Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Suede - Night Thoughts

NYTT TEMA
deleted287273

deleted287273
22.01.16 21:01

Et nytt album fra de bleke engelskmennene kom i dag, og for en som har fulgt de en stund(siden starten), låter det akkurat som i glansdagene. Med produsent Ed Buller bak spakene(også han fra glansdagene), har de laget et klassisk Suede-album, med klart bedre låter enn på forgjengeren Bloodsports, og med et lydbilde som fortsetter der Suede og Dog Man Star slapp.

Det er altså ikke så nyskapende det Suede gjør i 2016, men dette albumet inneholdt noen knallåter, og utgjør en flott helhet. Det kan fort være en av deres aller beste det her, så jeg skal la det gro i helga:)

(Innlegget ble redigert 22.01.16 21:01)

jonas

jonas
22.01.16 21:20

Spennende med nytt Suede-album. Fikk aldri taket på Bloodsports, men mener fremdeles at A New morning er svært undervurdert. Må vel høre denne nye ja. 

deleted287273

deleted287273
22.01.16 21:26
jonas: Spennende med nytt Suede-album. Fikk aldri taket på Bloodsports, men mener fremdeles at A New morning er svært undervurdert. Må vel høre denne nye ja.

Ja, selv er jeg også en av dem som liker A New Morning. Kun Head Music og Bloodsports har ikke helt falt i smak hos meg, mens de tre første platene er helt, helt der oppe for min del.

Bloodsports hørtes mer ut som en "la oss komme i gang igjen"-plate, mens denne høres helstøpt og gjennomtenkt ut.

Ser på nettet at kritikerne har vært rause i de "riktige" mediene også, uten å gå helt av skaftet riktignok. Men Suede er tross alt gammelt nytt, det er vel 20 år siden de var på toppen nå.

Manbitecat

Manbitecat
22.01.16 22:47

Spanande, ikke giddet å høre noe særlig på forrige skiva men likte A New Morning godt. Head Music er en skam og de tre første er guld. Får vel sjekke ut da.

TheBracket

TheBracket
26.01.16 12:52

Et veldig godt førsteinntrykk! Lydbildet er herlig dramatisk og kaldt. Det kler stemmen til Brett meget bra. Skal snurre den enda en gang i kveldinga.

deleted287273

deleted287273
02.02.16 20:30

Plata luftes live i kveld på Sentrum scene, med tilhørende film, før Suede sikkert drar 90~talls hitsa sine i avdeling 2. Det blir spennende å høre nylåtene live, samt å føle seg som 22 igjen i konsertens andre avdeling.

diskobox

diskobox
03.02.16 02:18
deleted287273: Plata luftes live i kveld på Sentrum scene, med tilhørende film, før Suede sikkert drar 90~talls hitsa sine i avdeling 2. Det blir spennende å høre nylåtene live, samt å føle seg som 22 igjen i konsertens andre avdeling.

Hvordan var det? :)

Har så vidt rukket gjennom nyskiva én gang. "What I'm Trying To Tell You" og "Like Kids" festet seg umiddelbart som noe som kunne vært utgitt for tjue år siden. Kanonlåter.

(Innlegget ble redigert 03.02.16 02:19)

deleted287273

deleted287273
03.02.16 15:06
diskobox: Hvordan var det? :)Har så vidt rukket gjennom nyskiva én gang. "What I'm Trying To Tell You" og "Like Kids" festet seg umiddelbart som noe som kunne vært utgitt for tjue år siden. Kanonlåter.

Det var strålende, selv om nyplata ble spilt live bak et lerret hvor det ble vist en film som jeg ikke synes var all verden. Jeg kunne kanskje heller ha foretrukket 6-7 låter fra denne plata i et vanlig konsertsett.

Avdeling 2 var hits, hits og omtrent bare hits. 11 låter, stort sett fra det svingende 90-tallet. The Beautiful Ones, Animal Nitrate, She, Metal Mickey, So Young osv osv. Bandet var tight, lyden var god og Brett Anderson elsker fortsatt å være frontfigur.

diskobox

diskobox
04.02.16 02:15
deleted287273: Det var strålende, selv om nyplata ble spilt live bak et lerret hvor det ble vist en film som jeg ikke synes var all verden. Jeg kunne kanskje heller ha foretrukket 6-7 låter fra denne plata i et vanlig konsertsett. Avdeling 2 var hits, hits og omtrent bare hits. 11 låter, stort sett fra det svingende 90-tallet. The Beautiful Ones, Animal Nitrate, She, Metal Mickey, So Young osv osv. Bandet var tight, lyden var god og Brett Anderson elsker fortsatt å være frontfigur.

Såpass. Har ikke fått helt kommet inn i selve konseptet ved plata ennå, men ser hva du mener. Tenker i alle fall det samme som deg.

Ja, ser på setlisten. Finfin hitparade. Godt å høre at det sitter som det skal.

(Innlegget ble redigert 04.02.16 02:15)

rockz

rockz
05.02.16 00:19

Brett Andersen kommer på Skavlan i morra! Og Suede skal spille!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg