Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Queen anno 2015

NYTT TEMA
kingrock

kingrock
12.01.15 12:20

Mange ting som skjer rundt Queen også dette året. 

Leste nettopp en utrolig interessant artikkel i siste nummer av Classic Rock. Der blir Brian May, Roger Taylor og Adam Lambert intervjuet. Bakgrunnen for intervjuet er den kommende turneen de skal ha sammen i Europa fra og med i morgen. 

SPOILER!!!

Det som likevel var interessant nytt stoff her er Brian sin innstilling til hvordan ting har blitt gjort/håndtert den siste tiden. 

- Brian May var meget negativ til Queen Forever. Han likte ikke at det ble gitt ut et dobbelt album. Hadde det vært opp til han hadde de bare gitt ut en EP.

- Brian var "oppgitt" over at de bare fikk tillatelse til å gi ut en sang med Michael Jackson. 

- Plateselskapet overkjørte Brian og Roger med utgivelsen av Forever

- Brian spesielt er litt negativ til Cosmos Rocks. Det kommer frem fra Taylor og May at de angrer litt på at de i det hele tatt gav det ut. De er ikke så fornøyde med resultatet. 

- Brian oppgir at han og Taylor så og si er uenig i det meste angående Queen. Likevel ser han denne uenigheten som en styrke. 

Jeg synes det er interessant at to store musikkpersonligheter fremdeles skal styres av et plateselskap. 

0gg0

0gg0
12.01.15 17:34
kingrock: Brian oppgir at han og Taylor

Synes det begynner å bli på tide for disse to å pensjonere seg.

Cityvenn

Cityvenn
12.01.15 19:36
0gg0: Synes det begynner å bli på tide for disse to å pensjonere seg.

Hvorfor det ? Dette er jo ett TILBUD som gleder masser av folk .

Hva er problemet ?

0gg0

0gg0
12.01.15 19:43
Cityvenn: Hva er problemet ?

Ingen problemer. Det var bare en måte å si at det ikke hadde gjort meg noe som helst om så hadde skjedd. I mine ører har de hatt lite å gi etter at Freddie Mercury tredde av.

Cityvenn

Cityvenn
12.01.15 19:45
0gg0: Ingen problemer. Det var bare en måte å si at det ikke hadde gjort meg noe som helst om så hadde skjedd. I mine ører har de hatt lite å gi etter at Freddie Mercury tredde av.

Eg skjønte jo att du mente det , men så var det jo sirkushestene og sagmugget da vet du  .-)

Manbitecat

Manbitecat
12.01.15 20:30
Cityvenn: men så var det jo sirkushestene og sagmugget da vet du

Men når det gamle øket bare har nedpisset sagmug å by på, er det kanskje på tide å finne på noe annet?

Cityvenn

Cityvenn
12.01.15 20:33
Manbitecat: Men når det gamle øket bare har nedpisset sagmug å by på, er det kanskje på tide å finne på noe annet?

UNDERVURDER ALDRI NEDPISSA SAGMUGG.

Manbitecat

Manbitecat
12.01.15 20:36

Nja, er jo sikkert fint å kaste på gamle damer men jeg vil tro at mannen med barten roterer som en propell under torva.

Cityvenn

Cityvenn
12.01.15 20:42
Manbitecat: Nja, er jo sikkert fint å kaste på gamle damer men jeg vil tro at mannen med barten roterer som en propell under torva.

Skal Montserrat Cabelle være den nye vokalisten ??

Manbitecat

Manbitecat
12.01.15 21:04
Cityvenn: Skal Montserrat Cabelle være den nye vokalisten ??

Næ, det blir vel sikkert et realityshow hvor premien er å spille inn ny skive med Queen skal du se.

Cityvenn

Cityvenn
12.01.15 21:06
Manbitecat: Næ, det blir vel sikkert et realityshow hvor premien er å spille inn ny skive med Queen skal du se.

Hver gang vi Queener ???

Manbitecat

Manbitecat
12.01.15 21:08
Cityvenn: Hver gang vi Queener ???

Skal vi Queene er sikkert en del av konkurransen også.

harrowdown

harrowdown
12.01.15 21:13
Cityvenn: Hver gang vi Queener ???

Haha. Jeg håpet det sto queefer. Men den gang ei.

-jethro-

-jethro-
13.01.15 00:31
0gg0: Ingen problemer. Det var bare en måte å si at det ikke hadde gjort meg noe som helst om så hadde skjedd. I mine ører har de hatt lite å gi etter at Freddie Mercury tredde av.

De kan mer enn gjerne gi ut gamle greier sånn som "Live at the Rainbow" og annet stæsj, for all del, men ellers er jeg enig med deg. Queen uten Freddie er ikke det samme og nå virker det som de roter seg bort i alt for mye rart.. 

kingrock

kingrock
13.01.15 08:24

Greit at Queen ikke er det samme uten Freddie, og John for min del, men har ingen problemer med å skjønne at de to andre vil fortsette. Er man i et band som man selv elsker og identifiserer seg så mye med som sikkert Brian og Roger gjør, er det klart at de ønsker å kjenne på denne energien og gleden de sikkert får fra å spille musikken sin. 

Jeg så dem i Stockholm med Paul Rodgers, og det var en veldig bra konsert. Jeg skal til Frankfurt for å se dem live med Adam Lambert og gleder meg veldig til det. Roger og Brian skryter uhemmet av AL og det med god grunn mener jeg.

(Innlegget ble redigert 13.01.15 08:24)

Fritz_

Fritz_
13.01.15 17:06

Brian og Roger ja. Jeg er ufattelig glad i de to! Fantastiske musikere som fortjener all mulig skryt. Jeg støtta dem når Made In heaven kom ut, jeg støtta dem når de gav ut "No One But You" (fantastisk sang!!) og jeg støtta samarbeidet med Paul Rodgers selv om albumet var en katastrofe. Paul Rodgers kan aldri gi en Queen-følelse, men man får noe annet som er veldig bra. 

Adam Lambert. Det fikk begeret til å flyte over for min del. Ja visst har han stor rekkevidde. Problemet mitt er at jeg ikke liker lyden av stemma hans. De høye tonene er spesielt fæle. Det er på ingen måte falskt, men det er så spinkelt. Som om en 12 år gammel jente synger. Og vibratoen? Jeg gidder ikke en gang starte!  Freddie brukte som regel ikke hele rekkevidden sin live, men det han sang var som regel vanvittig bra. Enorm power! Det lave registeret til Freddie er også på et helt annet nivå. 

I tillegg har Lambert en veremåte på scena som virker påtatt. Freddie hadde naturlig karisma og humor. Han likte litt kostymer og slikt, men ikke så mye som folk tror. Han visste når det var nok. Lambert ser jo ut som han selger seg på et hjørne. 

Så for første gang gidder jeg ikke å engasjere meg i konsertene til Queen+. Utenom solonummerne. Litt trist er det. 

(Innlegget ble redigert 13.01.15 17:08)

progman2

progman2
13.01.15 18:17

Synes Cosmos Rocks er helt ok, om enn for lang.  burde ha kuttet vekk en del dill dall.

Queen Forever er jeg mer negativ til.  Ideen med å gi ut en haug med låter vi alle har hørt før er bare irriterende.  Mye bedre å dykke dypere katalogen sin skulle en først finne på noe.  Fins en bråte demoer fra hele Mercury perioden.

Når det gjelder Lambert, så er han ok, men alt for veik.  Enig med Fritz.  Han takler rolige låter og campy ting som Killer Queen, men faller totalt gjennom når det skal rockes hardt.  Foretrekker faktisk Paul Rodgers.

Til slutt, en 82 år gammel Montserrat Caballe hadde vært et interessant eksperiment, særlig på Stone Cold Crazy.

progman2

progman2
13.01.15 18:20

Brian May:  Når han ikke snakker om grevlinger, så prater han dritt om det han holder på med.  Om et par år angrer han på å ha rotet seg bort i Lambert (musikalsk vel og merke)

kingrock

kingrock
14.01.15 08:22

Anmeldelse fra konserten i går! I følge den var Adam Lambert fantastisk!

Anmeldelse

Er forøvrig helt uenig med kritikken av Adam Lambert. Riktignok hadde Paul Rodgers mer pondus og er en erfaren sanger, men klarte aldri å fremføre (var sikkert ikke meningen heller) det ekstra teatralske elementet til vokalen som Queen musikken strengt tatt er avhengig av. 

Adam ligner mer på en Freddie anno 1974, og passer bedre inn enn noen annen vokalist de har tatt med på scenen, og det er gåsehudfremkallende når han synger med det spekteret som han gjør. Jeg tror alt for mange er for opptatte av bakgrunnen hans, men slik gidder ikke jeg å tenke. Er fyren flink så er få ting bedre, og det skal bli godt å høre Queen musikken igjen med en vokalist som klarer hele spekteret. De har til og med inkludert Seven seas of rhye og In the lap of the gods i setlista si. KULT!!!!

Cityvenn

Cityvenn
14.01.15 08:32
kingrock: Greit at Queen ikke er det samme uten Freddie, og John for min del, men har ingen problemer med å skjønne at de to andre vil fortsette. Er man i et band som man selv elsker og identifiserer seg så mye med som sikkert Brian og Roger gjør, er det klart at de ønsker å kjenne på denne energien og gleden de sikkert får fra å spille musikken sin. Jeg så dem i Stockholm med Paul Rodgers, og det var en veldig bra konsert. Jeg skal til Frankfurt for å se dem live med Adam Lambert og gleder meg veldig til det. Roger og Brian skryter uhemmet av AL og det med god grunn mener jeg.

Det som er viktig er att du koser deg med det , og mange store grupper har jo skiftet ut noe "mannskap"  underveis og gått videre , selv i sine glansperioder , så hvorfor ikke her.

Har jo selv vært på Deep Purple med Steve Morse eksempelvis og synest det var knall .-)

kingrock

kingrock
10.02.15 13:36

Har kommet hjem fra Frankfurt og må si jeg var blåst av banen av Queen-konserten. 

Riktignok er jeg fan, men hadde ikke trodd at det skulle være så bra som det var. Jeg så gutta sammen med Paul Rodgers og likte det jeg så. Det var musikere som koste seg sammen og spilte kjente og kjære låter. Den store motsetningen med Adam Lambert i stedet er at nå er det et skikkelig show. Alle som har noe i mot Adam Lambert har trolig ikke sett han live, for han KAN synge!!! Han har vokst ekstremt det siste året og er en vanvittig entertainer! Dette er det nærmeste vi noen gang kommer til komme, og en utrolig mye bedre show enn man kunne frykte med tanke på at gutta begynner å bli litt opp i åra. Brian og Roger hadde ekstremt mye energi. 

Det store høydepunktet var selvsagt "Love of my life" med Brian hvor man fikk allsangen med publikummet!

Et minne for livet!

Love of my life

Save me

BathoryViking

BathoryViking
11.02.15 09:56
kingrock: Bakgrunnen for intervjuet er den kommende turneen de skal ha sammen i Europa fra og med i morgen.

Tja. Så skrekkelig interessant synes jeg ikke det var. Jeg leste samme intervjuet, og de besøker jo ikke engang Skandinavia på turneen, bare masse jalla-plasser. SÅ da kan en spørre seg hvor ettertraktet og aktuelle de er i 2015.

kingrock

kingrock
11.02.15 10:44

Kanskje undersøke litt først?

De skal til Danmark. Dessuten synes jeg ikke Berlin, Praha, London, Paris er jalla-plasser. Turneen er så og si utsolgt og var godt over 12.000 bare i Frankfurt. Et band som prioriterer å besøke flere byer i land de er populære i ser jeg som bare positivt. 

Cityvenn

Cityvenn
13.02.15 21:57
kingrock: Dessuten synes jeg ikke Berlin, Praha, London, Paris er jalla-plasser.

Det må vel med respekt å melde heller sies å være motsatt .-)

BathoryViking

BathoryViking
17.02.15 01:32
kingrock: Kanskje undersøke litt først?
De skal til Danmark. Dessuten synes jeg ikke Berlin, Praha, London, Paris er jalla-plasser. Turneen er så og si utsolgt og var godt over 12.000 bare i Frankfurt. Et band som prioriterer å besøke flere byer i land de er populære i ser jeg som bare positivt.

Oi!! Hele EN konsert i Skandinavia altså?? Imponerende..

Hva med å besøke f.eks Stockholm, som er skandinavias KLART største by?

De dropper jo også Norge hver gang, så nei. Useriøse greier.

progman2

progman2
18.02.15 12:31
BathoryViking: De dropper jo også Norge hver gang,

Så lenge vi setter harpunen i hvalene, og ellers slakter en og annen sau, så vil Brian May sette foten ned....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg