Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilket tiår har den beste musikken, synes dere?

NYTT TEMA
Karamellpudding1999
Karamellpudding1999Innlegg: 54
07.06.18 22:19

Hvilket tiår synes dere har den beste musikken? 2000-tallet eller 2010-tallet?

På 2000-tallet hadde vi artister som Akon, Britney Spears, Aqua, Basshunter, Beyonce, E-type, Cascada, The Black Eyed Peas, Mariah Carey, Eminem, Shakira, DJ Ötzi, Kate Ryan, Röyksopp, Kelly Clarkson, Mika, Usher, DJ Mangoo, DJ Splash, Infernal, Dr. Alban, Tune Up!, Sugababes, Kurt Nilsen, Venke Knutson, Espen Lind, ATC, Scooter, Dina og Tiësto. I dag på 2010-tallet har vi artister som Ariana Grande, Kygo, Justin Bieber, Drake, Taylor Swift, David Guetta, Alan Walker, Rihanna, Katy Perry, Kanye West, Wiz Khalifa, Will.i.am, Astrid S, Sigrid, Ina Wroldsen, Ylva, Martin Garrix, ItaloBrothers, Pharrell Williams, Calvin Harris, Ed Sheeran, Julie Bergan, Matoma, Clean Bandit, Zara Larsson, Kamferdrops, Axwell /\ Ingrosso, DJ Snake, Nicki Minaj, The Chainsmokers, Dua Lipa, Charlie Puth, Alesso, Broiler, Freddy Kalas, Pitbull, Astrid S og Sia.

Etter min mening, var musikken aller best i perioden 2006-2011. Fengene og catchy technolåter man lett kunne danse til. Siden 2012 har det gått nedover. Men jeg må innrømme at det finnes mange bra låter i dag også, som f.eks. Alan Walker.

(Innlegget ble redigert 07.06.18 22:19)

LapinKuIta
LapinKuItaInnlegg: 675
07.06.18 22:31

Vanskelig å si seg uenig her.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7526
07.06.18 22:47

Ingen ting måler seg mot 70 tallets heavy metal, kanskje glam rock fra 80 tallet? Lander på 80 tallet hvor vi hadde alt:-)

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 23291
07.06.18 22:52

Mange bra artister trådstarter ramser opp. Selv liker jeg å kjøpe vinyl-singler fra utlandet (Discogs) og det er mye 80 tall i samlinga mi. Men 60 og 70 tallet hadde muligens flere store navn.

De senere åra har jeg lyttet mye til Modern RNB og Rap.

60 tall Beatles, Rolling Stones, Hendrix, Motown-artister, Kinks Who Simon& G 

70 tall  Gaye, Bowie,Pink Floyd,T Rex, Police, Genesis, Yes, Elton J Lou Reed

80 tall Michael Jackson, Prince, Madonna, Glamrock britpop Van M George Michael Talking Heads

90 tall Rap  Dr Dre Tupac Snoop,Nirvana GunsR mange av de tidligere nevnte er på retur. Lite bra i forhold til de andre tiåra

Tror jeg går for 80 tallet. Sikkert glemt viktige artister også.

(Innlegget ble redigert 07.06.18 23:00)

Bakkus
BakkusInnlegg: 1563
08.06.18 00:52

Tror ikke du får så mange her på forumet i støtte. Spesielt ikke over flesteparten av de artistene du nevner. Personlig varierer min mening mye på humøret, oftest 70-tallet som kommer best ut, men en ting er sikkert. Musikken dette tiåret er verst. Rock er nesten helt død og det lille som eksisterer blir nedgravd i populæritet av for det meste grusom EDM og hip hop.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 2986
08.06.18 15:10
BigGeorge: Tror jeg går for 80 tallet. Sikkert glemt viktige artister også

Jepp, 80-tallet er musikkens tiår.

Kunne forresten ikke se at du hadde tatt med perler som Spagna, Samantha Fox, Sinitta, Sabrina og Sandra...:-)

Men 80-tallet ga oss så uendelig mye stort at det er umulig å huske alle...

Borchers
BorchersInnlegg: 580
08.06.18 16:31

80-tallet.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40452
09.06.18 03:44

Hvilket tiår? Må vel være fra da man selv var ung. Lydsporet fra ungdomstiden. Selv synes jeg at dagens popmusikk er best. 

Lyngen
LyngenInnlegg: 1461
09.06.18 09:56

60-tallet og 70-tallet er vanskelig da i og med at den soleklart beste perioden for dem er fra slutten av 60-tallet og første del av 70-tallet. Den beste perioden er nok der samlet sett, men ut i fra spørsmålet så vil jeg kanskje si 90-tallet var det beste. 80-tallet var uten tvil det dårligste  og 2010-tallet bare litt dårligere enn 2000-tallet. Så egentlig nokså jevnt unntatt det fæle 80-tallet som jeg vokste opp med. Jeg har nesten ingen av de jeg lyttet til som ung som favoritter i dag, mens de jeg ikke hørte på eller visste om er det. Slik som Pixies, Cure, Violente Femme, Stone Roses og andre.

Komunista
KomunistaInnlegg: 9566
09.06.18 10:02
vadefugl: Hvilket tiår? Må vel være fra da man selv var ung. Lydsporet fra ungdomstiden. Selv synes jeg at dagens popmusikk er best.

Kloke ord, the soundtrack of our lives preger selvfølgelig musikksmaken.

Og populærmusikken slik jeg opplevde den på 60-tallet går utenpå alt.

med en topp fra 65 til 69.

IMHO

Lyngen
09.06.18 10:05
Bakkus: Rock er nesten helt død og det lille som eksisterer blir nedgravd i populæritet av for det meste grusom EDM og hip hop.

Det er fortsatt mye god rock som blir gitt ut, men det du mener er kanskje mer populær stadionrock som fanger bredt. Det er det nesten ingen i dag. Såkalt alternativ rock er slettes ikke død, men kanskje litt bekymret da det siste året har vært ganske tynt med spesielt gode album.

Folk som tror rock er død er åpenbart ikke på festivaler hvor det fortsatt er stinn av folk og fullt av rockeartister. At medier ikke bryr seg om annet enn kommersiell ungdomsmusikk trenger ikke vi å bry oss om. Tilgjengeligheten av god musikk på nett og konserter har vel aldri vært bedre?

Bakkus
09.06.18 16:25
Lyngen: Det er fortsatt mye god rock som blir gitt ut, men det du mener er kanskje mer populær stadionrock som fanger bredt. Det er det nesten ingen i dag. Såkalt alternativ rock er slettes ikke død, men kanskje litt bekymret da det siste året har vært ganske tynt med spesielt gode album. Folk som tror rock er død er åpenbart ikke på festivaler hvor det fortsatt er stinn av folk og fullt av rockeartister. At medier ikke bryr seg om annet enn kommersiell ungdomsmusikk trenger ikke vi å bry oss om. Tilgjengeligheten av god musikk på nett og konserter har vel aldri vært bedre?

Hvilke rockeartister mener du det fortsatt er liv i? Selv de mer moderne bandene som Arctic Monkeys, Arcade Fire og The Killers; Alle deres siste album var elendige. Apropos festivaler, så skal jeg faktisk se to av dem på Øya senere i sommer, men det er også litt bismak i det når jeg vet at de kommer til å ha alt for mye fra deres siste album som danker ut flere eldre slagere fra setlista.

Lyngen
09.06.18 21:18

Aldri like Arctic Monkeys og The Killers. Siste skiva til Arcade Fire er delt i to synes jeg. Meget gode låter og dårlige. 

Skal vi se: Radiohead, Arcade Fire, Deerhunter, Tame Impala, Parquet Courts, Cornet Barnett, PJ Harvey, The National, Car Seat Headrest, Protomartyr, The Black Angels, Ty Segall, Priest, Gnod, Nick Cave, King Gizzard..., Elder, Oh Sees, Cloud Nothings, The Drones, Psychic Heat, Yak, The Mystery Lights, Savages, Whitney, Mothers, The Antlers, Ought, The Men, Metz, Alt-J, Pond og andre.

Lyngen
10.06.18 09:07

Min mening er at tungrockens kvaliteter stoppet allerede i første del av 70-tallet. Unntatt metal.

Black Sabbath, Led Zeppelin og delvis Deep Purple. That´s it.

Men hvor er alle folka som liker musikk som ikke er blodkommersielle? De få som har vært her er helt borte? Jeg ser på trådene nå og det er bare nitrist. Hvorfor snakkes det ikke om ny musikk? Så vidt jeg vet finnes det ikke andre forum for å debattere musikk i Norge. I alle fall ikke som er aktive.

BigGeorge
10.06.18 15:43

Tror ikke det er overhengende fare for at nye artiser/band blir tiet ihjel. De tilbys ofte å varme opp for store navn som reiser rundt og turnerer.

Den "ikkekommersielle" greia kjøper jeg ikke. Enten liker man det eller ikke. Tror ingen lager musikk de ikke vil andre skal luke. Mye lages uten tanke om å komme inn på hitlister men heller for å nå et publikum som liker sjangeren. Likefullt er det kommersielt da artisten ønsker å selge musikken sin.  Den selges bare på en annen arena enn en hitliste.

(Innlegget ble redigert 10.06.18 15:50)

Lyngen
10.06.18 17:45
BigGeorge: Den "ikkekommersielle" greia kjøper jeg ikke. Enten liker man det eller ikke. Tror ingen lager musikk de ikke vil andre skal luke.

Nei, alle vil at musikken deres skal bli likt men for å bli store, selge mye og fenge et bredt spekter av folk må det være ganske lettfordøyelig. 

Marbat
MarbatInnlegg: 4595
10.06.18 19:57
Lyngen: 80-tallet var uten tvil det dårligste

Jaha, og hvor mye 80-tallsmusikk har du hørt, om jeg tør spørre?

80-tallet var faktisk mye mer enn Rick Astley og Samantha Fox, hvis du ikke har fått det med deg.

BigGeorge
10.06.18 21:03
Lyngen: Nei, alle vil at musikken deres skal bli likt men for å bli store, selge mye og fenge et bredt spekter av folk må det være ganske lettfordøyelig.

Er Rolling Stones,Lou Reed, Bob Dylan ,Van Morrison og Talking Heads lettfordøyelig ?

Lyngen
10.06.18 21:17
BigGeorge: Er Rolling Stones,Lou Reed, Bob Dylan ,Van Morrison og Talking Heads lettfordøyelig ?

Nei, unntak finns det alltids. Men hadde disse blitt store om de hadde gitt ut samme musikk i dag? Jeg har mine tvil. 

Lyngen
10.06.18 21:22
Marbat: Jaha, og hvor mye 80-tallsmusikk har du hørt, om jeg tør spørre?

Massevis. Er som sagt vokst opp i dette tiåret og saumfart plater jeg ikke har visst om tidligere. Faktisk i alle tiår så tror faktisk det er veldig få uoppdagede plater som er spesielt gode. 

De aller fleste synes at 80-tallet er det klart dårligste så jeg er blant flertallet der. Det betyr at jeg som mange andre synes heavy-metalen er forferdelig i dag. Den gangen som ung likte jeg det. 

(Innlegget ble redigert 10.06.18 21:28)

Kumite
KumiteInnlegg: 5519
10.06.18 23:20
Lyngen: 80-tallet er det klart dårligste

Definitivt uenig, syns musikken både på 1990-tallet, 2000-tallet og 2010-tallet er mye svakere. 

best tiåret må være 1970-tallet etterfulgt av 1960 og 1980 - tallet.

Værste tiåret 2010-tallet, gurri malla her er mye søppel. 

(Innlegget ble redigert 10.06.18 23:22)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 11087
12.06.18 07:32

60tallet

nissen26
nissen26Innlegg: 3358
12.06.18 13:02

70tallet

Eldon
EldonInnlegg: 8542
12.06.18 23:18

Totalt sett 80-tallet, av metal-årsaker.

Lyngen
12.06.18 23:41
Eldon: Totalt sett 80-tallet, av metal-årsaker.

Da tenker du på heavy-metal. Metal slik vi forbinder det med idag fikk vel sin storhetstid mye senere og er vel fortsatt av høy kvalitet. 

tooommm
tooommmInnlegg: 23542
17.06.18 10:41

1. 80-tallet
2. 70-tallet
3. 90-tallet
4. 00-tallet
5. 10-tallet

Manbitecat
ManbitecatInnlegg: 7942
17.06.18 18:00
Marbat: Jaha, og hvor mye 80-tallsmusikk har du hørt, om jeg tør spørre? 80-tallet var faktisk mye mer enn Rick Astley og Samantha Fox, hvis du ikke har fått det med deg.

Hør på Onkel Marbat. Han vet hva han prater om. 80-tallet gav oss tross alt The Replacements, Black Flag og andre favoritter!

Bakkus
17.06.18 23:06
Lyngen: Skal vi se: Radiohead, Arcade Fire, Deerhunter, Tame Impala, Parquet Courts, Cornet Barnett, PJ Harvey, The National, Car Seat Headrest, Protomartyr, The Black Angels, Ty Segall, Priest, Gnod, Nick Cave, King Gizzard..., Elder, Oh Sees, Cloud Nothings, The Drones, Psychic Heat, Yak, The Mystery Lights, Savages, Whitney, Mothers, The Antlers, Ought, The Men, Metz, Alt-J, Pond og andre.

Hørt gjennom mesteparten av dette og synes det er for det meste helt middelmådig. Liker som sagt Arcade Fire , pluss at Tame Impala har noe bra. Radiohead tviler jeg på at mesterparten her på forumet ønsker å høre min mening om. Kom ikke også deres siste critically acclaimed album ut for 10 år siden også?...

nissen26
nissen26Innlegg: 3358
19.06.18 09:11
Karamellpudding1999: Scooter,

hjelpes!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg