Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Taake: Kulde

NYTT TEMA
LaCangura

LaCangura
05.11.14 23:28

Ny MCD ute for å kjøle oss ned før det nye albumet slippes i desember. 4 låter og jeg elsker det jeg hører. Det Fins en Prins er så taakete som det kan bli. Tar oss tilbake til nattestid. Ellers er det verdt å legge merke til en helt faentastisk cover av The Cures Cold. Her lar de låta bare sige sakte forbi.

Noen som har tekstene? Skulle likt å vite hva som sies på Stridens Hus, når den tross alt starter med litt muslimprat.

BallroomDancing

BallroomDancing
05.11.14 23:38
LaCangura: Skulle likt å vite hva som sies på Stridens Hus, når den tross alt starter med litt muslimprat.

Tenker at tittelen på plata som kommer og denne tittellåten, som altså ikke er med der, handler om muhammedanerne, som Hoest kaller dem.

Deilig at du mener Prinsen minner om nattestiden, for det mener jeg også. Det har jeg endog skrevet et sted som ikke er på nettet :P

Soet traad, forresten. Umulig å ikke bite på.

LaCangura

LaCangura
05.11.14 23:47
BallroomDancing: Tenker at tittelen på plata som kommer og denne tittellåten, som altså ikke er med der, handler om muhammedanerne, som Hoest kaller dem. Deilig at du mener Prinsen minner om nattestiden, for det mener jeg også. Det har jeg endog skrevet et sted som ikke er på nettet :P

Ja, han kjører en Vikernes med å la først gi ut et verk med en låt som har navnet på kommende album. Håper den kommer i samme kategori som HLTO. Hvis albumet ikke handler om hans hat for ørkentilbederne blir jeg skuffet. Noe som er like sannsynlig som at Lasse Liten vinner en pris for mest sympatiske danske.

Ja, den samme stemingen. Den samme progressive tilnærmingen og lite vokal.

BallroomDancing

BallroomDancing
05.11.14 23:51
LaCangura: Hvis albumet ikke handler om hans hat for ørkentilbederne blir jeg skuffet.

I og med at åpningssporet heter "Gamle Norig" kan jeg ikke tenke meg at du skuffes. "Stank" og "Orm" er andre, relativt hissige (og progressive) saker fra Bauecorpsenes bol.

Cure-kåvveren er artig, btw. Vrangsinns vokal er fucked så det holder.

Elsker forresten det partiet på tampen av Prinsen der det eneste som finnes er det enkle gitaropplegget i den ene kanalen. Max Necro.

(Innlegget ble redigert 05.11.14 23:52)

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:01
BallroomDancing: I og med at åpningssporet heter "Gamle Norig" kan jeg ikke tenke meg at du skuffes. "Stank" og "Orm" er andre, relativt hissige (og progressive) saker fra Bauecorpsenes bol. Cure-kåvveren er artig, btw. Vrangsinns vokal er fucked så det holder. Elsker forresten det partiet på tampen av Prinsen der det eneste som finnes er det enkle gitaropplegget i den ene kanalen

Ordene Sant + ild er også lovende.

Den er som en cover skal være. Den skal tilføre den orgianllåta noe nytt og helst noe bedre. Mission accomplished.

Det er jo dette som er signaturen til skodda. Å tone alt ned og ut med lange ensomme gitarriff.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:04
LaCangura: Å tone alt ned og ut med lange ensomme gitarriff.

Han har dog dratt det så langt denne gangen at de sartere jeg vet om har reagert med avsky. det var deilig.

Sveklinger og konformister har intet i Taakeheinmen å gjøre.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:13
BallroomDancing: Han har dog dratt det så langt denne gangen at de sartere jeg vet om har reagert med avsky. det var deilig. Sveklinger og konformister har intet i Taakeheinmen å gjøre.

Noen ender opp med å sensurere seg selv jo større og eldre de blir. Noen er større og skjønner viktigheten av å være ærlig og fortsette med det som driver dem. Du blir ikke begavet med et fargeskrin for så å ende opp å slutte å bruke visse farger som ikke lengre er lov. Dette kan Bergensduoen. De driter i sveklingenes skrik og maler i vei.

Jeg gleder meg mere og mere nå. Ingen Spellemann denne gangen heller forhåpentligvis :)

(Innlegget ble redigert 06.11.14 00:13)

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:18
LaCangura: Ingen Spellemann denne gangen heller forhåpentligvis :)

Nei, dette er jo rasistisk, etc.

Takke Fanden for det, men det ville vært en krokete langfinger i øyet på slappkukene i Oslo og Kølabånn om de så gjorde. Jeg har bestemt meg for å ikke høre nyskiva igjen før den utgis. 25 ganger holder til at jeg glatt kårer den som årets plate.

Stygg, beksvart, nesten vondt vakker, oppsiktsvekkende pompøs og med vendinger og overraskelser rundt hver krok og riff. Banjoen kommer til å huskes som relativt konvensjonell etter dette...

Mannen er, i mangel av et bedre ord, Genial.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:23
BallroomDancing: Stygg, beksvart, nesten vondt vakker, oppsiktsvekkende pompøs og med vendinger og overraskelser rundt hver krok og riff. Banjoen kommer til å huskes som relativt konvensjonell etter dette... Mannen er, i mangel av et bedre ord, Genial.

Den mannen har alltid noen jokere i ermet han slipper ut når vi som minst aner det. Først undres du på om det er lovt i dette spillet. Så innser du at det er genialt og da betyr ikke lover en dritt.

Vondt vakkert kan vel beskrive all musikken til skarremannen.

King_Cole

King_Cole
06.11.14 00:24
BallroomDancing: Stygg, beksvart, nesten vondt vakker, oppsiktsvekkende pompøs og med vendinger og overraskelser rundt hver krok og riff. Banjoen kommer til å huskes som relativt konvensjonell etter dette...

Taake, BMens Rush?

(Innlegget ble redigert 06.11.14 00:25)

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:28
LaCangura: Vondt vakkert kan vel beskrive all musikken til skarremannen.

Det stemmer. Men denne gangen er det stygge vakrere og det vakrere enda vondere. Som en kniv i hjertet fra den man elsker. Helvettesmakten styrer hånden og så er det for sent. Rett inn og så ligger man der i et skittent smau og ser fagre syner mens livet ebber ut.

Jeg ville aldri trodd han skulle toppe alt det frekke og spennede han gjør på Noregs Vaapen så voldsomt som dette, nei, det trodde jeg ikke var mulig.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:30
King_Cole: Taake, BMens Rush?

Ja, det skal ikke stå på det. Uten at de ligner ellers. For Rush er godheten selv og jeg elsker dem på tross av dette.

Ellers kan jeg få anbefale Ond Spiritism av Armagedda. Svensk deppig BM. Meget postpunkvakkert og vondt.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:36
BallroomDancing: Som en kniv i hjertet fra den man elsker. Helvettesmakten styrer hånden og så er det for sent. Rett inn og så ligger man der i et skittent smau og ser fagre syner mens livet ebber ut. Jeg ville aldri trodd han skulle toppe alt det frekke og spennede han gjør på Noregs Vaapen så voldsomt som dette, nei, det trodde jeg ikke var mulig.

Det er det som er det vakreste. Når det kommer fra denne siden og ikke det lyse og skjønne. Hvis jeg skulle valgt hvordan min tid ble slutt, når den tid kommer, så hadde det å fått kniven midt i hjertet fra den kjæreste vært rett. Figurativt og bokstavelig egentlig. Rart at det vonde kan være så attraktivt i mine øyne. Av mangel på bedre ord. Ekstreme følelser som kjærlighet og hat sammen.

Hehe, ja hvis han er frekk nok til å dra strikken enda lengre, og det fremdeles fungerer, så må det jo bli årets album.

King_Cole

King_Cole
06.11.14 00:37
BallroomDancing: Ja, det skal ikke stå på det. Uten at de ligner ellers. For Rush er godheten selv og jeg elsker dem på tross av dette. Ellers kan jeg få anbefale Ond Spiritism av Armagedda. Svensk deppig BM. Meget postpunkvakkert og vondt.

Neinei, så klart ikke. De står nok passe langt fra hverandre filosofisk, hehe.

Skal sjekke.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:37
BallroomDancing: Ja, det skal ikke stå på det. Uten at de ligner ellers. For Rush er godheten selv og jeg elsker dem på tross av dette.

Ja, men alt det progressive og interessante vi stadig får med Taake, selv om det også er så tydelig Taake, så er sammenligningen god.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:38
BallroomDancing: Svensk deppig BM.

Nice. Svenskene liker å sutre.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:42
LaCangura: dra strikken enda lengre

MYE lengre. Tro meg. M-Y-E. Håhå!

Det vonde er trygt, på sin egen jævlige og befriende måte. Den gråten man kveles på når alle har forrådt en, når alt er tomt og svart og øde, den er ikke kald. Den er varm, for den brenner med Hatets flammer.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:43
LaCangura: Svenskene liker å sutre.

Bitches b bitchin. Uten tvil&tvekan.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 00:49
BallroomDancing: Det vonde er trygt, på sin egen jævlige og befriende måte. Den gråten man kveles på når alle har forrådt en, når alt er tomt og svart og øde, den er ikke kald. Den er varm, for den brenner med Hatets flammer.

Ja, men først skal du igjennom en periode med ren tomhet. Hvor du faktisk ikke er sikker på om du lever eller ikke. Da føler du ingenting. Helt robot. Så sakte, men sikker begynner det å slå noen gnist i glørne og hatets flamme er tent. La den lede deg opp og ut av tomheten og du har fått en ny mening. Sånn kan man også skape via musikk. Hvor ofte føler du ikke den lille perioden med tomhet når partiene plutselig stopper opp, før du hører bassen og trommene sint peiser på? Ofte med skodda. Ofte.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 00:54
LaCangura: Ofte med skodda. Ofte.

Veldig. Og meget bra beskrivelse av svartheten.

Satan, for et forpult liv man har levd. Haha. Dritfestlig og totalt ubrukelig på samme tid. Folk rundt meg får unger, skiler seg, hater seg, vil drepe seg. Jeg har stått på stedet hvil og er alikevel totalt forandret, som en svart sommerfugl klekket i misær og forrakt. Folk... de skulle faen ta meg vært utslettet.

Men sånn går det når man ikke bryr seg om NOE lengre, det vil si: utenom musikken. Håper de har boomblaster på cella. Hahaha...

LaCangura

LaCangura
06.11.14 01:03
BallroomDancing: Veldig. Og meget bra beskrivelse av svartheten. Satan, for et forpult liv man har levd. Haha. Dritfestlig og totalt ubrukelig på samme tid. Folk rundt meg får unger, skiler seg, hater seg, vil drepe seg. Jeg har stått på stedet hvil og er alikevel totalt forandret, som en svart sommerfugl klekket i misær og forrakt. Folk... de skulle faen ta meg vært utslettet.

Been there som vi begge vet.

Jeg er forholdsvis ung fremdeles, men kjenner meg igjen. Av og til vil jeg bare skrike over at tiden står heeelt stille. Til og med speilbildet har ikke forandret seg. Jeg prøver, men klarer ikke å se for meg at jeg skal kunne leve et normalt a4-liv med gubbe og barn. Jeg kan ikke se for meg at mine prioriteringen og følelser skal springe rundt et avkom.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:14
LaCangura: et avkom.

Kids. Og da mener jeg det på den normale, ikke-turnerske måten.

Takler dem ikke. Det har skjedd så mye rart det siste halvåret at jeg faen ikke kjenner meg selv igjen lengre. Alt er maksimalisert, forvridd, ødelagt og samtidig bedre. Den brente jords taktikk i skallen, med endeløs skyttergravskrieg mot seg selv og følelsene. Deilig og skummelt. Fant meg selv i 'mørkere' strøk en natt, i håp om at de skulle ta mot til seg og gjøre noe, gjerne fatalt, siden de var så mange. Vel, de viste sine sanne farger. Er man ikke redd hyener, så gjør de intet. Feige hunder...

Alt er jo forgjeves, uansett. Men hat og blod får en i det minste til å føle at man er i live. Det samme gjør musikken. Resten? Mjeh. Deilig å fly på begjærets vinger eller være totalt fucka på slemme ting, men musikken og den absolutte, sydende forrakten mot mennesket som vesen... Det er selve Evigheten som kaller, for det er derfor vi finnes. For å kjempe og til slutt tape og i mellomtiden vil jeg drikke dypt av begeret og nyte det som er vakrest i kosmos. Musikken. Tonene som en annen, som jeg sikkert ville hatet mere enn de fleste av "vennene" mine om jeg traff ham, har satt sammen og som likevel høres ut som tonene i min svarte sjel. Ah, så pompøst og kvasi, og likevel så sant.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:16

...men snart skjer det noe, for inne i sinnet vokser noe stort og farlig og svart. Bra man har vekter å løfte på, for det frister mere og mere å hogge tak i stupen på en eller annen blyantbenakket funksjonær eller metro og kaste denne ut fra fjerde etasje...

LaCangura

LaCangura
06.11.14 01:22
BallroomDancing: Takler dem ikke. Det har skjedd så mye rart det siste halvåret at jeg faen ikke kjenner meg selv igjen lengre. Alt er maksimalisert, forvridd, ødelagt og samtidig bedre. Den brente jords taktikk i skallen, med endeløs skyttergravskrieg mot seg selv og følelsene. Deilig og skummelt. Fant meg selv i 'mørkere' strøk en natt, i håp om at de skulle ta mot til seg og gjøre noe, gjerne fatalt, siden de var så mange. Vel, de viste sine sanne farger. Er man ikke redd hyener, så gjør de intet. Feige hunder... Alt er jo forgjeves, uansett. Men hat og blod får en i det minste til å føle at man er i live. Det samme gjør musikken. Resten? Mjeh. Deilig å fly på begjærets vinger eller være totalt fucka på slemme ting, men musikken og den absolutte, sydende forrakten mot mennesket som vesen... Det er selve Evigheten som kaller, for det er derfor vi finnes. For å kjempe og til slutt tape og i mellomtiden vil jeg drikke dypt av begeret og nyte det som er vakrest i kosmos. Musikken. Tonene som en annen, som jeg sikkert ville hatet mere enn de fleste av "vennene" mine om jeg traff ham, har satt sammen og som likevel høres ut som tonene i min svarte sjel. Ah, så pompøst og kvasi, og likevel så sant.

Barna er en evig påminnelse på at tida står stille for meg.

Virker litt som tida du innser og virkelig har tatt inn over deg en sannhet. Litt lettelse over innsikten, men for et helvete den sannheten faktisk er. Og så står jeg der og lurer på om hvis dette er alt, så hva er da egentlig poenget? Selv følelsene føles mekaninske i de periodene. Da er jeg glad jeg kan sette på Burzum  å bare la meg være tom.

Å føle ingenting er alltid værre enn å føle noe. Både fysisk og psykisk. Det gir deg en slags bakkekontakt.

Ja, rart hvordan et annet menneske kan føle deg gjennom musikken. samtidig vet jeg at jeg også hører og tolker det jeg vil utifra hvor jeg befinner meg henne. Musikken gjør en mørk dag mørkere for eksempel.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:30
LaCangura: Og så står jeg der og lurer på om hvis dette er alt, så hva er da egentlig poenget?

Er ikke noe poeng. Etter dette kommer bakteriene og kineserne, sies det. Og det er ikke akkurat noe jeg ser frem til. Poenget i dette ikke-poenget er likevel å prøve å holde ut, prøve å la være å henge seg i boden til naboen (tidenes practical joke, eh? Da kan han angre på bråket da, når kalde heder viser ham fingeren)...

Ja, tiden står stille for de som ikke lever som man 'skal'. men hvem faen (FAEN) skal ha rett til å bestemme hva man skal gjøre? Ja, vi er primale, simple dyr. Men vi trenger for pokker ikke å følge absolutt alle klisjeene samfunnet og underlivet krever av oss. Jeg kan ikke tenke meg å sette en anne skapning inn i en verden som denne, der egoisme av den stygge sorten rewler og alle som er gode eller dumme nok, blir pløyd ned og så pult i rassen av de feige og smarte. Du vet, de som selger a'oldemor for litt status som en av gjengen. Slike burde vært felt. Bang. Takkogfarvel.

Smerte. Folk er så redd smerte at de ikke tør å leve. Eller å føle. 'For det gjør så vooondt når noen dør/forlater meg/gir faen'. Ja, det gjør det. Fordi det skal gjøre det. Hvis ikke betyr alt MINDRE enn ingenting.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:31

Og når jeg går i skogen med Taake på øret og hater folkene rundt meg, ja, da hater jeg enda mere og varmere. Vakkert.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 01:46
BallroomDancing: Og når jeg går i skogen med Taake på øret og hater folkene rundt meg, ja, da hater jeg enda mere og varmere. Vakkert.

Høre altid på Taake når jeg går ute. Elsker å være fjellvandrer, for når jeg er ute i vill natur så føles livet meningsfyllt og større. Da lever jeg for meg selv og inntrykkene.

Ellers enig med det du skriver om det poengløse. Vi må bare holde ut fra A til B og via hele alfabetet før vi kommer frem.

LaCangura

LaCangura
06.11.14 01:47
BallroomDancing: Smerte. Folk er så redd smerte at de ikke tør å leve. Eller å føle. 'For det gjør så vooondt når noen dør/forlater meg/gir faen'. Ja, det gjør det. Fordi det skal gjøre det. Hvis ikke betyr alt MINDRE enn ingenting.

Du må føle smerte for å kunne føle ordentlig glede. Paralleller.

Jeg tar en porsjon av begge og alt tilbehøret.

(Innlegget ble redigert 06.11.14 01:52)

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:58
LaCangura: Vi må bare holde ut fra A til B og via hele alfabetet før vi kommer frem.

I går ble jeg oppringt av en venn.Han ville dø, sa han gråtkvalt og ba meg om å ta turen. Jeg gjorde det etter noen timer og ble nesten skuffet over at han ikke hadde gjort noe mere dramatisk enn å drikke seg selvmedlidende og løgnaktig ærlig. Han ville prate, sa han og satte på Covenant med Morbid Angel. Såpass høyt at hans veike hviskinger ikke hørtes under de stygge riffene.

Jeg sa alt jeg følte om hans situasjon, rett ut og uten filter. Han endte opp med å fike til meg, siden jeg kom med lite fordelaktige meldinger om hans liv og kone. Jeg fortalte ham at det var greit at han gjorde det en gang, siden jeg visste hvor jævlig det var å høre sannheten. Om det skjedde igjen, ville det være det siste han gjorde, sa jeg. Han trodde på dette, da det var sannheten og begynte å gråte, mens han pisket seg selv fordi han var et 'dårlig menneske'. Plutselig veltet han overende og falt over barnesengen, som knustes. Inne i meg kunne jeg ikke annet enn å le over hans patetiske framtoning. Etter dette satte han på den samme franske hiphoplåten tre ganger, litt høyere for hver gang.

Så ringte hans kone og, i stedet for å være tøff med seg selv og god mot henne og si sannheten, hyklet han og smisket med henne. Fortalte henne at alt var greit. At han elsket henne og savnet henne, selv om han hadde sagt det motsatte til meg. Så sovnet han på sofaen. Jeg leste litt i en pocketbok og reiste meg opp for å gå når han siklende våknet. Han takket meg for at jeg var der og trodde jeg skulle redde ham fra ham selv. jeg dro hjem. Når han svarte telefonen i morges ble jeg skuffet, fordi han valgte å fortsette løgnen. Folk. Jeg hater dem. Selv de jeg elsker.

Og med denne vakre historien fra et døende sinn er det takk for i kveld. Du er en hulder. Livsfarlig og vel så det. Sov godt.

BallroomDancing

BallroomDancing
06.11.14 01:59
LaCangura: alt tilbehøret

Oh yeah. Det skulle da bare mangle. Man trenger litt av alt for å virkelig føle at man lever. Smerte er ikke farlig. Ikke så mye annet er det heller.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg