Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sjenniale Mark Ronson

NYTT TEMA
Skraevadottir

Skraevadottir
22.01.14 00:07

En av de beste og mest innflytelsesrike produsentene og artistene i det nye årtusenet er Mark Ronson. I alle fall syns jeg det. Derfor er det på sin plass -- syns jeg, igjen -- å gi han æren av å få en egen diskusjonstråd her på VGD.

Jeg skal etter hvert komme med omtaler av de tre albumene han har gitt ut så langt, samt slenge ut noen lenker til noen av hans beste arbeider som produsent.

Følg med, følg med!

2Tough2Die2

2Tough2Die2
22.01.14 00:08
Skraevadottir: I alle fall syns jeg det.

Det er bra. Jeg personlig hater ham :)

Skraevadottir

Skraevadottir
22.01.14 00:10
2Tough2Die2: Det er bra. Jeg personlig hater ham :)

Ja, det stemmer! Men det stemmer vel også at du måtte innrømme at noen av låtene jeg har delt her tidligere var gode. Eller? Hvis ikke: følg med i morgen, som Lasse Kolstad sa i The Julekalender.

Skraevadottir

Skraevadottir
25.01.14 20:49

Ronson har som nevnt gjort ganske mye spennende sammen med andre artister; ikke minst har det resultert i noen glimrende videoer; her er noen av høydepunktene:

"Oh My God", med Lily Allen

"Stop Me", med Daniel Merriweather

"Bang Bang Bang", med Q-Tip og MNDR

"Anwyhere In The World", med Katy B

"Valerie", med Amy Winehouse

The_Loner

The_Loner
25.01.14 21:14

Trodde et øyeblikk tråden skulle handle om Mick Michael Picasso Ronson. Så feil kan man ta.

Skraevadottir

Skraevadottir
26.01.14 08:26
The_Loner: Trodde et øyeblikk tråden skulle handle om Mick Michael Picasso Ronson. Så feil kan man ta.

Noe lignende sa du forrige gang jeg skrev om MARK Ronson :-)

The_Loner

The_Loner
26.01.14 09:10
Skraevadottir: Noe lignende sa du forrige gang jeg skrev om MARK Ronson

Uffda. Alderen tynger.

Skraevadottir

Skraevadottir
28.12.14 16:25

Mark Ronson har hatt stor suksess dette året med låta "Uptown Funk" (med Brun Fromasj som gjestevokalist), som gikk helt til topps i Storbritannia og peaka på 3. plass i USA. Har du ikke fått det med deg, anbefaler jeg deg å kikke litt på videoen her. Dette er en funky godsak som like gjerne kunne vært en Michael Jackson-låt.

Grunnen til at jeg tar opp tråden igjen (høhø), er imidlertid låta "Daffodils", som må være en av de beste singlene jeg har hørt de siste åra. Medvirkende på låta er Kevin Parker, primus motor i Tame Impala, og sammen er de dynamitt. Så jævlig chill og laid-back, men samtidig phunki og ikke så rent lite psykedelisk. Diggi-ley, ass! Hør'n her (YouTube) eller her (Spotify).

BathoryViking

BathoryViking
29.12.14 03:44
Skraevadottir: En av de beste og mest innflytelsesrike produsentene og artistene i det nye årtusenet er Mark Ronson. I alle fall syns jeg det. Derfor er det på sin plass -- syns jeg, igjen -- å gi han æren av å få en egen diskusjonstråd her på VGD.
Jeg skal etter hvert komme med omtaler av de tre albumene han har gitt ut så langt, samt slenge ut noen lenker til noen av hans beste arbeider som produsent.
Følg med, følg med!

Her følger vi med ser jeg!! Fyren er stein dau, og har vært stein dau i åresvis.

Noe av det siste han gjorde var den "Hyll aids"-greien for Freddie Mercury i 91', og alt da så han herjet ut av kreftsykdommen.

diskobox

diskobox
29.12.14 04:27
BathoryViking: Her følger vi med ser jeg!!

Right back at 'ya.

Før man raljerer i vei er det muligens litt lurt å faktisk vite fornavnet på musikere, selv om etternavnet er likt? Mick=Gitargud. Mark=HeltOkFyr.

Hørte forresten på det nye albumet til vår venn Ryan Adams i dag.
Det heter "Tracks Of My Years". 

(Innlegget ble redigert 29.12.14 04:36)

BathoryViking

BathoryViking
29.12.14 04:39
diskobox: Hørte forresten på det nye albumet til vår venn Ryan Adams i dag.Det heter "Tracks Of My Years".

Tror jeg dropper den gitt!! Har enda ikke kommet meg etter den "Summer of 69"-skiten, og det er vel 25 år siden den kom...minst!!

diskobox

diskobox
29.12.14 04:45
BathoryViking: Tror jeg dropper den gitt!! Har enda ikke kommet meg etter den "Summer of 69"-skiten, og det er vel 25 år siden den kom...minst!!

DEN var slitsom, ja. Tror det var med gamlebandet hans, Whiskeytown.

Manbitecat

Manbitecat
29.12.14 11:00
BathoryViking: Her følger vi med ser jeg!!

Var det han som hadde en hit med Lady in Red eller var det Simply Red?

(Innlegget ble redigert 29.12.14 11:02)

bobben

bobben
29.12.14 11:03
Manbitecat: Var det han som hadde en hit med Lady in Red eller var det Simply Red.

simply wet

med red is all around

Skraevadottir

Skraevadottir
29.12.14 13:04

Så morsomme dere er. Og ikke minst er dere flinke til å holde dere oppdatert på nyere musikk.

Marbat

Marbat
29.12.14 18:34

Mark Ronson, ja. Var det ikke han som spilte med David Bowie og Ian Hunter?

Marbat

Marbat
29.12.14 18:35
diskobox: Hørte forresten på det nye albumet til vår venn Ryan Adams i dag.
Det heter "Tracks Of My Years".

Var ikke det Smokey Robinson?

LANGEMANN-1968

LANGEMANN-1968
29.12.14 18:38
Marbat: Var ikke det Smokey Robinson?

Nei det var Robinson Crusoe.

Skraevadottir

Skraevadottir
30.12.14 08:16

Fjern denne tråden, MOD. Det er ikke noe poeng i at den ligger her.

Manbitecat

Manbitecat
30.12.14 08:43

Mjæ. Den funka jo greit før det nusikalske leksikonet BV dukka opp og dreit bløtt nedover leggen sin. Som de artige folka vi er her inne må en jo da henge ut stakkaren. Dessverre fortsatte jo andre å være morsomme. Men sånn er det jo gjerne her inne. Lavt nivå og mye fjås som kompensasjon.

nissen26

nissen26
20.01.15 20:37

den nye skiva er konge!

Skraevadottir

Skraevadottir
20.01.15 20:54
nissen26: den nye skiva er konge!

Det er så lett å høre at Mark ikke prøver å være kul; han bare er det (og det er jo den eneste måten å være virkelig kul på).

"Daffodils" og "Leaving Los Feliz" (begge med Kevin Parker fra Tame Impala på vokal) er favorittlåtene mine fra plata, men jeg liker selvsagt resten også, inkludert singlene ("Uptown Funk" og "Feel Right", sistnevnte for øvrig med rappe-helten Mystikal som featuring-artist).

Forresten må jeg takke for trådens eneste relevante innlegg siden jeg starta diskusjonen for ca. ett år siden!

nissen26

nissen26
21.01.15 00:06

Summer Breaking kunne lett passet inn på en Steely Dan skive

edit: enig, i denne tråden er det utrolig mange bedritne innlegg

(Innlegget ble redigert 21.01.15 00:09)

King_Cole

King_Cole
21.01.15 00:31
Skraevadottir: "Daffodils" og "Leaving Los Feliz"

Kule låter dette.

The_Kwames

The_Kwames
22.01.15 17:47

Veldig mye bedritne innlegg egentlig

jeg skal ikke bedritne det mer,men ser den.."Uptown Funk" gjenspeiler 70-80 tallet,og det er fint noen tar det den veien,da var livet herligt for undertegnende

bare hør disse 2 kutta fra 81 og 82

så du får for den,trådstarter og Ronson

egentlig bra åpningsinnlegg,for undertegnende som ikke er i noe rocke modus,ikke har jeg fått lite hår ennu,heller ikke langt hår bak,ei heller går jeg med Thin Lizzy t-skjorte eller utvaska dongeri

med cowboy sko

https://www.youtube.com/watch?v=hk3gHNV0Jx0

BB & Q Band - On The Beat

https://www.youtube.com/watch?v=l7uwq1FXZQE

Rick James Feat The Temptations - Standing On The Top

Sofonda

The_Kwames

The_Kwames
22.01.15 17:53

...men som har ihjelspilt denne,som jeg håper ikke Kygo finner...?

Reggea'ens sitt svar på Marvin Gayes - Sexual Healing

https://www.youtube.com/watch?v=JOEPYlm4olc

Sofonda

Cityvenn

Cityvenn
22.01.15 19:44
The_Kwames: Rick James
Marbat

Marbat
07.02.15 23:32

Hei, Skraeva.

Jeg har hørt på de sangene du postet i denne tråden. Jeg må vel si at den med Amy Winehouse var best, siden den ligger nærmest klassisk soul. Men ellers tror jeg ikke Mark Ronson er helt min stil. Jeg foretrekker mer klassisk soul og R&B.

Og jeg beklager de to forrige innleggene mine i denne tråden. Jeg lot meg rett og slett rive med av det de andre skrev.

Skraevadottir

Skraevadottir
13.02.15 07:42
The_Kwames: eg skal ikke bedritne det mer,men ser den.."Uptown Funk" gjenspeiler 70-80 tallet,og det er fint noen tar det den veien,da var livet herligt for undertegnende bare hør disse 2 kutta fra 81 og 82 så du får for den,trådstarter og Ronson egentlig bra åpningsinnlegg,for undertegnende som ikke er i noe rocke modus,ikke har jeg fått lite hår ennu,heller ikke langt hår bak,ei heller går jeg med Thin Lizzy t-skjorte eller utvaska dongeri med cowboy sko https://www.youtube.com/watch?v=hk3gHNV0Jx0 BB & Q Band - On The Beat https://www.youtube.com/watch?v=l7uwq1FXZQE Rick James Feat The Temptations - Standing On The Top

Hehe. Meget kult, Kwame! :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg