Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The War On Drugs

NYTT TEMA
harrowdown
harrowdownInnlegg: 1571
02.07.14 12:13

I det siste har jeg hørt en god del på deres album fra i år. Jeg liker det veldig godt. På albumet har du en låt som heter "Disappearing". På den er det et pianoriff som minner veldig om noe jeg hørte i en låt på slutten av 80-tallet. Har ofte tenkt tilbake på hva den låta het. Er det noen som kan hjelpe meg?

Det er kun pianoriffet som minner om den. Kan det være noe norske greier? Mener jeg har hørt den på en eller annen postens sommerkassett på slutten av 80-tallet. Jeg er skikkelig i villrede nå. Throw me a friggin bone here! 

onkelmorten
onkelmortenInnlegg: 14230
02.07.14 13:12
harrowdown: Throw me a friggin bone here!

Jeg får tunge Marc Cohn vibber... Men jeg tror det er en annen norsk "døgnflue" (kanskje en duo) du er ute etter. Kommer ikke på i farta.

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1571
02.07.14 13:35
onkelmorten: norsk "døgnflue"

Det tror jeg også. Et navn som dukker opp i hodet er Yellow Pages, men jeg finner ingen låt av dem som ligner. Jeg kommer til å kjenne den igjen når jeg hører den. Har hatt melodien i hodet i tjue år sikkert, men husker ikke noe av teksten selvfølgelig.

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2473
02.07.14 16:00

Aner ikke hva du leter etter.Men den plata! årets nummer 1 for meg. med ganske så bra margin og.

onkelmorten
02.07.14 16:38

Jeg finner den skiva ufattelig oppskrytt, btw. Intet nytt fra vestfronten og alt det derre. Koselig musikk, men... Ikke min guffe. Klem.

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7944
02.07.14 17:14

Her er vi enige onkel. Skjønner ikke greia med det bandet. Kanskje jeg har hørt med feil ører? Folk som har sammenfallende smak med min skryter av platene men jeg finner de kjedelige.

PS! Vet dessverre ikke hvilken låt TS leter etter :(

suckeronthevine
02.07.14 17:44

Jaja,sånn kan det være. Jeg er ikke så begeistret for forrige plate,men årets finner jeg helt suveren. 

S7evin
S7evinInnlegg: 1336
02.07.14 21:04

Leverer veldig godt live! Har sjeldent opplevd så få dødpunkter i løpet av 20 livelåter. Vanvittige driv og oppbygninger.

zoggebukse
zoggebukseInnlegg: 4334
03.07.14 02:34

The War on Drugs er ganske heftig og god rock etter min mening..

Tøffere en toget, litt M83 -aktig og med elementer av godt-gammalt shoegazer.. ikke dårlig egentlig..

(Innlegget ble redigert 03.07.14 02:37)

stickersonshoes
stickersonshoesInnlegg: 192
31.07.14 23:23

Den nyeste er i alle fall er godt stykke unna "heftig rock". Jeg likte dem bedre før (med Vile), og synes generelt de er bedre jo mer de rocker (som på debuten).

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21356
01.08.14 00:11

Brukbart band, men til tider litt for intetsigende for meg.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8073
01.08.14 08:46
Skraevadottir: Brukbart band, men til tider litt for intetsigende for meg

Omtrent der jeg er også, har hørt litt på den sisteplaten siden den har blitt hypet. Skjønner at folk trives med den, men ble litt for mye sånn bakgrunnsmusikk, var vel mest nyskjerrig på Springsteen vibbene som noen beskrev den som. Lavmeldt Springsteen kanskje. Kan til en hvis grad forstå denne også. Ser for meg at dette er en perfekt "sitte opp sent på natta og drikke vin og se på den triste kjæresten musikk". Kjæresten min liker vin, men vil heller høre på Thunder Road tenker jeg. Og jeg vil helst spise M og høre på Judas Priest!

suckeronthevine
01.08.14 09:28

Tror jeg forstår hva dere som synes den er litt kjedelig mener, men meg har den plata truffet midt i planeten.Lyden av sommeren 14 vil for alltid være War on drugs her.Ikke bare er plata den beste nye på lenge,bedre låt enn" an ocean in Between the waves " kan jeg ikke huske å ha hørt på lenge.Der den tidvis slentrende, tidvis insisterende ruller avgårde.Perfeksjon!Aldri drevet med meditasjon, men tipper effekten de som gjør det får ligner på den jeg får av å høre dette.

apobase
apobaseInnlegg: 11068
01.08.14 10:28
Biff_Byford: Kjæresten min liker vin, men vil heller høre på Thunder Road tenker jeg.

Man sitter ikke og drikker vin mens man hører på Thunder Road. Man kjører bil og synger med av full hals. That's the only way to play that song.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8073
01.08.14 10:32
apobase: Man sitter ikke og drikker vin mens man hører på Thunder Road. Man kjører bil og synger med av full hals. That's the only way to play that song.

He he, det er faktisk helt sant, spilte den mange ganger på vår Europatur nå i juli! Er jo en billåt. Burde kanskje heller sagt Darkness da, er mer en vinlåt kanskje.

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 23052
02.08.14 16:06

Så dem på Bukta-festivalen for et par uker siden, kanskje en av de beste konsertene jeg har vært på.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21356
02.08.14 17:24
Biff_Byford: Kjæresten min liker vin, men vil heller høre på Thunder Road tenker jeg. Og jeg vil helst spise M og høre på Judas Priest!

Det er jo du som er den fornuftige her, tydeligvis :-)

onkelmorten
02.08.14 18:02
Biff_Byford: Og jeg vil helst spise M og høre på Judas Priest!

Helst Cash og kaffe her.

stickersonshoes
stickersonshoesInnlegg: 192
02.08.14 21:41
suckeronthevine: Tror jeg forstår hva dere som synes den er litt kjedelig mener, men meg har den plata truffet midt i planeten

Og jeg tror jeg skjønner hvorfor den treffer noen så godt. Jeg klarer bare ikke helt å komme meg på riktig frekvens. Kanskje det har noe å gjøre med at jeg er så glad i debutalbumet og den stilen de kjører der. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester