Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-560-81-GO-GO'S-Our lips are sealed

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 19099
25.04.16 16:30

560)GO-GO’S – Our lips are sealed – 1981

Jenteband florerte det ikke akkurat av på verken 70 eller 80-tallet, selvom vi hadde untak som Runaways, Fanny, Birtha, Girlschool osv. Go-Go’s har jeg vel(i motsetning til de foran nevnte) aldri hattnoen skiver av, annet enn selvfølgelig Belinda Carlisle’s soloskive ”Heaven is a place on earth”, som kom en del år senere. Men jentene gjorde det bra på lister og sånn de.

En skikkelig fresk låt dette her. Straight, saftig groove fra start med rullende bass og dempede både gitar og keyboardchorder. Skikkelig behagelig låt, med flotte vokale harmonier. Litt melankolsk drag over melodien, som gjør den ekstra vakker. Mellomspillet er fantasisk der det svever av gårde.

En utrolig behagelig overraskelse dette her.

KARAKTER: 10 (av 10)
Neste som omtales: 561)TOM TOM CLUB - Genious of love - 1981

TRYKK HER - SE OG HØR GO-GO'S

verticalman77
verticalman77Innlegg: 767
25.04.16 17:27

Terry Hall som var med på å skrive denne, spilte inn den selv med gruppa si, Fun Boy Three, senere og ga den ut som deres siste single.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23541
25.04.16 18:20

Flott poplåt av et uvanlig freskt jenteband. En liten skatt, denne her!

jonarne
jonarneInnlegg: 17690
25.04.16 22:16
verticalman77: Terry Hall som var med på å skrive denne, spilte inn den selv med gruppa si, Fun Boy Three, senere og ga den ut som deres siste single.

Jeg er veldig glad i begge versjonene. Og både Fun Boy Three og The Go-Go's var sjarmerende band som har bidratt til min musikkglede.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23541
26.04.16 07:04

Jepp, Fun Boy Three-versjonen er også veldig god!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg