Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG-Lista Rådhusplassen

NYTT TEMA
Umulius
UmuliusInnlegg: 3747
21.06.19 21:18

Som gammel (eldre?) musikkelsker må jeg si at VG-lista holder bra nivå, og det er veldig morsomt at alle (tror jeg, det tok litt tid før jeg begynte å følge med) artistene er norske, og at publikum er så med, og så mange! (Gratis, jada, men allikevel). Jeg synes det er mange artister som holder høyt nivå, veldig gledelig!

I min ungdom (80-tallet) var det langt mellom norske VG-liste-låter, og enda lenger mellom at vi kunne se artistene live (eller på video) i samme show.

Vanligivs synes man jo "moderne" musikk er rævva, (min far hatet 80-talls musikk, det var bare bråk), og sverger til det man hørte på mens man selv vokste opp. 

Er det i ferd med å endre seg, eller er det bare meg?

lsklars
lsklarsInnlegg: 87694
21.06.19 21:22

Høyt nivå.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 57400
21.06.19 21:25

Jevnt nivå.

Langorm
LangormInnlegg: 9551
21.06.19 21:37

Ujevn hyllest fra et så stort publikum. Tør ikke si noe om programlederne. Da blir jeg nok utstengt fra VGD. Nei da, de er gode de. Men snart burde det komme noe nytt og meget bra. 

jonas
jonasInnlegg: 33855
21.06.19 21:37

Dokumentar om David Bowie på nabokanalen NRK2. Jeg bare nevner.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 7172
21.06.19 21:41

Flott nivå

0gg0
0gg0Innlegg: 37692
22.06.19 02:41
Umulius: Vanligivs synes man jo "moderne" musikk er rævva, (min far hatet 80-talls musikk, det var bare bråk), og sverger til det man hørte på mens man selv vokste opp.
Er det i ferd med å endre seg, eller er det bare meg?

Det er neppe i ferd med å endre seg. Man vil alltid ringes om den musikken man vokste opp med.

Men det betyr selvsagt ikke at man ikke kan høre på ny musikk. Jeg vokste opp med 70 og 80 tallet. Jeg synes den beste musikken vi får i dag tilhører den perioden.

Men du verden så mye bra det også finnes på 90 tallet og til i dag. Men den der VG-lista holder jeg meg langt unna.

(Innlegget ble redigert 22.06.19 02:50)

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 8747
22.06.19 13:06

Tenkte på forhånd at mye ville handle om programleder Harm, og kan vel si at jeg fikk rett. 

Alle mannfolka som opptredde var deilige (ifølge han), og litt i overkant mye fokus på seg selv. 

Showet bør handle om musikken, ikke 50/50. Ellers var det vel ganske bra, selv om det ikke helt er min type musikk.

(Innlegget ble redigert 22.06.19 13:12)

Umulius
22.06.19 19:51

Enig i at Harm er noe selvsentrert, og at det burde vært mindre fokus på han. Han tilføyer vel egentlig ikke annet enn "homofakter", noe som var gøy med homsepatruljen for veldig mange år siden.

Jeg mente artistene og profesjonaliteten, synes det er høyt nivå, selv om det ikke er denne type musikk jeg hører på selv. 

morsomte
morsomteInnlegg: 1879
25.06.19 14:47
Umulius: Enig i at Harm er noe selvsentrert, og at det burde vært mindre fokus på han. Han tilføyer vel egentlig ikke annet enn "homofakter", noe som var gøy med homsepatruljen for veldig mange år siden.

Så han på Tidsbonanza, enten så spiller han helt blåst eller så er han virkelig det, men det er blitt den nye normen å tjene $ på se på linni meister f,eks  

(Innlegget ble redigert 25.06.19 14:47)

Umulius
22.10.19 21:48
jonas: Dokumentar om David Bowie på nabokanalen NRK2. Jeg bare nevner.

Takk for tips - har heldigvis tv-boks som kan vise NRK-programmer nesten når som helst :-)

Det artige er at når jeg ser programmer utenom sendetiden på tv, får jeg litt sånn uggen følelse, akkurat som når jeg tjuvkoblet meg inn på en anntenne-kabelfordeler på loftet som det sto "Janco" på, på tidlig 80-tall. Altså, jeg kunne se tv-kanaler jeg ikke hadde betalt for. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg