Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-466-77-YES-Wonderous story

NYTT TEMA
cressida1

cressida1
02.02.16 14:52

466)YES – Wonderous stories – 1977

Yes var tilbake med Wakeman på keyboard, etter Moraz’æ gjesteopptreden og gjestet bl.a. Ekeberghallen i Oslo med undertegnede som misfornøyd tilskuer som gikk etter halve konserten; mest pga dårlig lyd. Men kanskje var det fordi bandet hadde forlatt den mastodonte progen og blitt litt mer ”halvkommersialisert”?? Dessuten så var undertegnede i 1977 blitt mer vridd over til det enkle, i form av punken.

Men i etterkant kan man egentlig se hvor bra også albumene ”Going for the one” og ”Tormato” fra 1978 var.

I hvert fall er denne låta her vakker så det holder. Innledningen med stille, nesten julelignende instrumentering, og Andersons vakre, forsiktige vokal. Refrenget kan jo gi noen og enhver frysninger, spesielt med Wakemans, litt piccolo-trumpet aktige leking på tangentene. En melankolsk fantom-ballade dette her.

KARAKTER: 10 (av 10)
Neste som omtales: 467)FLEETWOOD MAC - Go your own way - 1977

TRYKK HER - SE OG HØR YES

(Innlegget ble redigert 02.02.16 14:52)

Topographix

Topographix
02.02.16 21:19

Jeg så HELE konserten i Ekeberghallen. Lot meg ikke lure av McLarens pr. stunt. Ekte musikere slår markedsføringskampanjer any day. 

Biff_Byford

Biff_Byford
03.02.16 07:26

Ikke av mine Yes favorittlåter dette, nesten litt overrasket over at denne er med på bekostning av manga andre, men bevares, den er jo bra. 9/10.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg