Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

slutten for AC/DC?

NYTT TEMA
jeangabin
jeangabinInnlegg: 24164
08.03.16 07:14

http://www.dagbladet.no/2016/03/08/kultur/musikk/ac_dc/rock/brian_johnson/43430517/

Verdens største humørspredere AC/DC kan gå mot slutten etter at det ble klart at vokalist Brian Johnson står i fare for å bli døv. Trolig kan han fortsatt gi ut plater, men ikke holde konserter. 

Ac/DC har hatt en utrolig karrière, og de er et band som utelukkende er bygget på positive stemninger. Ukomplisert Rock n'roll. Ingen kryptiske kvasi intellektuelle budskap og skjulte meninger.  Derfor er det veldig vemodig at bandet nå gradvis går under (først trommisen siktet i straffesak, så en gitarist med alzheimers, nå brian johnson døv). Det måtte hende en gang.

Vi har ingen i dag som kan ta over.  Først forsvant david bowie, nå kanskje ac/DC. Rolling stones kan ikke leve evig, de heller. Vi sitter alene igjen med justin bieber, rianna og kanye west. 

(Innlegget ble redigert 08.03.16 07:18)

fargerik
fargerikInnlegg: 56655
08.03.16 09:52
jeangabin: Verdens største humørspredere AC/DC kan gå mot slutten etter at det ble klart at vokalist Brian Johnson står i fare for å bli døv. Trolig kan han fortsatt gi ut plater, men ikke holde konserter. Ac/DC har hatt en utrolig karrière, og de er et band som utelukkende er bygget på positive stemninger. Ukomplisert Rock n'roll. Ingen kryptiske kvasi intellektuelle budskap og skjulte meninger. Derfor er det veldig vemodig at bandet nå gradvis går under (først trommisen siktet i straffesak, så en gitarist med alzheimers, nå brian johnson døv). Det måtte hende en gang. Vi har ingen i dag som kan ta over. Først forsvant david bowie, nå kanskje ac/DC. Rolling stones kan ikke leve evig, de heller. Vi sitter alene igjen med justin bieber, rianna og kanye west.

Det er jo vemodig å lese slikt. Jeg er absolutt enig i at ACDC er blant verdens beste humørspredere, et fantastisk band som jeg har grisedigget siden jeg hørte dem første gang på syttitallet.

Alt har en ende. Men musikken vil leve videre.

Håper Johnson tar signalet, og aksepterer livets tendens til å suge.

(Innlegget ble redigert 08.03.16 09:59)

Killmeister
KillmeisterInnlegg: 2106
08.03.16 10:18
jeangabin: Vi har ingen i dag som kan ta over.  Først forsvant david bowie, nå kanskje ac/DC. Rolling stones kan ikke leve evig, de heller. Vi sitter alene igjen med justin bieber, rianna og kanye west.

AC/DC holdt det gående lenger enn noen kunne forvente. Stones har allerede levd evig opptil flere ganger. David Bowie ga i snitt ut en bra plate i tiåret etter RCA-perioden. Rock-royalty.

Mange vil ta over. Mange har tatt over for lengst. Jeg hører på musikk hver eneste dag. Det finnes overveldende mange alternativer til Bieber, Rhianna eller Kanye.

Men hva er de tre beste AC/DC-platene? 

jeangabin
08.03.16 12:17
Killmeister: Men hva er de tre beste AC/DC-platene?

Vet ikke platene, men mine favoritter er 

1. Shoot to thrill i albumversjonen fra Back in Black

2. Whole lotta Rosie i albumversjonen med bon scott.

3. Soul stripper i albumversjonen med bon scott.

4. Thunderstruck

5. You shook me all night long

6. Stiff upper lip

7. Who made who

8. Highway to hell

9. Money talks

10. It's a long way to the top if you wanna rock n'roll

Det er så mye å velge i at jeg blir skikkelig trist av å gå gjennom listen. Whole lotta rosie er kanskje litt i den mest aggressive laget, og kan bli litt slitsom i store mengder. Men stort sett er alt bare feelgood hele veien med dette bandet. 

Jo, forresten jeg vet plater. Den beste plata er Let there be rock, den nest beste Back in black, den tredje beste er den ep'en (tror jeg) hvor bon scott synger soul stripper og Baby please don't go, den fjerde er Razor's edge. 

(Innlegget ble redigert 08.03.16 12:22)

Greystoke
GreystokeInnlegg: 83
08.03.16 12:37

"Konsertene i USA vil bli satt opp senere i 2016, trolig med en gjestevokalist, opplyser AC/DC."

Kan vel ikke mene seriøst at de skal gjøre ferdig turneen med en annen vokalist?

jeangabin
08.03.16 13:09
Greystoke: Kan vel ikke mene seriøst at de skal gjøre ferdig turneen med en annen vokalist?

Jo , jeg har hørt at celine dion skal inviteres til å synge sin versjon av You shook me all night long. Det nok fansen like :)

(Innlegget ble redigert 08.03.16 13:11)

jeangabin
08.03.16 13:27
Greystoke: Kan vel ikke mene seriøst at de skal gjøre ferdig turneen med en annen vokalist?

Deretter skal Pat Boone synge Enter Sandman

fargerik
fargerikInnlegg: 56655
08.03.16 17:07
jeangabin: Deretter skal Pat Boone synge Enter Sandman

Bra greier.

Kødder ikke, heller...jeg mener det.

Crooner og jazzversjoner av våre gamle helter er snasne greier.

Det gjør jo låtene tilgjengelig for et større publikum.

(Innlegget ble redigert 08.03.16 17:09)

jeangabin
08.03.16 18:43
fargerik: Bra greier. Kødder ikke, heller...jeg mener det. Crooner og jazzversjoner av våre gamle helter er snasne greier. Det gjør jo låtene tilgjengelig for et større publikum.

Denne Pat Boon coveren er faktisk bedre enn originalen. Derfor måtte jeg legge den ut på facebook også

https://www.youtube.com/watch?v=0UEn7DNsfa0

malhen
malhenInnlegg: 20442
08.03.16 20:13
jeangabin: Det er så mye å velge i at jeg blir skikkelig trist av å gå gjennom listen.

Glemte du tittelsporet på Back in black? Ellers er det mye godt på den listen. 

Som denne som er topp 3 for min del. Sammen med Back in black og Highway to hell.

(Innlegget ble redigert 08.03.16 20:19)

jeangabin
08.03.16 20:23
malhen: Glemte du tittelsporet på Back in black?

Nei, jeg syntes shoot to thrill er bedre 

malhen
08.03.16 20:24
jeangabin: Nei, jeg syntes shoot to thrill er bedre

Ingenting galt med det. Vanskelig å sette opp en liste i utgangspunktet med så mye bra produsert musikk. 

jeangabin
08.03.16 20:28

Ja, de har jo en endeløs liste med gode låter. Fryktelig tragisk at en musiker skal bli døv. Musikken er jo hele livet for dem.

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3622
08.03.16 21:15

Gutta begynner å bli gamle, og når Malcolm Young måtte legge inn årene så tenkte jeg at det er ikke så lenge igjen for resten. Når Brian Johnson må kutte ned også, så spørs det. Når Malcolm allerede er dårlig, så kan det det hende at Angus Young nedlegger. Det er bedre å slutte mens leken er god heller at det blir pinlig. 

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2859
09.03.16 22:40

Mitt soleklare ønske i så måte er at Marc Storace fra Krokus tar den jobben. Jeg har lest at han var tiltenkt rollen etter Scotts død, men at han valgte å satse på Krokus i stedet. Faktisk en som var i nærheten av Bon Scott stemmemessig og ville glidd rett inn i gruppa og fansen på det tidspunktet.

https://www.youtube.com/watch?v=FqvCpSBTKp0

(Innlegget ble redigert 09.03.16 22:40)

jeangabin
09.03.16 22:58

Jeg er glad de valgte johnson i 1980. Hadde de valgt en klone av scott, så ville det bragt scott i vanry. Johnson har bidratt positivt til gruppa. Nå er de så gamle at de ikke kan gjøre det på nytt. Nå kan de ta inn scott klonen om malcolm young og bassisten vil fortsette noen år til. 

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2859
09.03.16 23:26

Ja selvfølgelig har Johnson bidratt positivt. Det er vanskelig å tenke på Ac uten ham nå, men hvordan historien ville vært med Marc i gruppa får vi aldri vite. Det skal sies at jeg er innhabil i den her saken, for jeg var en av de som irriterte meg over stemplet fattigmanns Ac/dc som krokus fikk på 80 tallet. Jeg syntes de var bedre. Marc hadde en stemme som alle nye band ble målt opp mot, og han har beholdt det meste i dag også.

sellen
sellenInnlegg: 15
22.03.16 19:38

Let There Be Rock

Powerage

High Voltage

The "holy grail" med AC-DC for meg er med George Young Og Harry Vanda Som Produsenter 1974-78.

George og Harry var også på "Blow Up Your Video" 1988, ikke like bra den. Litt kjip lyd men en del kule sanger

Stiff upper Lip fra 2000 har også George Young som produsent, og dette albumet er kanonfett. Jeg liker faktisk dette albumet bedre enn Back in Black

midgardsormen
midgardsormenInnlegg: 2099
LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7473
24.03.16 15:12
midgardsormen: Axl Rose erstatter Brian Johnson

8 dager for tidlig..

jeangabin
24.03.16 19:53

Vel, axl rose har jo et navn som vil trekke folk ihvertfall. Han er vel den eneste som kunne gjort det. Men jeg synes krokus vokalisten har beholdt stemmen bedre. Men de satser på å finne noen som ligner på johnson i stemmen i stedet.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41107
25.03.16 07:25

Axl har en stemme som ikke passer. Må få inn noe med trøkk. Og skal han lage rolige kjærlighetslåter?

midgardsormen
midgardsormenInnlegg: 2099
25.03.16 09:05

Noe musikk skal nok ikke lages. Han har sin egen reunion turne å tenke på. Dette blir nok veldig midlertidig.

Link-86
Link-86Innlegg: 9412
25.03.16 14:39

Nei fader asså.

PatGitano
PatGitanoInnlegg: 950
27.03.16 20:22

"Jim Florentine(from That Metal Show with Eddie Trunk) was on the Preston n' Steve morning show today in Philly.

He hints that it may be Axl and a few other guest singers combining to finish the 10 or 11 re-scheduled AC/DC shows, not just Axl as the guest."

(Innlegget ble redigert 27.03.16 20:23)

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39243
28.03.16 17:05
Kulumuli: når Malcolm Young måtte legge inn årene

Hvor vanskelig kan det være å huske tre grep?

Bjarmann4
Bjarmann4Innlegg: 89
17.04.16 09:17

Uff uff uff - ble som fryktet. Axl Rose fullfører turneen :-( 

malhen
17.04.16 11:02
jeangabin: Han er vel den eneste som kunne gjort det.

Han er vel den eneste som er så useriøs og i besittelse av et så stort ego at han er i stand til i rive i filler siste rest av AC/DC også. Et snodig valg.

Knokkelmann
KnokkelmannInnlegg: 112
17.04.16 11:23

Regner med at AC/DC vet hva de gjør når de setter inn Axl som vokalist,så dette blir nok bra. 

Har ikke hørt så mye på dem,men synes Dirty deeds done dirt cheap plata er helt rå!

CogitoErgoDoleo1
CogitoErgoDoleo1Innlegg: 5519
17.04.16 11:51

Godt å se Axl step up to the plate og redde dagen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg