Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det dødt, eller bare sover det?

NYTT TEMA
onkelmorten
onkelmortenInnlegg: 14230
14.10.15 06:45

Kanskje vi bare er metta, kanskje vi har mistet troen på ytringsfrihetas ve og vel  i visse forum, eller kanskje vi rett og slett bare ikke gidder mer når viktige, kunskapsrike og modige brukere slutter eller blir ekskludert? Hvem vet. Kanskje det er en salig blanding av alt dette og mer til.

Kommer virkelig ikke tiden da en hel horde med musikkentusiaster frontet sine meninger og sin smak her, tilbake. Det kan se slik ut...

Jeg har sikkert vært delaktig når det kommer til å ødelegge dette forumet, for det er i sannhet ødelagt om man skal sammenligne nå - med det som var for en tid tilbake siden.

Hvor er alle heltene? Hvor er alle de som gav oss sine følelser rundt favorittartistene, og hvor i helvete ER hele gjengen?

Jeg bare undres, selv om jeg forstår frafallet som har vært et faktum i lange tider.

Hilsen en gammel onkel.

(Innlegget ble redigert 14.10.15 06:48)

fargerik
fargerikInnlegg: 67708
14.10.15 13:05
onkelmorten: Jeg bare undres, selv om jeg forstår frafallet som har vært et faktum i lange tider.

Jeg er alene om å like det jeg liker, derfor er ikke forum interessant.

madigan
madiganInnlegg: 9343
14.10.15 14:20
onkelmorten: og hvor i helvete ER hele gjengen?

Jeg har en følelse av at noe av grunden til at de fleste er borte herfra,er at forumet har blitt ødelagt av nett troll,jeg har hvert her siden tidlig på 2000 tallet,da diskuterte man mye mer enn i dag.

Det var heftige diskusjoner den gangen også,men så begynte noen med personangrep i stedet for å diskurere temaet,de begynte å erte folk som ikke skrev perfekt norsk,eller de hånet andre folks musikksmak og masse sånt-til slutt var det flere som trakk seg ut av debattene,og nå ser man dagens forum,det er helt dødt,så jeg tror mye ligger der.

En annen ting er vel at det muligens er litt normalt at ''noen'' vokser dette av seg etterhvert,Kansje,de slår seg ned,og har kansje giftet seg/samboer,fått unger etc-''Litt viktigere'' ting i dagliglivet å tenke på,jeg sier ikke at det er sånn bastant,men tankene leder meg litt i den retningen,skulle tro at dette er en normal frahvers greie her, som hos alt annet.

Så er det jo den med at ''ingenting varer evig'' en tredje grund ,med det mener jeg muligens naturlig bortgang etc. selv om det høres brutalt ut,må man alltid ta med seg den:))

(Innlegget ble redigert 14.10.15 14:23)

jonas
jonasInnlegg: 34796
14.10.15 18:02

Jeg vil ikke skylde bare på personangrep men også alt irrelevante pjattet som dominerte mot slutten. Ikke så interessant å diskutere når trådene ble spammer ned av korte innlegg mellom kompiser, innlegg som handlet om alt annet enn tema.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8670
15.10.15 07:04

Kan det være en "genrasjonsgreie" da ? tenker ikke på alder til deltakere, men bare at dette var noe som folk/vi drev med på en periode, og så går massene videre, og da går resten litt lei også. At det har vært litt dårlig stemning påvirker også at mange går videre, men av hardcore folkene som går lei er det vel muligens lite respons osv. Selv er jeg innom nesten hver dag, men skriver ikke hver dag, og bruker heller ikke så mye tid her. Men OM og Cressida bidrar med så mye bra at jeg finner det verdt det å ta turen inn her.

(Innlegget ble redigert 15.10.15 07:04)

onkelmorten
15.10.15 07:06

Takk for svar. Musikkdiskusjoner bør ikke gå av moten. Det er en fin næring.

stickersonshoes
stickersonshoesInnlegg: 201
15.10.15 11:03
Biff_Byford: Kan det være en "genrasjonsgreie" da ? tenker ikke på alder til deltakere, men bare at dette var noe som folk/vi drev med på en periode, og så går massene videre, og da går resten litt lei også. At det har vært litt dårlig stemning påvirker også at mange går videre, men av hardcore folkene som går lei er det vel muligens lite respons osv. Selv er jeg innom nesten hver dag, men skriver ikke hver dag, og bruker heller ikke så mye tid her. Men OM og Cressida bidrar med så mye bra at jeg finner det verdt det å ta turen inn her.

Jeg tror det. At det ikke er sånn at 18-25-åringer er disponert for å diskutere i dette formatet, men at det var generasjonen som var et sted mellom 15 og 25 år da internett ble allemannseie, og diskusjonsforumene var en av de store bølgene, som brukte dem aktivt også. Jeg tror ikke de som er såkalt innfødt på nettet har det samme forholdet til diskusjonsforumet som format som dem av oss som fant dem som "voksne", i en tidlig fase. De bruker nok i større grad andre plattformer.

I tillegg har nok det å diskutere på nettet - som nær sagt alt annet - blitt mer fragmentert de siste 10-12 årene. Jeg vet om mange som var aktive på VGD i gamle dager som nå er å finne i smalere underfora eller i lukkede Facebook-grupper. 

VGD, sånn vi husker det fra tidlig 00-tall og rundt ti år fremover, er nok mer dødt enn sovende.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 40936
15.10.15 15:17

Tipper noen har gått over til mer egnede nettsteder for samtalene sine. Chat.no for eksempel.

cressida1
cressida1Innlegg: 19099
15.10.15 16:41

Jeg holder stand gutter!!!(og jenter???) Kommer ikke til å gi meg her, i hvert fall ikke før mine 1001-misjoner er over ;)

onkelmorten
15.10.15 19:18
cressida1: Jeg holder stand gutter!!!(og jenter???) Kommer ikke til å gi meg her, i hvert fall ikke før mine 1001-misjoner er over ;)

Helt sjef.

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 54714
17.10.15 21:45
TheBracket: Tipper noen har gått over til mer egnede nettsteder for samtalene sine. Chat.no for eksempel.

Skjer aldri.

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1574
20.10.15 01:01

Jeg er her.

(Innlegget ble redigert 20.10.15 01:01)

apobase
apobaseInnlegg: 11111
20.10.15 10:53

Det er bare å innse at tiden for diskusjonsfora mer eller mindre er over. Nå er det nye kluter som gjelder. Facebook, snapchat, tinder, instagram, twitter, sukker, salt, blogger og ikke minst telex har tatt over. Det er bare å legge ned hele driten og se å pelle seg inn i fremtiden. For den er her allerede.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8670
20.10.15 19:23

Faen så mye mer moro det var med morse! Eller kodene vi brukte i Mikke mus klubben. Da måtte en jobbe for budskapet! Fuck Twitter! Fuck Facebook! Fuck em all!

Fiffig
FiffigInnlegg: 430
20.10.15 21:48
apobase: fremtiden

Jeg har dessverre allerede lagt fremtiden bak meg. 

harrowdown
harrowdownInnlegg: 1574
20.10.15 22:09

Tilbake til fremtiden igjen. Fremtiden ass!

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7948
20.10.15 22:27

:/:Nå er det dødt igjen,
og nå er det dødt igjen,
og det varer helt til påske. :/:

:/:Det er ikke sant, nei,
det er ikke sant,
for det har vart i eva. :/:

Eldon
EldonInnlegg: 10730
20.10.15 23:13
onkelmorten: Hvor er alle de som gav oss sine følelser rundt favorittartistene, og hvor i helvete ER hele gjengen?
dcdudley
dcdudleyInnlegg: 3155
21.10.15 00:03
Manbitecat: og nå er det dødt igjen,og det varer helt til påske. :/:

Som om jeg skulle sunget det selv. En gammel klassiker det der. Juleversjonen er også fin.

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2523
21.10.15 07:38

Vi får møtes til jul. Da kan vi ha ei ukes tid med full fres. Turner og Jcl må komme tilbake og krangle om vokalister i skumle heavyband. Johwi med en monstertråd om obskure svensker med rusk på stemmebåndene. Onkel kjører på med røyk,kaffe og outlawfilosofi. Mbc har funnet et band der broren tilgitaristen gikk på skolen med Paul Westerberg. Og er mildt sagt entusiastisk.Vurderer de til å være bedre en Kate Bush.

Isv.Sees til jul!

Klikk for å gå tilbake til toppen