Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

In Solitude - Sister

NYTT TEMA
2Tough2Die2
2Tough2Die2Innlegg: 8325
13.01.14 13:32

Like flowers in the tracks of loss
He comes, he comes
Like treading water
He comes

Ja... Det gjør han. Døden, Frelseren og Hornmannen. Foruroligende og skjebnesvanger, men også forløsende i all sin skremmende skjønnhet. Med en stjerne på pannen og en krone av torner på hodet. All to nothing/We yearn, wounded in postures of birth/All to nothing, we yearn, wounded in masks. Vakkert og melankolisk om det som venter og er oss alle. Musikken maner frem bilder av fysiske og mentale kongeriker, majestetiske, men golde og ødeleggende. Sjelden har man blitt heftigere troldbunnet enn av dette svarte mirakelet.

Gamle fraser og toner blir nye og nyskapende. Ian Curtis jammer med KK Downing, Herr Kilminster og John Bonham som bakteppe en Blakeianske mardrøm av negativ poesi og dødslengsel. De tre dekadene som utgår rockemusikkens gyldne æra plyndres for alt Guld og Kongelige Diamanter som kan løsrives og puttes i den sydende kjelen der heksebrygget komponeres. Jeg ler, jeg gråter og jeg dør litt etter litt av dette, samtidig som det gir meg kraft og Udødelig Liv.

Bluesgitar mot atonale riff, bassganger som bringer bilder av et sensøttitallsk Nordengland. Harmonisering mot tribale trommer, villskap demmet og halvtemmet av teknikk med nok tilbakeholdenhet for menn på søtti møter en tidvis nesten ambient lydvegg skapt av de riktige tonene. Hele veien. U2 og the Bunnymen møtes og blir venner, samtidig som et av årtusenets freskeste gitarlick gir gutten med Hornet noe å pøse ut sin melodramatiske messing over. Bleke hender tar tak i oss og fører oss inn i det svarteste, varmeste mørket. Der alt bare er trygt og skummelt.

Jeg er forelsket i Satan igjen og i Riket Svea som kan oppfostre slike hyperbegavede unge menn med en kjærlighet til selve musikken, på tross og på tvers av alle sjangergrenser 'vår' sjanger krever. Måtte de gi ut minst fem plater til med samme energi- og ambisjonsnivå.

En soleklar 666.

I'm the ending as it comes
Drawing nearer
Spilling from its mouth

(Innlegget ble redigert 13.01.14 13:37)

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8275
13.01.14 15:51

Vakkert og mørkt beskrevet! Har ikke fått hørt på denne enda den har vært ute en stund, og fått mye skryt (bl.a av deg 2T2D2 og andre her inne, men også andre steder). Skjønner også den skiller seg markant av de to første platene de har gitt ut. Må vel innrømme jeg ikke har tatt helt av på de, Mercyful Fate aktig som de er trodde jeg at jeg skulle digge det mer. Skal helt klart gi denne en sjans.

2Tough2Die2
13.01.14 18:36
Biff_Byford: Vakkert og mørkt beskrevet!

Takker, biff :)

Et lite snev av inspirasjon der. Ble helt feil å skrive om enkeltlåter her, da dette er et enhetlig verk.

Denne bør du sjekke så snart som mulig, den er helt fantastisk og du vil nok, som meg, sette mye større pris på de to første etter dette.

Torgrimm
TorgrimmInnlegg: 3770
13.01.14 18:36
2Tough2Die2: Jeg er forelsket i Satan igjen og i Riket Svea som kan oppfostre slike hyperbegavede unge menn med en kjærlighet til selve musikken, på tross og på tvers av alle sjangergrenser 'vår' sjanger krever. Måtte de gi ut minst fem plater til med samme energi- og ambisjonsnivå.

Se her ja. Det måtte noen svensker til for å lure deg ut på glattisen igjen:) Flott lyrikk,som vanlig,J.

Knall skive som absolutt tok seieren på tampen av fjordåret. Takker og bukker for tipset. Igjen.

(Innlegget ble redigert 13.01.14 18:36)

2Tough2Die2
13.01.14 18:45
Torgrimm: Knall skive som absolutt tok seieren på tampen av fjordåret. Takker og bukker for tipset.

Hepp :) takk for de fine ord og bare hyggelig å spre det glade, Sataniske budskap.

Helt enig i dette med at den vant, ja. Ut av mørket og rett i hjertet.

2Tough2Die2
13.01.14 19:02

Se forøvrig anmeldelsen min av konserten på fredag i den bandtråden.

Torgrimm
13.01.14 19:35
2Tough2Die2: . Ut av mørket og rett i hjertet.

Jepp.Elsker den litt beskjedne starten og den skranglete slutten som brått kaster en inn neste spor. Og siste spor på side en og starten på side to og de neste to sporene sitter som bare faen.Herlig. Bassgangen på Sister er bare episk.Sykt fengende. Joda,stas hele pakka,tenker jeg vi sier.

2Tough2Die2
13.01.14 19:41
Torgrimm: Joda,stas hele pakka,tenker jeg vi sier.

Tror det er det tryggeste, ja. 

Startet med å tro at spor 3 til 5 var de beste, men nå er jeg ikke sikker på om det har noe som helst for seg, for straks byttet jeg dette ut med 2 og 7, før jeg endte på at alt jo egentlig bare er en fantastisk enhet.

Torgrimm
13.01.14 19:46
2Tough2Die2: før jeg endte på at alt jo egentlig bare er en fantastisk enhet.

Det er nok sånn ja. Digg rett og slett.Amen.

2Tough2Die2
13.01.14 19:54
Torgrimm: Digg rett og slett.

Enkelt og greit, ja. Sjekk for all del ut de to første platene også, mye snadder der med.

Torgrimm
13.01.14 19:58
2Tough2Die2: Sjekk for all del ut de to første platene også, mye snadder der med.

Jepp,var planen helt fra starten av,men fikk ikke bestilt de gjennom Amazon da jeg var innom og plukka ut Sister. Med ordener seg nok.

2Tough2Die2
13.01.14 20:05
Torgrimm: fikk ikke bestilt de gjennom Amazon

Jeg kjøpte begge fra en underlevrandør og fikk dem på en uke. Just sayin'.

Torgrimm
13.01.14 20:11
2Tough2Die2: Just sayin'.

Ok,jeg sjekka ikke ut så mye rundt det da jeg uansett hadde stappa full "minne"liste av andre plater. Men da finner jeg de ved neste bestilling.

elinelle
elinelleInnlegg: 5194
13.01.14 22:34
2Tough2Die2: hyperbegavede unge menn

Ingen tvil om det!

2Tough2Die2
13.01.14 23:05
elinelle: Ingen tvil om det!

Nei, det er nå liksom ikke måte på heller. Pokker ta dem.

dcdudley
dcdudleyInnlegg: 3155
13.01.14 23:43
2Tough2Die2: Gamle fraser og toner blir nye og nyskapende

In Solitude er alt som er bra med metal, og med Satan skrudd opp til 666. Sister satt som et jævla skudd første gang jeg hørte den (igjen, takk for det) og den blir bare bedre og bedre, slik fantastiske skiver skal bli. Flotte skriverier!

2Tough2Die2
13.01.14 23:45
dcdudley: (igjen, takk for det)

Det var så lite, min gode venn :)

Og de er det. ALt og mere til. Et lite mattips er forresten Lasgnatråden på BS. Der finner man også den famøse Kongotråden. Begge inneholder trold #11 i beste stil.

dcdudley
14.01.14 00:01
2Tough2Die2: Lasgnatråden

Haha! Rett så fint. Men den Clawfinger tråden, den er gull den.

2Tough2Die2
14.01.14 00:04
dcdudley: Men den Clawfinger tråden, den er gull den.

Den skriver seg selv, noe som er perfekt for en latstrokk som meg.

dcdudley
14.01.14 00:05
2Tough2Die2: Den skriver seg selv

Jepp! Bare tanken på at noen diskuterer bandet seriøst er jo morsomt nok i seg selv, og når du leser hva de skriver...hysterisk.

2Tough2Die2
14.01.14 00:10
dcdudley: Bare tanken på at noen diskuterer bandet seriøst er jo morsomt nok i seg selv, og når du leser hva de skriver...hysterisk.

Håper de fortsetter, men jeg frykter de trenger hjelp etterhvert.

-jethro-
-jethro-Innlegg: 3436
14.01.14 15:06
2Tough2Die2: Der alt bare er trygt og skummelt.

Trygt og skummelt. Det var egentlig en treffende beskrivelse :)

Fantastisk gjennomført album dette her, som nesten høres langt eldre enn det er. Desto mer imponerende at den faktisk kom ut i fjor, og ikke minst at gutta er så unge.  Har hørt mye på denne siden jeg fikk den i posten. Må prøve å skaffe meg den forrige skiva også.

2Tough2Die2
07.06.14 20:53
2Tough2Die2: En soleklar 666.

Hører atter på mesterverket og den er akkurat like mye en gotisk katedral til det kolde åttitallet. Man ser mørke, hustrige kvelder, kaldt, dødt regn og blir øregangsmessig infiltrert av lyden av et Frankensteins misfoster bestående av Killing Joke, Merciful Fate, Joy Division, Judas Priest og Iron Maiden snike seg inn, som en kald dolk i ryggen.

Drabantby helvete og forlatt landsbygd, dystopia in extremis, med små glimt av Satans skarpe lys.

dcdudley
07.06.14 22:09
2Tough2Die2: Man ser mørke, hustrige kvelder, kaldt, dødt regn og blir øregangsmessig infiltrert av lyden av et Frankensteins misfoster bestående av Killing Joke, Merciful Fate, Joy Division, Judas Priest og Iron Maiden snike seg inn, som en kald dolk i ryggen

Fuck yeah!

Hver gang tungsinnet senker seg, og jeg tror metalen er død og begravet, så kommer jeg på disse pojkarna. Ensomheten er redningen.

2Tough2Die2
07.06.14 22:19
dcdudley: Ensomheten er redningen.

Absolutt riktig i dette tilfellet, Alfred fra gården til Emil i Lønneberget.

Lenge siden jeg har spilt den nå, i allefall noen uker og gleden over gjenlytten var stor.

(Innlegget ble redigert 07.06.14 22:19)

-jethro-
07.06.14 22:28

Jepp, kanonskive! Og siden jeg deltok på denne tråden sist, har jeg seff skaffet meg begge de første skivene også, samt sett gutta live på Rockefeller. Imponert over hele linja!

2Tough2Die2
07.06.14 22:29
-jethro-: Jepp, kanonskive! Og siden jeg deltok på denne tråden sist, har jeg seff skaffet meg begge de første skivene også, samt sett gutta live på Rockefeller. Imponert over hele linja!

Herlig, j. Da var vi på konsert sammen, ja.

Hva synes du om de to første kontra denne?

dcdudley
07.06.14 22:33
2Tough2Die2: Lønneberget

Sin City. Gladvold, fyll, lyst, tjuveri og Krøsa Maja, det gamle skinnet. Makan til plats.

Jeg skal spille den i morgen, eller i de sene nattetimer. Kjenner at jeg gleder meg, ja.

2Tough2Die2
07.06.14 22:38
dcdudley: Krøsa Maja, det gamle skinnet.

For ikke å nevne Kommandora! GGILFiga gatan, du finns inte längre...

Astrid Lindgren goes postal!

-jethro-
07.06.14 22:38

Kult! Jeg sto ganske langt foran ved scena. Hvor sto De, da?

Jeg syns alle tre skivene er kanon. Jeg setter nok kanskje Sister først, men dette er gull alt sammen. Har hørt veldig mye på den selvtittulerte skiva siste tida. 

PS: Hehe, jeg fikk med et sånt In Solitude-jakkemerke siden de ikke kunne veksle i kassa der. ;) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg