en UFO-plate i stafetten denne gangen? (Kanskje man skal satse på å få den!) 

(Innlegget ble redigert 05.09.12 23:29)

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:25

Men ikke hør på meg, just feel it...

http://www.youtube.com/watch?v=slenmeYlb6o

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:27
-jethro-: Jeg sa jo at jeg hadde hørt den da ;) Nå må du følge med, hehe

Ja, og derfor skrev jeg "(o)g jeg lurte på åssen du hadde ungått å høre "Doctor, Doctor". Nå må du følge med litt selv her ;)

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:28
JCLIVes: Rocken også, denne er søt og kynisk.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 10:12)

JCLIVes

JCLIVes
05.09.12 23:30
Torgrimson: Rock,kjærleik,fittetjuv,livet generelt.

Jupp. Sånn kan det gå. Nå skal far på vannhullet og beglo den lille, søte...

Skål igjen og en velsignetavsatanhinsvarte kveld.

Torgrimson

Torgrimson
05.09.12 23:32
JCLIVes: Skål igjen og en velsignetavsatanhinsvarte kveld.

Amen,skål.

-jethro-

-jethro-
05.09.12 23:35
JCLIVes: Nå må du følge med litt selv her ;)

Jeg er jo kjent for å være et surrehue av og til da, så du får ha meg unnskyldt, hehe, host & kremt :D Uansett får det bli mer musikk i morgen ;) Nå må jeg stille vekkeklokka her.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg