Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

1001 SONGS-985-08.FLEET FOXES-Mykonos

NYTT TEMA
cressida1
cressida1Innlegg: 19099
21.09.17 06:47

985)FLEET FOXES – Mykonos – 2008

Forsiktig akustisk intro, med kassegitar og lette bank på basstromma. Verset er like forisktig med lys vokal og florlett instrumentering. Lett småkjapp og slentrende gange på låta. Melodisk sett ganske behagelig. Må jo nok en gang innrømme at jeg verken har hørt låta elle rhørt om bandet før. Men behagelig er det uten at vi hoppe rhelt i taket. Herlig harmonivokal underveis idet låta endre karakter og rytme, og blir enda bedre. Joda detta er en flott låt!

KARAKTER: 9 (av 10)
Neste som omtales: 986)MGMT  - Time to pretend - 2008

TRYKK HER - SE OG HØR FLEET FOXES

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8665
21.09.17 06:52

Har denne på cd faktisk, selv om den er litt "utenfor" mitt vanlige landskap. Var en kollega som digget de og jeg hørte litt og tenkte at denne fikk jeg kjøpe. Flott plate, og flott låt uten at jeg har hørt mye på den de siste par årene, men liker jo det jeg hører når jeg først setter den på. Streamet den nye platen (som kom i år) noen ganger men den ga meg ikke så mye. 9/10 er ikke feil på Mykonos.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23541
21.09.17 16:58

Denne liker jeg godt. Fin stemning og flotte harmonier. Den spede produksjonen kler låta godt. Synd at resten de ga ut i åra som kom er drit. For ensformig og for mye munkesang. Nå virker de å være litt tilbake på rett spor.

Er med på en 9er her, jeg og.

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 749
21.09.17 22:56

Strekker meg til en 8/10 her.

Jeg har hørt en del på de to første platene deres og det er en del veldig bra sanger samt en del jeg ikke kan fordra. Alt fra det glitrende til det provoserende dårlige.

Har ikke sjekket noe av det nyere materialet deres men det er kanskje på tide?

stickersonshoes
stickersonshoesInnlegg: 201
07.10.17 20:49

Var ganske begeistra for Fleet Foxes da de kom, men der har du et band (eller for så vidt en type band, nesten en type musikk) jeg bare har forlatt helt. Pludrete, stillestålende og litt for følsomt. Litt retningsløst. Pent, men bare pent. Drar fortsatt frem Ragged Wood fra samme plate fra tid til annen, men klarer knapt å skille de andre låtene fra hverandre sånn i retrospekt. Tipper Mykonos var blant de fineste. 

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 70001
15.12.17 14:45

Synes ikke det er så mange av låtene deres som er minneverdige, men Your Protector synes jeg er en framifrå låt, kanskje fordi den drar på litt mer når den først kommer i gang.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg