Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-169-65-JAMES BROWN-Papas got a brand ne

NYTT TEMA
cressida1

cressida1
12.02.15 13:44

169)JAMES BROWN – Papa’s got a brand new bag- 1965

Denne låta kjenner “alle”. Har vært brukt i TV-reklame i flere år, om har vel sammen med ”I feel good” vært med på å gi James Brown, the king of souls musikk, en ny æra det siste tiåret. Jeg husker fra min ungdom at jeg aldri var særlig begeistret for soul, det ble liksom for intenst for meg. Men jeg hadde også ”mine” soullåter som passerte nåløyet; som for eksempel Brown’s ”Sex machine” fra 1970. Men ettersom årene har gått har man fått et litt annet syn på musikken.

Denne låta dras i gang av en ultrasaftig blåserharmoni, før vi driver inn i den lett huskende takten med en rullende bass og støtvise blåsere som kjører rytmen. Man kan simpelthen ikke greie å sitte stille med foten her. Brown drar vokalen framover med sin hese, rapende røst, mens den klingende gitaren spiller en vesentlig rolle i lydbildet.

KARAKTER: 9 (av 10)
Neste som omtales: 170)CHARLES AZNAVOUR - La boheme - 1965

TRYKK HER - HØR BRUN

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg