Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Min topp 20 siste 10 år

NYTT TEMA
djbaltus

djbaltus
21.12.15 13:34

Rolig førjulstid på jobb, kombinert med en fetisj for lister. Ja, da skjer plutselig sånn som dette.

Det aner meg at musikksmaken ikke helt treffer massene på dette forumet, men samma det. Setter pris på eventuell slakt og ros. Blir jeg møtt av stillhet, har jeg i det minste hatt det artig i utvelgelsen.

Here we go: 

20. Moderat - A New Error (2009)
Muligens min favorittartist av de med debut etter årtusenskiftet. Seig og nesten sur innledning før den deilige rytmen slår inn. Derfra og ut smøres det på med digge lag av lyd. 

19. CocoRosie ft. Antony Hegarty - Tears for Animals (2013)
Pen og slentrende poplåt med et nesten barnslig lydbilde. Strålende vokal. 

18. Vampire Weekend - Step (2013)
Slentrer videre. Glimrende band som blir bedre for hver utgivelse. Step er kanskje et kjedelig valg, men det får bare være når det er en så bra låt.

17. Nicholas Jaar - Mi Mujer (2011)
Jeg danser ikke. Skulle jeg gjort det, ville jeg satt på denne låta. Herlig driv. Kul sang. 

16. Tom Rosenthal - Take Care (2011)
En perle av en pianoballade. Varer bare i to minutter. Skulle vart i tjue. Så fin at det gjør litt vondt.

djbaltus

djbaltus
21.12.15 15:03

Vi fortsetter. 

15. Purity Ring - bodyache (2015)
Pop, pop, pop! Morsomt og deilig. Håper kidsa hører på dette.

14. Grimes - Genesis (2012)
Rar dame med herlig teft for melodier. Fikk mye og fortjent oppmerksomhet får både sangen og albumet. 

13. Susanne Sundfør - Delirious (2015)
Norges beste artist? Årets plate? Jeg synes det. 

12. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
Tida skrus tilbake med denne flott låta. Klarer ikke å høre denne uten å vugge med. Og hvorfor skal man egentlig forsøke?

11. Moderat - Rusty Nails (2009)
Denne gangen med Apparat på vokal. Elektronica blir (nesten) ikke bedre enn dette. 

djbaltus

djbaltus
01.02.16 16:07
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 16:58)

Titaanzink

Titaanzink
01.02.16 20:33

Her var det veldig mye bra gitt! Omtrent halvparten hadde i hvert fall blitt vurdert hvis jeg skulle satt opp min egen topp 20.

Også et par ting her jeg må sjekke ut når jeg får anledning.

djbaltus

djbaltus
01.02.16 20:38

Hurra! Tusen takk:)

Sett opp din liste, da vel. Spennende å se hva du velger annerledes, når vi tydelig har ganske lik smak.

Titaanzink

Titaanzink
01.02.16 23:13

Skal vurdere det :)

Skal det gjøres så må det gjøres skikkelig så da krever det littegrann tid. Får se hvor mye tid jeg har i løpet av uken.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg