Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-303-70-EDWIN STARR-War

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 18993
08.06.15 15:15

303)EDWIN STARR – War – 1970

Detta er en låt jeg har et sterkt forhold til. Sansynligvis den aller beste soul-låta gjennom tidene, etter min mening. Den har jeg brukt i treningsprogrammer gjennom flere år, og blir aldri lei.

Trommehvrivelen fra start setter forventningene på topp med en gang, og så bumper den steinharde ”ansats-rytmen” inn og bare planter seg i kroppen, og lar ikke lytteren slippe unna ett sekund med sin oppmerksomhet. Om refrenget er seugende på sitt vis, så er jomen verset også noe for seg selv der det driver av gårde i ”dobbel speed”, med en helvetes flyt. En herlig lys fuzzgitar ligger og leker seg hele tiden i venstre kanal, mens en tamburinspiller brillierer noe voldsomt i høyre.

Kort og godt en fantastisk låt!!

KARAKTER: 10 ( av 10)
Neste som omtales: 304)BOB & MARCIA - Young gifted and black - 1970

TRYKK HER - HØR WAR

verticalman77
verticalman77Innlegg: 765
08.06.15 15:52

Ikke verst denne versjonen heller.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 20776
08.06.15 23:20

Fantastisk sterk låt! Enkel, effektiv tekst og fullt trøkk hele veien. Vanskelig å ikke la seg rive med av denne. Kan for øvrig anbefale låta "Twenty Five Miles". Ultra-catchy!

10/10

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg