Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-684-87-GUNS'N'ROSES-Paradise city

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 19096
04.10.16 16:14

684)GUNS'N'ROSES – Paradise City – 1987

Nå er jeg definitivt nødt til å stålsette meg, for detta er en låt jeg har hatet siden første gang jeg hørte den; dvs Guns'n'Roses er definitivt IKKE på min liste over favoritter, og det er ikke Slash's feil, men han der med huetørklet som gauler og skriker og dermed ødelegger det faktum at bandets instrumentering ikke er så gæli lell.

Men vi får spenna fast setebeltene og la det stå laus......

Nesten 7 minutter som faktsik starter ganske pent med lett plukking på gitaren, sammen med de bankende trommene, men så dukker den fæle stemmen inn og vi aner selvfølgelig hvor dette bærer. Men man sitter og lytter til Slash's og de andre guttas spell mellom de vokale innslagene, så er det fanden danse ikke gæli. Den pumpende repeterende oppgangen som er grooven i låta er jo direkte suggerende og bra. Men så var det detta med at vokalen overskygger og ødelegger en ellers bra låt – desverre,,,,,,,,,,,Her skal jeg yte rettferdighet og gi det musikalske egen karakter og helheten en annen.

KARAKTERER: Musikalsk: 9 – Inkl vokal: 4
Neste som omtales: 685)DEPECHE MODE - Never let me Down again 1987

TRYKK HER - SE OG HØR TRØKKULF ROSE

verticalman77
verticalman77Innlegg: 767
04.10.16 16:46

Her er en versjon med Slash som er nærmere det tempoet han ville sangen egentlig skulle ha. https://www.youtube.com/watch?v=YSAHQSVPzeI

northside
northsideInnlegg: 36763
04.10.16 20:32
cressida1: Men så var det detta med at vokalen overskygger og ødelegger en ellers bra låt – desverre,,,,,,,,,,,Her skal jeg yte rettferdighet og gi det musikalske egen karakter og helheten en annen.

KARAKTERER: Musikalsk: 9 – Inkl vokal: 4

En nyttig distinksjon det der for en anmelder. Stemmene til Prince og Rose er det mange som liker, og hvis en har stemmen til vokalisten "i hææsjn", bør en skjele litt til melodilinjene isteden.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8400
05.10.16 07:16

Digget virkelig G'nR til og med tidlig 90 tall, men denne låten er vel en av de jeg har hørt for mye til å ta av på når den evt dukker opp radioen. Heller ikke av mine favoritter på Appetite for Destruction plata. 8/10 gir jeg den i dag (hadde nok vært 10/10 i 1987). Når det gjelder Rose sin vokal har jeg ingen problem med den. Dvs ikke er den sykt bra og ikke er den dårlig. Men her synger han bra.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 22318
05.10.16 10:18

Veldig poppa låt, egentlig, særlig mtp på at Gønsn var ganske harde til tider. Jeg liker det meste fra debutplata, men syns kanskje at noen av de litt råere låtene (Out Ta Get Me, Nightrain osv.) er bedre, og litt mer min stil. Men den er bra, denne også. Det blir en 9er fra meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg