Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-461-STEELY DAN-Peg

NYTT TEMA
cressida1

cressida1
27.01.16 06:22

461)STEELY DAN – Peg – 1977

Har aldri bifalt Steely Dan’s polerte musikk, og denne her blir altfor glætt. Skikelig kjapp discotakt og en intetsigende vokal melodi gjør at låta blir et eneste stort og langt gjesp. Ikke verdt å si noe mer om dette.

KARAKTER: 4 (av 10)
Neste som omtales: 462)TELEVISION - Marquee moon - 1977

TRYKK HER - HØR PEG

TheBracket

TheBracket
27.01.16 14:57

Et særs oppskrytt poporkester. Oser KÆLL av hele greia.

King_Cole

King_Cole
27.01.16 16:45

Veldig uenig. Elsker Steely Dan. Denne er dog ikke den beste låten på skiva, men ville gitt den høyere karakter.

Holder nok The Royal Scam som The Dan's beste, selv om jeg elsker alle skivene fra debuten fram til Gaucho. Og, ja, dette er nok den glatteste skiva deres med mest fokus på smooth-jazz, men hva gjør vel det når lyrikken, låtene og musikerne på skiva er så bra? Bare hør på Steve Gadd på tittellåten Aja for eksempel.

Forgjengeren, allerede nevnte The Royal Scam er mye mer rocka, liker derfor denne et hakk bedre, men Aja gjør seg en sen kveld med en whiskey i neven.

(Innlegget ble redigert 27.01.16 16:48)

Topographix

Topographix
27.01.16 21:37

Steely Dan er helt konge. De ble riktignok glattere og glattere og Aja er akkurat innafor.

Jasper

Jasper
28.01.16 09:24

Topographix (og for så vidt andre): Topp tre album fra steely dan?

Topographix

Topographix
30.01.16 00:21

Mine 3: Pretzel Logic, Katie Lied og The Royal Scam. Fantastiske album!  De var mer som et band på denne tida. På Aja, og senere, er det 30 sessionmusikere i sving på hver låt. Steve Gadd la ned trommer f.eks. i januar. Så kom en annen trommis og la på symbaler i mars. Så kom en tredje verdensklasse trommis i juli og la på hi-hat. Osv. Osv.. Pefeksjonismen ble litt i overkant og musikken mistet nok noe underveis. Etter min mening. Etter Aja er det så kjedelig smooth jazz at jeg ikke orker å høre på.

(Innlegget ble redigert 30.01.16 00:27)

Killmeister

Killmeister
30.01.16 01:06

Jeg synes at både Aja og Gaucho er ganske imponerende plater. Den perfeksjonismen har jeg aldri tenkt over som et problem. Vanvittig bra rekke med plater. Vanskelig å velge tre, men førsteplass er soleklar.

1. The Royal Scam, 2. Gaucho, 3. Can't Buy a Thrill

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg