Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Queen + Adam Lambert til Norge i 2018!?

NYTT TEMA
kingrock
kingrockInnlegg: 527
02.02.18 13:23

Queen + Adam Lambert har nettopp lagt ut 4 konsertdatoer (3 i Tyskland og 1 i Italia) for juni. 

På fansider til Queen ryktes det om en konsertperiode fra 13. juni - 03. juli. Norge er oppført som en av stedene som skal besøkes.

Jeg håper virkelig at dette er tilfelle. Har sett Queen + Adam Lambert to ganger, og det var overraskende moro og bra trøkk. Et høydepunkt på Sweden Rock i 2016.

http://queenzone.com/forums/1500982/june-2018-3-german-dates.aspx

0gg0
0gg0Innlegg: 27782
02.02.18 18:19
kingrock: Har sett Queen + Adam Lambert to ganger, og det var overraskende moro og bra trøkk.

For min del gikk Queen ut av scenen og studio i henholdsvis 1986 og 91. Har sett en knippe videoer på tuben med Lambert, men thats it.

Tror ikke jeg drar land og strand for å høre dem, men kommer de til Trondheim drar jeg nok. Blir sikkert bra.

StueRehn
StueRehnInnlegg: 6436
08.02.18 17:52
0gg0: Har sett en knippe videoer på tuben med Lambert, men thats it.

Etter å ha opplevd Queen live med Freddie og Deacon i Drammen og Stockholm så var det med en viss "uro" jeg tok med meg kidsa til Hammersmith Apollo den 12.Juli 2012. May,Taylor og Lambert sto som en påle på egne ben og leverte så det suste. Kommer de til Norge så vil jeg ikke nølt ett sekund. Hadde vært kult med Trondheim (Granåsen) ja :-)

0gg0
08.02.18 20:37
StueRehn: Etter å ha opplevd Queen live med Freddie og Deacon i Drammen og Stockholm

Bare denne setningen gir deg både tommel og tå. For en opplevelse det må ha vært. Hadde nettopp begynt å høre på Queen i 82, så noen konsert var liksom aldri på tale.

Men det hadde vært helt enormt å hatt en slik opplevelse med seg.

Edith Piaf: Joda, hadde nåværende Queen spilt i Granåsen, så ville jeg nok stilt opp. Får nøye meg med Judas Priest i juni istedet. Blir nok knall det også.

(Innlegget ble redigert 08.02.18 20:41)

kingrock
09.02.18 09:19

Fikk aldri oppleve Freddie dessverre. Jeg har vært storfan i alle år og er fullstendig enig i at Queen er Freddie, Brian, Roger og John. 

Når det er sagt, så har jeg ingen problemer med at band ønsker å jobbe videre, skape musikk, spille musikk og holde "skaperverket" sitt varmt for seg selv og andre. Derfor synes jeg det er naturlig at Brian og Roger turnerer rundt omkring. Jeg har opplevd Adam Lambert live 2 ganger, og har sett han vokse som vokalist og entertainer. Sist gang, i 2016 var det en helt fantastisk konsert på Sweden Rock og "News of the World"-turneen som rullet og gikk i 2017 var visstnok helt topp. 

Jeg tror mange av dere som ikke har sett denne gjengen live, vil bli positivt overrasket - med masse trøkk og mye nostalgi. 

Sitter bare og venter på en bekreftelse på dato og sted. Jeg antar at det blir i Telenor Arena i løpet av juni?!?!

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11761
09.02.18 21:52

Jeg vil også ha bekreftelse på dette. Adam Lambert har jeg store problemer med. Men jeg må faktisk benytte sjansen til å få sett Roger Taylor og Brian May live. Så skal prøve å få med meg dette. 

0gg0
10.02.18 01:51
Fritz_: Men jeg må faktisk benytte sjansen til å få sett Roger Taylor og Brian May live.

Enig der. Må være et fåtall av band der vokalisten sånn sett kommer i bakgrunnen.

Men likevel, så er det helheten som setter varige mén.

kingrock
13.02.18 10:15

QUEEN + Adam Lambert til Telenor Arena søndag 17.juni!!!

Kjetiljohnsen
KjetiljohnsenInnlegg: 1
13.02.18 10:23

Har sett Queen og Lambert 2 ganger, i Munchen i 2015 og Stockholm i 2017. Veldig bra! Jeg er en die-hard fan gjennom mange år, og var skeptisk til Lambert. Men han gjør sakene veldig bra, og hele pakka funker strålende. May og Taylor imponerer, og de sniker Freddie med i showet på en stilfull måte. Første gang i Norge siden 82, dette bør oppleves!

Fritz_
14.02.18 16:30

Hvilke billetter går vi for her? Ordinære? Premium? 

kingrock
14.02.18 17:10

Jeg kjøpte ståplassbilletter i dag. Forhåndssalg for Queen-fansen. 

Fritz_
14.02.18 17:19
kingrock: Jeg kjøpte ståplassbilletter i dag. Forhåndssalg for Queen-fansen.

For de som er medlem av fanklubben? 

progman2
progman2Innlegg: 6295
19.02.18 12:12

K

Så de live på Knebworth i 1986, og vurderte lenge å ta turen på en av konsertene med Paul Rodgers....og det ble det jo aldri noe av.

Ser at prisene på Telenor arena er grunnjævlige, så kanskje jeg heller vil vurdere London i Juli. Dessuten ligger Oslo så forferdelig avsides til.... Er ikke noe fan av Lambert, må jeg innrømme.  Synes han mangler "grit" på de tyngre låtene, og faller litt gjennom der.  God på ballader og låter som Killer Queen, det skal han ha.

Skulle de mot formodning komme til Koengen, så tar jeg turen!

craaazy
craaazyInnlegg: 5586
27.02.18 10:27

Jeg skal! Nærmere min Gud kommer jeg ikke.

kingrock
18.06.18 07:59

Dette var jo riktig så fett - og lyden i Telenor Arena var bra(????) - helt utrolig. 

konsertanmeldelse-queen-dronningens-salutt-til-seg-selv

craaazy
craaazyInnlegg: 5586
23.06.18 20:19
craaazy: Jeg skal! Nærmere min Gud kommer jeg ikke.

Jeg var. Alle årene jeg har vært fan. Alle gangene jeg har satt på låtene, i hjertesorg og lykkerus. Alle gangene jeg har reist meg og sunget med når en Queen-låt har blitt spilt i alle sammenhenger. Aldri hadde jeg trodd jeg skulle få stå ti meter unna Brian May mens han spilte Love of my life. Hans lydbølger blandet seg med mine! Ord kan ikke beskrive den opplevelsen. Det var perfekt.

notlob
notlobInnlegg: 34225
26.06.18 18:47
progman2: Så de live på Knebworth i 1986

Dette er virkelig noe å ha på en skryteliste. Imponerende.

Er det ikke derfra det halvlegendariske bildet er tatt av det "A Kind of Magic"-lakkerte helikopteret som flyr over folkehavet?

progman2
27.06.18 15:56
notlob: Er det ikke derfra det halvlegendariske bildet er tatt av det "A Kind of Magic"-lakkerte helikopteret som flyr over folkehavet?

Stemmer det.  Husker godt helikopteret - og jubelen det skapte når fansen oppdaget det.  Kan ikke huske om det var under en av oppvarmingskonsertene (Big Country og Status Quo) eller om det var i en av pausene. 

Ikke beste konserten jeg har vært på (den prisen tar Rory Gallagher i Bergen), men utvilsomt den største "happeningen"

(Innlegget ble redigert 27.06.18 15:59)

Fritz_
30.06.18 15:55
progman2: Ikke beste konserten jeg har vært på

Egentlig bra at den var dårlig. Da slipper jeg å sørge så mye over at jeg ikke var der. :)

progman2
30.06.18 21:58
Fritz_: Egentlig bra at den var dårlig. Da slipper jeg å sørge så mye over at jeg ikke var der. :)

Den var JÆVLIG bra var den :-)

Fritz_
30.06.18 22:25

Hehehe ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg