Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-294-70-CREEDENCE-Up around the bend

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 19029
01.06.15 15:43

294)CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL – Up around the bend – 1970

Jeg nevnte for et par later siden at det fantes “single- og LP-artister”. Creedence var begge deler. Albumene deres innehldt singlene, og solgte i bøtter og spann, spesielt i 69 og 70, da Fogerty spydde ut skiver. Likevel solgte også singlene millioner.

Og denne er har vel noe av den mest magiske introen noen singel noensinne har hatt. Lytteren får omtrent sjokk fra første tone der Fogertys sylskarpe gitar-toner bare nagler man fast til stolsete, og der blir du resten av låta! Basta bom!!

Og da Clifford banker i gang takten, er vi i gang. Her blir sdet fotstamping, kroppsrugging og luftgitar. John Fogertys steinharde stemme bare suger all kraft ut av lytteren. En av årets(1970) aller beste singel-låter, faktisk er det vel etter min mening bare Move’s ”Brontosaurus” som overgår denne. Magiskl!!!

KARAKTER: 10 (av 10)
Neste som omtales: 295)DEREK & DOMINOS - Layla - 1970

TRYKK HER - HØR CREEDENCE

The_Loner
The_LonerInnlegg: 5895
01.06.15 16:13

Ja. 10/10. Stort bedre blir det ikke, og det kan sies om flere Creedence-låter!

Komunista
KomunistaInnlegg: 9125
01.06.15 16:23
cressida1: Og da Clifford banker i gang takten, er vi i gang. Her blir sdet fotstamping, kroppsrugging og luftgitar. John Fogertys steinharde stemme bare suger all kraft ut av lytteren. En av årets(1970) aller beste singel-låter, faktisk er det vel etter min mening bare Move’s ”Brontosaurus” som overgår denne. Magiskl!!!

1970 var et år med hard konkurranse på denne fronten, og jeg kan lett være enig.

Men jeg vil slå et slag for et one-hit-wonder band

Edison Lighthouse.

cressida1
cressida1Innlegg: 19029
01.06.15 18:00

Love Grows er fin ja!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg