Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-179-65-SEEKERS-The carnival is over

NYTT TEMA
cressida1

cressida1
19.02.15 13:55

179)SEEKERS – The carnival is over – 1965

Dene låta har jeg alltid likt, men jeg husker en gang for mange år siden da jeg spillte denne at fruen utbrøt noe sånn som: Hva er det for no slags frelses-armeen låt du spiller nå??

Nå er nok låta litt i den sakrale gata, og jeg husker for mange år siden at jeg så en episode av Atrid Lindgrens ”Madicken” på TV hvor den litt forfyllede faderen til Abbe sang denne låta med en litt ”sprit-vridd” tekst.

Men det jeg mente å huske var at det er en gammel amerikansk folketone. Folketone er nok riktig, men en nøyere sjekk sier at den er russisk fra 1880-tallert, med engels tekst av Tom Springfield foraltså Seekers.

Låta har en marsjerende takt, slentrende sådan, men det er nok det som får folk(bl.a. undertegnedes frue) å tenke på en Frelses-armeen vise/salme.

Utrolig vakker harmonivokal, og melodien gir meg fysninger. Judith Durhams utrolig vakre og skjøre stemme sammen med strykerne, og de 3 guttas fantastiske harmonivokal. Jo da denne er utrolig flott!!

KARAKTER: 10 (av 10)
Neste som omtales: 180)SONICS - Psycho - 1965

TRYKK HER - HØR SEEKERS

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg