Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ghost, nytt album

NYTT TEMA
hfiego
hfiegoInnlegg: 4737
18.05.18 23:22

1. juni kommer nytt album - "Prequelle"

Ved den anledningen har Tobias Forge skiftet kostyme til "Cardinal Copia"

Sporliste "Prequelle" 1. Ashes 2. Rats 3. Faith 4. See The Light 5. Miasma 6. Dance Macabre 7. Pro Memoria 8. Witch Image 9. Helvetesfönster 10. Life Eternal 11. It's A Sin (Bonus Track) 12. Avalanche (Bonus Track)

Det er 3 år siden forrige album "Meloria".

"From the pinnacle to the pit", "Cirice" og "Absolution"

Det gledes til nytt album! =)
kingrock
kingrockInnlegg: 585
19.05.18 11:31

Ghost har vært mitt yndlingsband i nyere tid. Helt siden debuten, har jeg vært frelst av dette bandet. 

Bandet (eller kanskje bare Tobias) har klart mesterstykke å skape en hype rundt et band, som de har klart å leve opp til over 3 album + 2 nye respektable singler. 

Det beste med dette er at musikken til Ghost er så inni granskauen bra. Det er første gang at 70-talls sounden har blitt gjennomført så godt av et moderne band og flere av låtene deres har landet inn på min personlige liste over "all time rock classics". 

"From the pinnacle to the pit" fra forrige album var lenge en av de låtene jeg hørte på daglig. 

Gleder meg veldig til albumet om et par uker. Innenfor rockeverden knyttes det jo alltid spenning rundt det myteomsuste 4.albumet. 

(les. Led Zeppelin IV - Black Sabbath vol.4 og Queen - A night at the opera) Band som Ghost også henter inspirasjon fra. 

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4613
01.06.18 14:42

Dance Macabre ble raskt en ny favoritt. Fantastisk band, som nok en gang leverer.

Skrottefar
SkrottefarInnlegg: 656
01.06.18 23:16

Dessverre så er ikke Ghost det som en gang var, for Prequelle har null niks av det som gjorde Ghost til Ghost.

Alt er kommersialisert, og ja, det var mye kommers med eldre Ghost, men nå så er det for snilt, for kalkulert og for lite av det mørke og moll-stemte Ghost.

Selvfølgelig så må man forvente en utvikling, men når det blir mer og mer avstand til det gode og gamle så må man kunne reagere.

Prequelle er ikke, isolert sett, dårlig, men er mer mainstream og alt det der......er vel allikevel det som har vært planen hele veien fra TF sin side regner jeg med.

(Innlegget ble redigert 01.06.18 23:17)

Barbosa
02.06.18 01:10

Det er nok mange metal-entusiaster som ikke er med på hypen (men man kan vel kanskje uansett ikke kalle Ghost for noe metalband). Men synes på mange måter de har revitalisert rocken igjen. Kanskje litt for mange balade låter, og innimellom beveger de seg inn mot popen. Men jeg er solgt på konseptet og liker mange av låtene svært godt. Fenger veldig litt.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 84172
02.06.18 19:16

En del greie sanger på dette albumet, men kjøper ikke helt en del av anmeldernes positivitet til dette. Har tatt litt feil retning siden "Square Hammer" for to år siden.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41550
03.06.18 02:26

Ikke så aller verst musikk på den nye plata

TheBracket
TheBracketInnlegg: 40547
07.06.18 23:45

Den som ikke vil bælme øl til "Dance macabre" er lei av livet.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8597
08.06.18 06:47

Liker godt Ghost, og har gjort det siden den enormt sterke debuten. Enig i at "de" forandret seg fra den til de som kom etter. Men sterke album alle sammen. Men akkurat nå fremstår årets album som hakket svakere kanskje uten at det betyr at det dårlig. Har hørt mye på det og er nok en plass mellom 7-8/10 i min bok.

Favorittlåten min av de er forresten Roky Erikson coveren If You Got Ghost. Enormt bra og måten Ghost gjør covers på er også veldig bra, og er vel en slags signatur de har. Samme med Beatles coveren fra debuten og en del andre.

TheBracket
13.09.19 20:00

To nye låter ble sluppet i dag!

Herregud, dette var djevelsk fengende! 

Barbosa
14.09.19 23:42

Får ikke Mary On A Cross av hjernen. 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41550
19.09.19 06:10

Kommer låtene til YouTube musikk? Blir nok spennende edit. Lytter på låtene nå .

(Innlegget ble redigert 19.09.19 06:18)

TheBracket
19.09.19 18:24

Mary On A Cross er kriminelt fengende. 

GiPazzini_85
21.09.19 09:21

Dette er i ferd med å dra i helt feil retning. Faith var en veldig bra låt på forrige album, mens instrumentallåtene også var bra, men ellers ble det veldig pinglete. Begynner å bli farlig likt disse poprockgruppene som dominerte hitlistene for rundt 10 år tilbake nå. Er vel egentlig bare tematikken i tekstene som skiller seg ut snart.

norball
norballInnlegg: 4001
20.10.19 20:35
GiPazzini_85: aith var en veldig bra låt på forrige album, mens instrumentallåtene også var bra, men ellers ble det veldig pinglete.

See The Light er en av de beste låtene de har gitt ut. Poprock er bra, det.

GiPazzini_85
20.10.19 21:16
norball: See The Light er en av de beste låtene de har gitt ut. Poprock er bra, det.

Nei, den er temmelig kjedelig. Da synes jeg faktisk heller Life Eternal er bedre av disse balladene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg