Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-236-67-JAMES CARR-The dark end of the s

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 19058
10.04.15 14:50

236)JAMES CARR – The dark  end of the street – 1967

Ikke har jeg hørt om denne mr Carr før, og låttittelen lyder heller ikke særlig kjent. Skikkelig seig soulballade detete her, med et diskretflytende orgel under Carrs meget krystallklare røst. Utrolig fin melodi, hvor jeg faktisk fåt litt feeling av Dance With A Strangers ”Long December night”. Herlig backingvokal, som får låta til å bli litt sakral og ”himmelsk”.

KARAKTER: 9 (av 10)
Neste som omtales: 237)LEONARD COHEN - Suzanne - 1967

TRYKK HER - HØR CARR

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17809
13.04.15 12:14

Å trekke inn DWAS her er faktisk drøyt. James Carr er en av tidenes fineste soulsangere. Han fikk utrolig nok tommelen ned da han ønsket å gjøre ting for STAX.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15086
13.04.15 12:49

James Carr er vel verdt å sjekke ut. Pga dårlig mental helse rakk han vel kun å gi ut et par album, og siden han ikke var på Stax eller Motown er han dessverre ikke blitt så kjent som han fortjener å være.

Men "Dark end of the Street" er kanskje den flotteste soulballaden som er laget, og Carr har en stemme som er fullt på høyde med hvem som helst av hans mer kjente samtidige i samme sjanger.

Samlingen "Complete Goldwax Singles" er et must for alle som liker soul. Og coverversjonen av Bee Gees' "To love somebody" er nesten like fin som "The Dark end of the street"...

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21351
13.04.15 13:49

Litt kjedelig låt, syns jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester