Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny perle fra Sandra Lyng

NYTT TEMA
Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 10916
15.06.15 11:26

Hvem er de egentlig disse menneskene som synes denne "musikken" er bra? 

Nå er jeg klar over at vi her på vgd er en sær og utdøende rase, men hva faen da...Jeg tok et bevisst valg og klikket på VGs lenke med overskriften "Sandra Lyng lettkledd i ny video". Seff gjorde jeg det. Lettpåvirkelig og mannemann som jeg er klarte jeg ikke motstå fristelsen. For å opprettholde et snev av integritet slo jeg med skjelvende finger på lyden på videoen også. Det var en tabbe.

Når man er 100% avhengig av autotune og den der jævla boksen for å høres ut som man synger reint, hva ønsker man da å oppnå med musikken "sin"? For skriver hun sine egne låter? Jeg gidder ikke engasjere meg nok til å finne det ut.

Jeg lever under den overbevisning om at folk som liker slike låter egentlig ikke bryr seg om musikk...de er ikke glade i musikk, og frøken Lyng (Haugen?) gjør sitt beste for å bevise dette. Hvorfor får en slik artist spalteplass? Nå er vel musikkanmeldere sannsynligvis den eneste musikkgjengen med større avviksnorm enn den gjennomsnittlige vgd´er, men selv de må jo ende opp i fosterstilling vuggende fram og tilbake mens de river seg hardt i ørene for å slippe unna ulyden. HOFF!

TomPadang
TomPadangInnlegg: 14971
15.06.15 11:29

SL og Tone Damli har intet å komme med, musikalsk.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40113
15.06.15 11:32

Til trådstarter. Det er vel fordi at de ønsker seg en ung lyttergruppe. For folk over en viss alder så høres denne musikken ut som død og pine. Har selv lyttet til sånn musikk i tenårene. Så jeg kan ikke dømme.

Kjappfot1917
15.06.15 12:49
vadefugl: Til trådstarter. Det er vel fordi at de ønsker seg en ung lyttergruppe. For folk over en viss alder så høres denne musikken ut som død og pine. Har selv lyttet til sånn musikk i tenårene. Så jeg kan ikke dømme.

Jeg dømmer ikke - eller jo det gjør jeg. Jeg hørte ikke på sånt i barne - ten - eller voksenårene. Musikken suger!

TheBracket
TheBracketInnlegg: 37976
15.06.15 13:02

Er videoen bra?

Kjappfot1917
15.06.15 13:06
TheBracket: Er videoen bra?

Spørs hva du sammenligner med ;)

norball
norballInnlegg: 3049
15.06.15 14:12

Er det et eller annet dataprogram som masseproduserer slik sanger?

Synes jeg har hørt denne minst 4-5 ganger før det siste året.

ElvishPresley
ElvishPresleyInnlegg: 10724
15.06.15 15:12

Videoen var jo like kjedelig som låta.

Ikke engang junior fikk lyst til å spille tromme...

King_Cole
King_ColeInnlegg: 2474
15.06.15 15:14

Drit i Sandra, hør heller på dette. Årets fetest album til nå

Kjappfot1917
15.06.15 23:33
King_Cole: Drit i Sandra, hør heller på dette. Årets fetest album til nå

Hørt 30 sek...me likey! Skal ut på en liten reise imårra, får lete opp skiva på le spot! Takkar

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 2978
16.06.15 13:03
Kjappfot1917: Jeg lever under den overbevisning om at folk som liker slike låter egentlig ikke bryr seg om musikk...de er ikke glade i musikk, og frøken Lyng (Haugen?) gjør sitt beste for å bevise dette.

Jeez... Litt overdramatiske i dag, er vi?

Smaken er som baken; Den er delt. Musikk er ikke objektivt, men subjektivt. Og det er mange folk som liker slike låter. Selv om det er en utskjelt sjanger blant kritikere, så er det slik at kommersiell musikk har bredere og større appell (fordi de er radiovennlige og får dermed større eksponering).

Sandra Lyng var en profilert Idol-deltaker i sin tid og ga ut en forbløffende barnslig plate for ti år siden. Idol har jo heller ikke det beste ryktet, da det handler om kommersiell popmusikk. Den gangen appellerte hun til Idols ivrigste målgruppe (fjortisene) og musikken hennes var da mye verre enn hva den er nå.

Nå som jeg har hørt sangen, vil jeg ikke si at den var så ille. En ganske søt sang. Har hørt mye verre.

Og ja, jeg skal selv innrømme at det er visse låter som jeg hater som pesten og kan ikke skjønne at folk har slik musikksmak, så hetser jeg dem ikke for det. Litt prektig er jeg, men det får nå bare våge seg ;)

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1560
16.06.15 19:21

Slike "artister" gjør alt for å være i rampelyset. Skal vi danse og all annen kjendis-reality som kan spe på lommeboka er gull for dem. De er med på så mye at du tilslutt ikke husker hva de ble kjent for i utgangspunktet. Ikke vant hun idol, ikke har hun særlig til stemme og musikken kunne vært spilt rett inn i radiostudio. Musikken er ikke litt utfordrende en gang. Mye det samme med Tone egentlig. Edit: Det er alltid bra å ha en blogg ved siden av.

(Innlegget ble redigert 16.06.15 19:23)

Kjappfot1917
17.06.15 14:23
Mister_Morisette: Jeez... Litt overdramatiske i dag, er vi? Smaken er som baken; Den er delt. Musikk er ikke objektivt, men subjektivt. Og det er mange folk som liker slike låter. Selv om det er en utskjelt sjanger blant kritikere, så er det slik at kommersiell musikk har bredere og større appell (fordi de er radiovennlige og får dermed større eksponering). Sandra Lyng var en profilert Idol-deltaker i sin tid og ga ut en forbløffende barnslig plate for ti år siden. Idol har jo heller ikke det beste ryktet, da det handler om kommersiell popmusikk. Den gangen appellerte hun til Idols ivrigste målgruppe (fjortisene) og musikken hennes var da mye verre enn hva den er nå. Nå som jeg har hørt sangen, vil jeg ikke si at den var så ille. En ganske søt sang. Har hørt mye verre. Og ja, jeg skal selv innrømme at det er visse låter som jeg hater som pesten og kan ikke skjønne at folk har slik musikksmak, så hetser jeg dem ikke for det. Litt prektig er jeg, men det får nå bare våge seg ;)

Overdramatisk ja...well nei. Jeg fatter faktisk ikke den relativt store attraksjonen her. Der en del europop o.l har catchy rytmer eller melodier mangler denne alt. Omtrent som det meste annet av norsk ræl den store majoriteten av disse konkurransedeltakerne krester utav seg. Jeg synes det er gjennomført trasig å høre på t.o.m som bakgrunnsstøy.

Jeg er (for de som fulgte med dengang da) en stor forkjemper for at folk skal få ha sin musikksmak i fred, men det får da være måte på. 

Når Cher og Madonna brukte denne fordreiningseffekten visste da iallfall folk at det var snakk om musikere som har en viss kvalitet i bunn. Sandra Lyng bruker det som dekke for manglende sangstemme IMO

Mister_Morisette
17.06.15 14:29
Kjappfot1917: Når Cher og Madonna brukte denne fordreiningseffekten visste da iallfall folk at det var snakk om musikere som har en viss kvalitet i bunn. Sandra Lyng bruker det som dekke for manglende sangstemme IMO

Fair enough, men selv om Madonna har et kredstempel, er det mange som stempler henne som hyperkommersiell.

Kjappfot1917
17.06.15 15:12
Mister_Morisette: Fair enough, men selv om Madonna har et kredstempel, er det mange som stempler henne som hyperkommersiell.

Finnes vel ikke noe mer kommersielt. Madonnas varkemerke har vel vært tilpasning/"snu kappa etter vinden" alt etter som man ser det. Forskjellen i mitt hode er faktisk kvaliteten på musikken...

Mister_Morisette
17.06.15 15:15
Kjappfot1917: Forskjellen i mitt hode er faktisk kvaliteten på musikken...

Heh. Ser den. Jeg liker kommersiell musikk selv (ikke alt dog) og Madonna har hatt sine gode sanger.

jonas
jonasInnlegg: 28931
18.06.15 12:25
Kjappfot1917: hva ønsker man da å oppnå med musikken "sin"?

Her har du visst misforstått noe. Sandra Lyng lager ikke musikk, hun lager reklamejingler for å selge produktet Sandra Lyng.

Og når jeg sier 'hun lager' mener jeg selvsagt 'hun stiller opp og gjør det managementet sier hun skal gjøre'.

-jethro-
-jethro-Innlegg: 3435
20.06.15 02:28

Dette var jaggu ikke dumt!

Elder VS Sandra = 1-0

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 54714
22.06.15 00:54

Stemmemessig er Sandra ei bleik frøken. Husker henne som den jenta som alltid sang falskest under idol i mine yngre dager. Og derfra ble hun kjent. Musikkmessig er det hun bidrar med enkel popmusikk som sikkert klarer å feste seg i noens ører bare den spilles ofte nok, som jo er veldig viktig med den musikken. Personlig har jeg hittil aldri likt noe med hverken dama, musikken eller stemmen.

fargerik
fargerikInnlegg: 50061
22.06.15 10:26

Dette var jo skikkelig trivselsrock! Fenget fra første riff.

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1560
22.06.15 11:56

Nytt pearl necklace kanskje også..

King_Cole
23.06.15 00:54
Kjappfot1917: Hørt 30 sek...me likey! Skal ut på en liten reise imårra, får lete opp skiva på le spot! Takkar

Bare hyggelig. Freshe saker, ja. En slags progga stoner variant med mye annet artig i gryta. 

King_Cole
23.06.15 00:55
-jethro-: Dette var jaggu ikke dumt! Elder VS Sandra = 1-0

Nei, det sparker godt.

Helt enig!

(Innlegget ble redigert 23.06.15 00:55)

King_Cole
23.06.15 00:58
fargerik: Dette var jo skikkelig trivselsrock! Fenget fra første riff.

Trivsel, ja! Enig i at det er fengende, det er liksom ganske progga og teknisk, men med en groove i bunnen, elsker det. Gitaristen er også sjukt flink.

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7940
23.06.15 00:59

Hadde tenkt til å kommentere her men så kom jeg på at jeg ikke har lov da jeg vil leve opp til mitt påståtte kvinnehat om jeg ytrer meg negativt. Er det lov å skrive at det var synd hun måtte skjæres i brystene sine eller tolkes det også feil?

King_Cole
23.06.15 01:05
Manbitecat: Hadde tenkt til å kommentere her men så kom jeg på at jeg ikke har lov da jeg vil leve opp til mitt påståtte kvinnehat om jeg ytrer meg negativt. Er det lov å skrive at det var synd hun måtte skjæres i brystene sine eller tolkes det også feil?

Nja, du er på tynn is nå!

kytec
kytecInnlegg: 31676
23.06.15 01:09
Manbitecat: Er det lov å skrive at det var synd hun måtte skjæres i brystene sine

Offor det?

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7940
23.06.15 01:17

Fordi hun hadde kuler i dem? Er vel de færreste som liker å måtte skjære i kroppen sin?

(Innlegget ble redigert 23.06.15 01:17)

dcdudley
dcdudleyInnlegg: 3155
23.06.15 01:22

Er dette en tråd om f?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg