Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sverre Kjelsberg er død

NYTT TEMA
sodajr
sodajrInnlegg: 12009
19.06.16 16:58

Kjelsberg ble funnet død hjemme hos seg selv lørdag!

milfern
milfernInnlegg: 67874
19.06.16 17:04

Aldri hørt om.                          

Tormund
TormundInnlegg: 21241
19.06.16 17:22

I fare for å være historieløs, men hva var fyren kjent for? 

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 25794
19.06.16 17:25
Tormund: I fare for å være historieløs, men hva var fyren kjent for?

Han var med i/starta The Pussycats i sin tid, noe som til en viss grad blei overskygga av Sami Ædnan i Melodigrangpriks.

Masse kred for det første, men det er latterlig å påstå at "Joik har større kraft enn krutt"!

Men selvfølgelig alltid trist når noen dør.

puma1
puma1Innlegg: 19743
19.06.16 17:33

Og så melodien til Ellinors vise. 

Tormund
19.06.16 17:36
broren_til_noen: Han var med i/starta The Pussycats

Stemmer, det var han. Ser at media skriver om at mora til Thomas Giertsen også døde i dag. Kjip dag for medienorge.

barba
barbaInnlegg: 2979
19.06.16 17:37

Han var sjefen i det første store norske rockebandet. Med store, så tenker jeg med et visst internasjonalt snitt, også kvalitetsmessig, samt at de hadde en meget driftig manager ( Sten Ekroth) som satte i gang det ene stuntet etter det andre. F eks da de varmet opp for Rolling Stones på Sjølyst, så kjøpte Ekroth opp de første radene og ga bort gratisbilletter til fanklubben. Det var en betingelse for å få gratisbillett, og det var at man skulle gå etter at Pussycats var ferdige med jobben. De sørget for såkalte Beatlesscener der de reiste rundt, det var opptøyer, politiet fortvilet og foreldre vettskremte, det gikk rykter om småpiker i bussen osv. Stones skjønte lite som verdens største rockeband og "halve" salen forsvant før de gikk på. Kjempeoppslag i pressen og stuntet var særdeles vellykket. De var Norges Beatles, og ingen norske band har siden hatt slike hysteriske tilstander og myter rundt seg. De hadde kanskje litt kort karriere, og slo aldri helt til i utlandet, men her i landet var det sirkus. Og sjefen midt oppi dette var altså Sverre Kjelsberg, eller Teddy som var artistnavnet i bandet. Dette er det jeg husker han som, selv om jeg er litt ung til å huske dette ordentlig. Han har vært en av de viktigste pionerene for utviklingen av norsk rock og har en lang rekke strålende komposisjoner bak seg.

Hvil i fred.

Barba

Tormund
19.06.16 17:38
puma1: Og så melodien til Ellinors vise.

Fin sang, synd de tvangslærte meg den på skolen,

Tormund
19.06.16 17:40
barba: F eks da de varmet opp for Rolling Stones på Sjølyst, så kjøpte Ekroth opp de første radene og ga bort gratisbilletter til fanklubben.

Vet ikke om det er sant, men folk skal visst nok ha buet ut Stones når Pussycats gikk av scenen. 

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15270
19.06.16 17:48

RIP Sverre.  Lyden av gammelbassen er forstummet.

puma1
puma1Innlegg: 19743
19.06.16 18:17

Synd at de aldri fikk sjans til å blir kåret til Norges beste gruppe. http://www.vg.no/rampelys/tv/pussy-for-slibrig-for-tv2/a/56964/

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24155
20.06.16 11:06

Han bodde rett borti veien fra meg da jeg var liten. Vi pleide å spille fotball på en liten bane rett utenfor huset hans på isrenna/gimle. Tror sønnen spilte et par ganger med oss, men jeg kjente hverken ham eller faren. Faren virket som en trivelig kar. Har aldri snakket med ham, men jeg har jo sett ham på tv. Han hadde to sanger jeg husker. Den ene var sami ædnan og den andre var tils fotball sang. Jeg har aldri syntes noe særlig om pussycats.

Han hadde vært syk lenge nå. Hvil  i fred.

(Innlegget ble redigert 20.06.16 11:09)

zoggebukse
zoggebukseInnlegg: 4331
23.06.16 05:45
Tormund: Vet ikke om det er sant, men folk skal visst nok ha buet ut Stones når Pussycats gikk av scenen.

Trolig sant.. De sier gutta ga jernet!

Produsenten av Pussycats var awesome mht. markedsføring og en svært viktig tilrettelegger for at bandet nesten/delvis slo igjennom internasjonalt..

Brian Jonestown massacre er relevant hyllest til begge band..

(Innlegget ble redigert 23.06.16 05:50)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg